Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kirjalik pretensioon aitab kahju nõuda

    Maja renoveerimisel telliti Rakvere firma Tallinna müügiesinduselt puituksed ja -aknad. Akende puhul ületati tellimuskinnitustele märgitud tarnetähtajad 10 päevaga. Korralikke uksi pole firma suutnud seni valmis teha. Esimesel katsel saadeti kliendile valed uksed. Teisel katsel osutus töö praagiks, mida tunnistas ka valmistaja. Kuuest uksest sobis ette panna ainult üks.
    Uksi ja aknaid valmistava firma juhatuse esimees tunnistas, et Tallinna esinduse ja Rakvere tehase vaheline side on lünklik. Juhatuse esimees lubas reedeks vead parandada ja kliendile lõpuks kõlblikud uksed tuua. Samuti kinnitas ta, et on nõus hüvitama kahjud.
    Kuidas peab klient käituma, kui probleem ei lahene? Kas kirjalik tellimiskinnitus on piisav dokument kahjude sissenõudmiseks? ÄP
    Tarbijakaitseseaduse §5 ütleb, et müüja ja tarbija vaheline leping, mida ei täideta tarbija juuresolekul, tuleb sõlmida kirjalikult. Kuna seda ei ole, on kliendil võimalus esitada müüjale kirjalik pretensioon. Teiste dokumentide puudumisel saab see pretensioon edaspidise asjaajamise alusdokumendiks.
    Pretensiooni tuleb kronoloogilises järjekorras kirja panna kõik toimunud jutuajamised, suulised lubadused jne.
    Tarbijakaitseseaduse järgi on müüja kohustatud hüvitama tarbijale moraalse ja materiaalse kahju. Moraalse kahju mõõdupuuks saab olla ainult inimese südametunnistus. Materiaalne kahju on kõik, mille eest on makstud, aga ei ole saadud teenust.
    Pretensioonis tuleb näidata, millisel kujul tarbija hüvitust soovib. Võib nõuda, et mingi osa teenusest osutatakse tasuta (teise poole kulul) või määrata viivised/leppetrahvid.
    Kokkuvõtteks. Kliendil tuleb kätte võtta paber ja pliiats ning panna kronoloogilises järjekorras kirja:
    - mida ja millisest firmast telliti
    - milline oli tarnetähtaeg
    - kas sellest peeti kinni
    - kas valmistatud toode oli praak
    - kas saavutati mingeid kokkuleppeid
    - millised olid uued tarnetähtajad
    - kas uutest tähtaegadest peeti kinni.
    Teha ettepanek:
    - sõlmida korrektne leping või
    - seoses tekkinud kuludega soovida nende hüvitamist.
    Tarbija ja müüja vaheline kirjalik leping peab sisaldama:
    - Lepingu pooled. Selgelt peab olema kirjas, kes lepingu sõlmivad ja kes täidavad.
    - Lepingu objekt. Tuleb märkida, mida konkreetselt remonditakse -- katust, korstent, ühte tuba jne.
    - Kes muretseb remondimaterjalid ja millised on nende tarnimise tähtajad. Sanktsioonid tähtaegadest kinnipidamata jätmisel.
    - Töö valmimise ja üleandmise kirjalik fikseering.
    - Teenuste eest arveldamise kord. Kas makstakse kogu summa korraga või osade kaupa, jne.
    - Kohustuste täitmise tagamine.
    - Lepingu ennetähtaegne lõpetamine.
  • Hetkel kuum
Schenker Baltikumi juht: logistikasektoris on keerulised ajad alles ees
Tavapärane konkurents ja turureeglid ei pääse logistikas esile, sest ärikeskkonda suunatakse regulatiivselt väga jõuliselt, kirjutab Schenker Baltikumi peadirektor Janek Saareoks värskes Äripäeva Infopanga logistikasektori konkurentsiraportis ilmunud kommentaaris.
Tavapärane konkurents ja turureeglid ei pääse logistikas esile, sest ärikeskkonda suunatakse regulatiivselt väga jõuliselt, kirjutab Schenker Baltikumi peadirektor Janek Saareoks värskes Äripäeva Infopanga logistikasektori konkurentsiraportis ilmunud kommentaaris.
Apple andis investoritele külma duši Suurim langus kuue aasta jooksul
Apple teatas suurimast tulude langusest enam kui kuue aasta jooksul ja süüdistas selles tarneprobleeme.
Apple teatas suurimast tulude langusest enam kui kuue aasta jooksul ja süüdistas selles tarneprobleeme.
USA tugev tööjõuturg pani aktsiaturud langema
Ühendriikide tööjõuturu ootamatult hea seis koos poole sajandi madalaima töötusega ehmatas täna aktsiaturud langema.
Ühendriikide tööjõuturu ootamatult hea seis koos poole sajandi madalaima töötusega ehmatas täna aktsiaturud langema.
Reaalajas börsiinfo
Lillemüüja laseb pikalt tegutsenud äri pankrotti: pole enam mõtet
Varem Viru lilleturul kioskit pidanud lillede jaemüügiga tegelev Kaeralill koondas töötajad ja läheb pankrotti.
Varem Viru lilleturul kioskit pidanud lillede jaemüügiga tegelev Kaeralill koondas töötajad ja läheb pankrotti.
Boroditš võitis Tallinnalt 90 000 eurot
Endine poliitik ja Tallinna Linnatranspordi juhatuse liige võitis kohtuvaidluses ettevõttega hagi, mille eest määrati talle 90 000 euro suurune hüvitis ühes viivistega.
Endine poliitik ja Tallinna Linnatranspordi juhatuse liige võitis kohtuvaidluses ettevõttega hagi, mille eest määrati talle 90 000 euro suurune hüvitis ühes viivistega.
Sõda pühkis kolmandiku Ukraina majandusest
Ukraina majandus vähenes eelmisel aastal ligikaudu 30 protsenti, võttis Soome Panga arenevate majanduste uurimiskeskus Bofit kokku Ukraina ametiasutuste esialgsed andmed.
Ukraina majandus vähenes eelmisel aastal ligikaudu 30 protsenti, võttis Soome Panga arenevate majanduste uurimiskeskus Bofit kokku Ukraina ametiasutuste esialgsed andmed.
Raadiohommikus teeme selgeks lennunduse hetkeseisu
Äripäeva raadionädala esimeses hommikuprogrammis süveneme reisilennunduse probleemidesse ning uurime, milline on eesti lennureisija lootus paremateks ühendusteks.
Äripäeva raadionädala esimeses hommikuprogrammis süveneme reisilennunduse probleemidesse ning uurime, milline on eesti lennureisija lootus paremateks ühendusteks.

Olulisemad uudised

Eelmise aasta küberprohmakad: lekkisid nii Smartpost kui ka pangad Libaarved viisid firmadest kümneid tuhandeid eurosid
Küberkurjategijad lekitasid eelmisel aastal olulisi andmeid, kollitasid ettevõtjaid lunavaranõuetega ja lollitasid võltsarvetega, selgub Riigi Infosüsteemide Ameti (RIA) küberturvalisuse aastaraamatust.
Küberkurjategijad lekitasid eelmisel aastal olulisi andmeid, kollitasid ettevõtjaid lunavaranõuetega ja lollitasid võltsarvetega, selgub Riigi Infosüsteemide Ameti (RIA) küberturvalisuse aastaraamatust.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.