Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kirjalik pretensioon aitab kahju nõuda

    Maja renoveerimisel telliti Rakvere firma Tallinna müügiesinduselt puituksed ja -aknad. Akende puhul ületati tellimuskinnitustele märgitud tarnetähtajad 10 päevaga. Korralikke uksi pole firma suutnud seni valmis teha. Esimesel katsel saadeti kliendile valed uksed. Teisel katsel osutus töö praagiks, mida tunnistas ka valmistaja. Kuuest uksest sobis ette panna ainult üks.
    Uksi ja aknaid valmistava firma juhatuse esimees tunnistas, et Tallinna esinduse ja Rakvere tehase vaheline side on lünklik. Juhatuse esimees lubas reedeks vead parandada ja kliendile lõpuks kõlblikud uksed tuua. Samuti kinnitas ta, et on nõus hüvitama kahjud.
    Kuidas peab klient käituma, kui probleem ei lahene? Kas kirjalik tellimiskinnitus on piisav dokument kahjude sissenõudmiseks? ÄP
    Tarbijakaitseseaduse §5 ütleb, et müüja ja tarbija vaheline leping, mida ei täideta tarbija juuresolekul, tuleb sõlmida kirjalikult. Kuna seda ei ole, on kliendil võimalus esitada müüjale kirjalik pretensioon. Teiste dokumentide puudumisel saab see pretensioon edaspidise asjaajamise alusdokumendiks.
    Pretensiooni tuleb kronoloogilises järjekorras kirja panna kõik toimunud jutuajamised, suulised lubadused jne.
    Tarbijakaitseseaduse järgi on müüja kohustatud hüvitama tarbijale moraalse ja materiaalse kahju. Moraalse kahju mõõdupuuks saab olla ainult inimese südametunnistus. Materiaalne kahju on kõik, mille eest on makstud, aga ei ole saadud teenust.
    Pretensioonis tuleb näidata, millisel kujul tarbija hüvitust soovib. Võib nõuda, et mingi osa teenusest osutatakse tasuta (teise poole kulul) või määrata viivised/leppetrahvid.
    Kokkuvõtteks. Kliendil tuleb kätte võtta paber ja pliiats ning panna kronoloogilises järjekorras kirja:
    - mida ja millisest firmast telliti
    - milline oli tarnetähtaeg
    - kas sellest peeti kinni
    - kas valmistatud toode oli praak
    - kas saavutati mingeid kokkuleppeid
    - millised olid uued tarnetähtajad
    - kas uutest tähtaegadest peeti kinni.
    Teha ettepanek:
    - sõlmida korrektne leping või
    - seoses tekkinud kuludega soovida nende hüvitamist.
    Tarbija ja müüja vaheline kirjalik leping peab sisaldama:
    - Lepingu pooled. Selgelt peab olema kirjas, kes lepingu sõlmivad ja kes täidavad.
    - Lepingu objekt. Tuleb märkida, mida konkreetselt remonditakse -- katust, korstent, ühte tuba jne.
    - Kes muretseb remondimaterjalid ja millised on nende tarnimise tähtajad. Sanktsioonid tähtaegadest kinnipidamata jätmisel.
    - Töö valmimise ja üleandmise kirjalik fikseering.
    - Teenuste eest arveldamise kord. Kas makstakse kogu summa korraga või osade kaupa, jne.
    - Kohustuste täitmise tagamine.
    - Lepingu ennetähtaegne lõpetamine.
  • Hetkel kuum
Kai Realo: riigi konkurentsivõime ei teki üleöö, ka majandust tuleb juhtida
Eesti majanduse jätkuvalt halvenev konkurentsivõime ja kestev majanduslangus kõnelevad sellest, et peame riigina majanduse konkurentsivõime tugevdamise fookusesse võtma, kirjutab Eesti Tööandjate Keskliidu volikogu esinaine Kai Realo.
Eesti majanduse jätkuvalt halvenev konkurentsivõime ja kestev majanduslangus kõnelevad sellest, et peame riigina majanduse konkurentsivõime tugevdamise fookusesse võtma, kirjutab Eesti Tööandjate Keskliidu volikogu esinaine Kai Realo.
Rahagurude välimääraja: keda usaldada? Vaata suurest tabelist, kes mis hinnaga nõu jagab!
Kust rahatarkust ammutada, kui on soov oma finantsiline tulevik kindlustada? Üksi alati kaugele ei jõua, seega investeerimise ja laiemas mõistes rahatarkuse puhul saab appi võtta kogenud investorid, kel igaühel oma stiil ja nišš. Teeme asja selgeks!
