Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kasutusrendiga võib petta saada

    Kasutusrendi puhul jääb auto seni liisingufirma bilanssi, kuni see lepingu lõppedes autofirmale tagasi müüakse. Garanteeritud jääkväärtusega tagab autofirma ainult selle tagasiostmise, mitte edasimüümise auto ostmisest huvitatud isikule või ettevõttele.
    Kasutusrenti eelistab teisele liisinguvõimalusele, kapitalirendile üle 90 protsendi liisingut kasutanud autoomanikke. Käesoleva aasta esimesel poolel müüdi üle 4000 uue sõiduauto liisinguga.
    Ehitusfirma EMV on sõlminud kasutusrendi ligi 40 auto kohta. Ettevõtte finantsdirektor Imre Sams ütles, et nende firma on enda huvides lasknud liisingulepingutesse sisse kirjutada kindla summa, mille eest auto rendilepingu lõppedes välja ostetakse. «Kõik oleneb kliendi ja liisingufirma kokkuleppest,» väitis Sams.
    ASi Linnatakso taksojuht Riivo Jürisson liisis sellel suvel 180 000 krooni maksva KIA Claruse. Tema teada on auto garanteeritud jääkväärtus liisingulepingus kolmandik ostuhinnast ehk 60 000 krooni. Jürisson on arvestanud, et ta saab kahe aasta pärast osta auto välja sama summa eest.
    Teada saades, et ta võib kahe aasta pärast maksta auto eest kuni 40 000 krooni rohkem, jahmatab ta. Sellise summaga pole ta arvestanud.
    ASi Hansa Liising sõiduautode liisingu projektijuht Marko Tammsaar tunnistas, et auto müümine rentnikule tema jääkväärtusega läheb tõenäoliselt vastuollu maksuseadustega. Maksuamet nõuab käibemaksu tasumist lähtuvalt auto turuhinnast, mitte sellest üldreeglina allapoole jäävast auto jääkväärtusest. Selle vahe peab kinni maksma rentnik.
    Tammsaar kinnitas, et Hansa Liising on sõlminud autofirmadega lepingud, kus automüüjad nõustuvad müüma eelisostuõigust omavale rentnikule sõiduki edasi tema jääkväärtusega. Tammsaar väitis, et Hansa Liisingu lepingutel on esileheküljel kirjas auto jääkväärtus ja märgitud ka see, et kliendil on õigus osta auto selle hinnaga välja. Täpsustavale küsimusele vastas Tammsaar, et tegelikult pole seda lepingus otseselt nii sõnastatud, seal on kirjas, et «sellega tagame, et klient saab ostuõiguse».
    Ainuüksi käesoleva aasta esimesel poolaastal osteti sõiduautosid kasutusrendi eest 945 miljoni krooni ulatuses. See tähendab, et paari lähiaasta jooksul uputavad mõne aasta vanused varem renditud autod kohaliku turu üle, mis võib viia autode turuhinna kiiresti alla.
    Kui autode hinnad oluliselt langevad või nende turuväärtus jääb sõiduki jääkväärtusele alla, on kohustatud selle hinnavahe tasuma rentnik. Selle nõude kinnistas eelmisel kuul Riigi Teataja kaudu rahandusministeeriumi juures tegutsev raamatupidamistoimkond. Raamatupidamistoimkonna välja töötatud rendiarvestuse juhend hakkab kehtima alates 1. jaanuarist.
    Marko Tammsaar ja ASi Ühisliising liisingudirektor Päärn Marran kinnitasid, et liisingufirmad ise rendile antud autosid müüma ei hakka, sellega peavad tegelema automüügifirmad. Automüügifirma kohustub tasuma auto jääkväärtuse liisingufirmadele, kuid võib selle edasi müüa turuhinnaga.
    Küsimusele, kas talle ei tundu, et kliendid peavad autofirma käest autot ostes maksma selle eest turuhinda, vastas Marran, et ükski müüja ei huvitu heategevusest.
    Tammsaar lisas, et Eestis peab kasutusrent peagi omandama traditsioonilise kasutusrendi mõiste, kus nii renditud autot kasutatakse vaid lepingutähtaja lõpuni.
    Kliendile sisalduks reaalne väljaostuhind liisingulepingus vaid siis, kui sinna kirjutatud auto jääkväärtus kajastaks võrdlemisi täpselt võimalikku turuväärtust lepingu lõppedes. Tammsaar leidis, et liisingufirma huvides pole sõiduki jääk- ja turuväärtus tasakaalu viia, sest sel puhul võtaksid nii liisingu- kui automüügifirma endale väga suure riski.
    Tundmatuks jääda soovinud raamatupidaja ütles, et tal õnnestus kasutusrendi probleem lahendada nii, et surus lepingusse täienduse, et ostab kaks autot välja nende jääkväärtusega. Hiljem vormistas ta kasutusrendi kapitalirendiks ja võttis autod oma firma bilanssi.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.