Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kindlustusmaaklerid otsivad tunnustust

    Kindlustusmaaklerite olemasolu ja tegevus on Eesti avalikkusele veel küllalt tume maa. Kui hommikune post toob firmasse kirja, milles aktsiaselts x pakub abi elu- ja pensionikindlustuslepingute saamisel, tekitab see sageli vaid nõutust.
    Majesteedi Kindlustusmaakleri ASi tegevdirektor Andrus Järve tunnistab, et Eestis on kindlustusmaaklerlus tõesti veel lapsekingades, kuid koos kindlustusturu üldise arenguga ilmub üha rohkem ka maaklereid.
    «Euroopas on riike, kus maaklerid vahendavad 75 protsenti kõigist kindlustuslepingutest,» ütleb Järve. «Miks peaks siis Eestis teisiti olema? Kui kord jalgratas on leiutatud, jääb vaid üle sellega sõita.»
    ASi Eesti Kindlustus marketingiosakonna juhataja Olle Tischleri sõnul on loomulik, et algstaadiumis kujunevad kindlustusturul välja kindlustusseltsid ja neile kuuluvad müügistruktuurid ja alles seejärel saavad tuule tiibadesse maaklerfirmad.
    Tischleri hinnangul müüvad kindlustusmaaklerid praegu umbes ühe protsendi kõigist Eesti kindlustuslepingutest, kuid see protsent kasvab lähitulevikus jõudsalt.
    «Kindlustusmaaklerlus on igati normaalne nähtus,» ütleb Tischler. «Umbusk ja kahtlused ei ole siin küll millegagi põhjendatud.»
    Andrus Järve sõnul on kindlustusmaaklerlus ideaalne äriidee. «Maakleri poole pöördudes ei pea klient sobiva kindlustuslepingu sõlmimiseks ise ringi jooksma,» räägib Järve. «Ta saab korraga kätte kogu vajaliku informatsiooni nii kindlustusfirmade kui -toodete kohta, kusjuures see ei lähe talle midagi maksma, kuna maakler saab oma tasu kindlustusseltsidelt.»
    Järve tõdeb, et mõnedki Eesti kindlustusseltsid suhtuvad maakleritesse veel umbusklikult, mis tõttu siin makstavad komisjonitasud on muu Euroopaga võrreldes üpris nadid.
    Olle Tischler väidab, et komisjonitasud hakkavad suurenema, kui kindlustustooted on välja arendatud, sest siis vähenevad seltside endi müügikulud.
    Ka informatsiooni andmisega ei ole kõik seltsid Järve sõnul veel väga helded.
    «Loomulikult on igal seltsil oma know-how ja omad saladused,» ütleb Järve. «Aga kindlustuse ja eriti pikaajalise elukindlustuse puhul peab klient teadma, kuhu raha paigutatakse, millised on dividendid, mismoodi jaotatakse kasumit, kes on kindlustusfirma taga jne.»
    Järve on veendunud, et pikas perspektiivis aitavad professionaalsed maaklerid kindlustusturgu korrastada, kuna sunnivad seltse avatumaks muutuma ja tooteid arendama.
    «Ükskord jõuame nii kaugele, et alles on vaid tugevad kindlustusfirmad ja tariifid on enam-vähem võrdsed,» sõnab Järve. «Siis saab otsustavaks just kliendiga suhtlemise tase.»
    Andrus Järve rõhutab, et kindlustusmaakler saab pälvida täit usaldust vaid juhul, kui ta on kindlustusseltsidest sõltumatu.
    «Siin ongi erinevus kindlustusagendi ja -maakleri vahel,» ütleb Järve. «Agent esindab ühte seltsi ja üritab seda kliendile n-ö kaela määrida. Maakler peaks püüdma leida kliendile individuaalselt kõige sobivama ja ka kõige soodsama variandi kogu turu ulatuses.»
    Järve meenutab hiljutist juhtumit, kus suurklient soovis sõlmida 1000 töötaja jaoks õnnetusjuhtumikindlustust. Algsete pakkumustega võrreldes langes kindlustuspreemiate summa läbirääkimiste käigus rohkem kui kümme korda.
    «Pikaajaliste elukindlustuslepingute puhul tekib jälle küsimus, mille põhjal teevad mitmekümneks aastaks pakkumusi firmad, kes ise on viis aastat vanad,» märgib Järve. «On selge, et nende arvestused on tehtud puhtalt paberil, mis ei takista aga pakkumast investeeringutuludeks igasuguseid huvitavaid numbreid.»
    Samas tunnistab Järve, et seni ei ole kindlustusvõtjal tegelikult garantiid, et maakler lähtub tema huvidest ja mitte sellest, kui suur on ühe või teise kindlustusseltsi pakutav komisjonitasu. «Kindlustusinspektsiooni soovitusel olemegi hakanud tegema maaklerite liitu,» ütleb Järve. «Kes on liidus, see vastab nõudmistele ja väärib usaldust.»