Kust rahatarkust ammutada, kui on soov oma finantsiline tulevik kindlustada? Üksi alati kaugele ei jõua, seega investeerimise ja laiemas mõistes rahatarkuse puhul saab appi võtta kogenud investorid, kel igaühel oma stiil ja nišš. Teeme asja selgeks!
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Plaan küps: väikefirmadele terendavad soodsamad laenud
KredExi ja EASi ühendasutus tahab pakkuda mikro- ja väikeettevõtetele laenu võtmisel käendust, et nad saaksid finantseeringu parematel tingimustel. Plaan pole veel pankades vastu võetud, aga küpseb.
KredExi ja EASi ühendasutus tahab pakkuda mikro- ja väikeettevõtetele laenu võtmisel käendust, et nad saaksid finantseeringu parematel tingimustel. Plaan pole veel pankades vastu võetud, aga küpseb.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Pannkoogimeistrid uuendavad kasvuretsepti: tuleb Eestist väljas ise äri püsti panna
Kookeri minipannkookidega tuntust kogunud Mesti omanikud tunnistasid Äripäeva raadios, et olid frantsiisi avamisele väljaspool Eestit juba päris lähedal, kuid aeg polnud küps. Enne tuleb ka ise üks koht välismaal avada.
Kookeri minipannkookidega tuntust kogunud Mesti omanikud tunnistasid Äripäeva raadios, et olid frantsiisi avamisele väljaspool Eestit juba päris lähedal, kuid aeg polnud küps. Enne tuleb ka ise üks koht välismaal avada.
Tööpäev parima juhiga: viis nippi, kuidas olla edukam juht
Eesti Personalijuhtimise Ühingu (PARE) tegevjuht Kai Saard käis luurel, kuidas Eesti parim juht Ivo Suursoo päriselt juhib, kuidas töötab, mida loeb ja kellega suhtleb.
Eesti Personalijuhtimise Ühingu (PARE) tegevjuht Kai Saard käis luurel, kuidas Eesti parim juht Ivo Suursoo päriselt juhib, kuidas töötab, mida loeb ja kellega suhtleb.
Neste lahkus Rohetiigrist. Vastastikku jagatakse teravaid süüdistusi
Neste teatas, et lahkub Rohetiigrist, sest ei pea transpordi teekaardi koostamise protsessi läbipaistvaks ega teaduspõhiseks. Rohetiiger pole süüdistusega nõus ja heidab Nestele ette vähest panust teekaardi loomisesse, kirjutab kestlikkusuudised.ee.
Neste teatas, et lahkub Rohetiigrist, sest ei pea transpordi teekaardi koostamise protsessi läbipaistvaks ega teaduspõhiseks. Rohetiiger pole süüdistusega nõus ja heidab Nestele ette vähest panust teekaardi loomisesse, kirjutab kestlikkusuudised.ee.
Maailma autohiidudele tootev firma tegi käiberekordi. „Mis siin öelda, eks ikka tuleb rahul olla“
Mainekatele Euroopa autotööstustele allhankeid tegev Mistra-Autex lõpetas eelmise aasta rekordkasumiga ning ületas endagi ootusi. Sel aastal loodab ettevõte edu enam-vähem korrata.
Mainekatele Euroopa autotööstustele allhankeid tegev Mistra-Autex lõpetas eelmise aasta rekordkasumiga ning ületas endagi ootusi. Sel aastal loodab ettevõte edu enam-vähem korrata.
Kinnisvaraekspert: ostjatel on eelis praegu hindu alla suruda
Pindi Kinnisvara tegi kinnisvara ülevaate maikuu kohta: korterite keskmine tehinguhind kukkus 3 protenti ning tehingute arv langes veidi.
Pindi Kinnisvara tegi kinnisvara ülevaate maikuu kohta: korterite keskmine tehinguhind kukkus 3 protenti ning tehingute arv langes veidi.
Seadusemuudatus ei luba pangakontot heast peast kinni panna
Seadusemuudatus paneb paika pangad, kes on kohustatud inimestele põhimakseteenust osutama ja ka hädaolukorras makseteenused tagama – praegu on nimekirjas SEB, Swedbank, Luminor, LHV ja Coop Pank.
Seadusemuudatus paneb paika pangad, kes on kohustatud inimestele põhimakseteenust osutama ja ka hädaolukorras makseteenused tagama – praegu on nimekirjas SEB, Swedbank, Luminor, LHV ja Coop Pank.