• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 20.10.97, 01:00

Messi roll turundusstrateegias

Üldjuhul jagunevad messid üld-, erialasteksja professionaalidele suunatud messideks. Kuigi korraldatakse erinevaid üldmesse (nt jõulumess), tundub, et Eestiski on tulevik erialamesside (nt Tourest) ja nn firmalt-firmale-messide (nt Tallinna toidumess) päralt. Nii erialamessid kui ka firmalt-firmale-messid annavad parema võimaluse messil osaleja pakkumise suunamiseks, sest külaliste huvid on konkreetsemad.
Külalised osalevad messil vabatahtlikult ja on ennast ette valmistanud pakkumiste vastuvõtmiseks. Messil osalejale tähendab see võimalust suunata oma pakkumine vastuvõtlikule inimesele, kes üldjuhul esindab osaleja sihtrühma. Rahvusvaheliste messide puhul laieneb sihtrühm üle piiride ja rahvuste, kuid eeldatavalt suureneb ka infomüra.
Peale üldlevinud kommunikatsioonieesmärkide võimaldab mess arendada toodet või teenust, jälgida ala hinnastruktuuri ja laiendada jaotusvõrku.
Sidudes messil osalemise tervikliku kommunikatsioonikavaga, muutub mess hõlpsasti foorumiks, kus on võimalik esitada oma toodet või teenust väga mitmekülgselt. Mess ei anna osalejale ainult võimaluse ennast tutvustada, vaid ka klientide ja tarbijatega suhelda.
Messil tugevdatakse juba olemasolevaid kliendikontakte, luuakse uusi sidemeid, saadakse aimu kogu ala arengust ja võimaluse tutvuda konkurentide tegevusega. Messil osalemine kannab suhtekorralduse eesmärke ning tugevdab ettevõtte imagot. Viimasel ajal on üheks tähtsamaks messile esitatavaks nõudmiseks tõusnud otsese lisamüügi saavutamise võimalus.
Erinevatele toodetele ja teenustele sobivad erinevad rõhuasetused turundusstrateegias. Messi kui ühte turundustegevuse osasse tuleb seetõttu suhtuda alati kriitiliselt.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 23.07.24, 12:25
30 aastat zombi-majandust: Jaapani valuutakriis kogub hoogu
Jeeni kurss kukkus dollarisse värske, 38 aasta madalaima tasemeni. Viimati kauples jeen nii nõrgal tasemel 1986. aastal. Riigis on alanud valuutakriis, mis on just praegu hoogu kogumas ning paneb valitsuse ja keskpanga väga raskete otsuste ette.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele