• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Mida teha oma aja ära elanud sõidukiga?

    Juhul kui auto on oma aja ära elanud ja tema remontimine ei ole enam otstarbekas, jääb üle auto lammutuskotta viia.
    Niisama heast peast ei tasu autolammutuse poole sõitma hakata -- sõiduki lammutuskotta andmiseks tuleb see eelnevalt autoregistrikeskuse büroos registrist kustutada.
    NB! Tasub meeles pidada, et sõidukit ei kustutata registrist juhul, kui see on politsei poolt tagaotsitavaks kuulutatud, arestitud või registreeritud pandina.
    Autoregistrikeskus väljastab tõendi
    Sõiduki lammutuskotta andmiseks väljastab ARK büroo sõiduki ja registriandmete vastavusel sõiduki omanikule (tema volitatud isikule) pärast sõiduki registrist kustutamist tõendi.
    Tõend on isekopeeruval paberil, mille esimese eksemplari annab sõiduki omanik (tema volitatud isik) koos sõidukiga lammutuskojale, teine eksemplar jääb ARK büroosse ja kolmas sõiduki omanikule.
    Tõend väljastatakse ainult Eesti riiklikku autoregistrisse kantud ning seoses kasutamisest loobumise ja lammutuskotta andmisega registrist kustutatud sõiduki kohta.
    Kui sõiduk on toodud Eestisse varuosadeks ja see tahetakse anda lammutuskotta, tuleb lammutuskojale esitada tollidokumendid (tollitõend või tollideklaratsioon).
    Sõiduki lammutuskotta andmisel tuleks veenduda, et lammutuskoda omaks vastavat tegevuslitsentsi (D-liik) -- sõidukite lammutamine, lammutatud sõidukite numbriliste agregaatide ning kerede remont ja müük.
    Sõiduki arvelt kustutamiseks vajalikud dokumendid
    Sõiduki arvelt kustutamiseks peab sõiduki omanik või tema volitatud isik:
    -- täitma vormikohase avalduse ja esitama selle ARK büroole;
    -- esitama sõiduki ARK büroole dokumentide ja registriandmete õigsuse kontrollimiseks;
    -- tagastama ARK büroole sõiduki registreerimistunnistuse (tehnilise passi ja/või talongi) ja registreerimismärgi (-märgid);
    -- esitama kviitungi sõidukimaksu tasumise kohta (kui see on kehtestatud) ja kehtiva liikluspoliisi (juhul kui sõiduk liigub omal jõul).
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Aimar Ventsel: Kesk-Aasia õppetund – autoriteet pole jumalast antud
Pikemas perspektiivis on parem mõnevõrra võimu jagada, selmet panna alluvaid ihaldama absoluutset võimu pakkuvat ülemuse ametit, et siis ise sama autoritaarselt kõigile koht kätte näidata, kirjutab Kasahstani värske näite varal etnoloogiadoktor Aimar Ventsel.
Pikemas perspektiivis on parem mõnevõrra võimu jagada, selmet panna alluvaid ihaldama absoluutset võimu pakkuvat ülemuse ametit, et siis ise sama autoritaarselt kõigile koht kätte näidata, kirjutab Kasahstani värske näite varal etnoloogiadoktor Aimar Ventsel.
Naftaturgu suunab 61aastase inseneri käsi
Naftaturg on keerulise 2021. aasta läbinud suuremate hüpeteta – otsekui suunaks kellegi käsi toornafta hinda rahulikult, kuid kindlalt ülesmäge. Selle käe omanik on 61aastane naftainsener ja kuningapoeg, Saudi Araabia energeetika­minister Abdulaziz bin Salman Al Saud.
Naftaturg on keerulise 2021. aasta läbinud suuremate hüpeteta – otsekui suunaks kellegi käsi toornafta hinda rahulikult, kuid kindlalt ülesmäge. Selle käe omanik on 61aastane naftainsener ja kuningapoeg, Saudi Araabia energeetika­minister Abdulaziz bin Salman Al Saud.
Heiki Einpaul: kõige kõvema kisaga pole alati kõige suurem probleem
Energia kallinemisega toimetulemise võtmelahendus on säästlikumad ja alternatiivsed lahendused ning need, kes ainult virisevad ja abi nõuavad, jäävadki lõpuks hammasrataste vahele või õpivad efektiivsemalt taotlusi kirjutama, ütleb masinaehitusettevõtte Hekotek omanik Heiki Einpaul tööstusjuhtide küsitluse vastuses.
Energia kallinemisega toimetulemise võtmelahendus on säästlikumad ja alternatiivsed lahendused ning need, kes ainult virisevad ja abi nõuavad, jäävadki lõpuks hammasrataste vahele või õpivad efektiivsemalt taotlusi kirjutama, ütleb masinaehitusettevõtte Hekotek omanik Heiki Einpaul tööstusjuhtide küsitluse vastuses.
Endised kolleegid läksid Ukraina hanke pärast kaklema
Kaks Eesti ettevõtet vaidlevad tuntud Ukraina riigiettevõtte Antonov korraldatud hanke üle. Mõlemad süüdistavad teineteist ebaausas mängus.
Kaks Eesti ettevõtet vaidlevad tuntud Ukraina riigiettevõtte Antonov korraldatud hanke üle. Mõlemad süüdistavad teineteist ebaausas mängus.