Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Sadama hooned Paldiskile
Pärast hoonete munitsipaliseerimist taotleb Paldiski linn kaitseministeeriumilt ka 15 hektari suuruse maa munitsipaliseerimist, rääkis Mölder. Meil on paberid, et esitada taotlus maa katastrisse kandmiseks, lisas ta.
Paldiski linn esitas valitsusele 1996. a detsembris taotluse ka NSVLi aegse sõjaväelaste õppekeskuse munitsipaliseerimiseks. Selle aasta augustis otsustas valitsus õppekeskuse linnale kahe nädala jooksul üle anda, ütles Mölder.
«Nüüd on kahest nädalast juba kaks kuud saanud,» lausus ta.
Mölder ütles, et kui ASile Tallinna Sadam kuuluvast Paldiski lõunasadamast avas Hansatee laevaliini Rootsi, Kapellskäri, siis ka Paldiski põhjasadamas on arutatud liini avamist Rootsi.
E-Liini juhatuse esimees Anders Wehtje lausus, et nad on põhjasadama käest uurinud, kas sellise liini avamine võiks kõne alla tulla. Samas lisas ta, et liini avamine ei tule tehniliselt kõne alla enne, kui on ette valmistatud kai ja ehitatud vajalikud tollirajatised. Ka E-Liini arendusdirektor Johannes Johanson on öelnud, et E-Liin kaalub uute liinide avamist.
Paldiski põhjasadamat haldava ja linnaosalusega Paldiski Sadamate ASi tegevjuht Heldur Suun rääkis, et Rootsi liini avamist on arutatud, kuid enne projekti realiseerimist tuleb teha vajalikud ettevalmistused. See pole praegu tehniliselt võimalik, ütles Suun.
Suuna sõnul on liini avamisest räägitud E-Liini, Hansatee ja välisriikide laevafirmadega, kes on pidanud projekti perspektiivikaks.
50 mln krooni maksva terminaali ehitusega ei loodeta alustada enne järgmise aasta kevadet, ütles Suun. Terminaali rajamist finantseerib Soome firma Baltic Tank.