  • Hetkel kuum
Teadlasest poliitik: Bolt las lobistab – õigesti teeb!
Ettevõtete konkreetsete ettepanekutega lobitöö on tugeva demokraatliku kodanikuühiskonna tunnus, mis viib mõistliku kompromissini – Bolti tegevust tuleb seega kiita, kirjutab kliimateadlane Annela Anger-Kraavi (Parempoolsed).
Ettevõtete konkreetsete ettepanekutega lobitöö on tugeva demokraatliku kodanikuühiskonna tunnus, mis viib mõistliku kompromissini – Bolti tegevust tuleb seega kiita, kirjutab kliimateadlane Annela Anger-Kraavi (Parempoolsed).
Tehisintellekti edu vedas ka Nasdaq indeksi rekordtasemele
Tehnoloogiarohke Nasdaq liitindeks saavutas teisipäeval rekordtaseme, ületades esimest korda 17 000 piiri. Selleni viis tehisintellekti edust kantud Nvidia, mis jõudis samuti rekordilise hinnani ehk 1140 dollarini aktsia kohta, vahendas Yahoo Finance.
Tehnoloogiarohke Nasdaq liitindeks saavutas teisipäeval rekordtaseme, ületades esimest korda 17 000 piiri. Selleni viis tehisintellekti edust kantud Nvidia, mis jõudis samuti rekordilise hinnani ehk 1140 dollarini aktsia kohta, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Ühest Eesti kalleimast festivalist lõikavad kasu ka väikeettevõtjad
Suviste suurüritustega kaasnevatest rahvamassidest kasu lõikamiseks ei pea olema suurtootja, masstoitlustaja või hotelliomanik, rääkisid ürituskorraldajad saates „Turismitund“.
Suviste suurüritustega kaasnevatest rahvamassidest kasu lõikamiseks ei pea olema suurtootja, masstoitlustaja või hotelliomanik, rääkisid ürituskorraldajad saates „Turismitund“.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
PRIA tüürib kontrolliorganist rohkem nõustavaks ettevõtteks
PRIA värske peadirektor Margus Noormaa on seda meelt, et muutustest ei ole pääsu. Seda enam, et viimased 17 aastat on organisatsioon olnud oma tegemistes üsna stabiilne. Noormaa sõnul ongi tema põhikompetents muudatuste juhtimine.
PRIA värske peadirektor Margus Noormaa on seda meelt, et muutustest ei ole pääsu. Seda enam, et viimased 17 aastat on organisatsioon olnud oma tegemistes üsna stabiilne. Noormaa sõnul ongi tema põhikompetents muudatuste juhtimine.
Marko Pomerants: ratsarünnakuga ei saavuta rohepööret ega -lepet
Kommunikatsioonivaldkonnas toimetav poliitilise kogemusega keskkonnainimene Marko Pomerants kuulas Rakveres Äripäeva loodusressursside aastakonverentsi ettekandeid ja järeldab, et metoodikate maailmast tuleb liikuda päriseluliste selgitusteni.
Kommunikatsioonivaldkonnas toimetav poliitilise kogemusega keskkonnainimene Marko Pomerants kuulas Rakveres Äripäeva loodusressursside aastakonverentsi ettekandeid ja järeldab, et metoodikate maailmast tuleb liikuda päriseluliste selgitusteni.
Karl-Eduard Salumäe: autode keeduvorstiindeks näitab, et inimestel on kitsas käes
Pilguheit autode rehvidele annab tunnistust sellest, et inimeste rahakottides on surve sees, kirjutab Äripäeva arvamustoimetaja Karl-Eduard Salumäe.
Pilguheit autode rehvidele annab tunnistust sellest, et inimeste rahakottides on surve sees, kirjutab Äripäeva arvamustoimetaja Karl-Eduard Salumäe.
Soome relvafirma lükkab laienenud tehase täistuuril käima
Soome ja Rootsi kaitseväe tellimus paneb Sako relvatehase täismahus tööle ja hakkab juba tulemustes välja paistma, kirjutab Kauppalehti.
Soome ja Rootsi kaitseväe tellimus paneb Sako relvatehase täismahus tööle ja hakkab juba tulemustes välja paistma, kirjutab Kauppalehti.
FT: Varuosad reisipagasis: kuidas smugeldamine Vene reisilennukeid õhus hoiab
Reisilennukite varuosade import on Venemaal sanktsioonide mõjul kokku kuivanud, lennufirmad on leidnud aga uusi viise, kuidas komponente üle piiri toimetada.
Reisilennukite varuosade import on Venemaal sanktsioonide mõjul kokku kuivanud, lennufirmad on leidnud aga uusi viise, kuidas komponente üle piiri toimetada.