Korraldamata avalikku konkurssi, sõlmis Tallinn abilinnapea Peeter Kreitzbergi isikus oktoobris pealinna mitte-eestlaste sotsioloogiliseks uurimiseks poole miljoni kroonise lepingu riiulifirmaga Rahvusvaheline Kaubandusmaja Ostragard. 117 000 krooni sellest maksti avansiks.
Kui opositsioon tundmatu firma usaldusväärsuse kahtluse alla seadis, väitis abilinnapea, et risk on viidud miinimumini: «Oleme valvel. Kuid olen veendunud, et ega me näppu lõika.»
Läks poolteist kuud ja selgus -- näpp, näed sa -- katki, mis katki. Töö valminud osa hindab ekspert Rein Ruutsoo esmakursuslase kohtagi nõrgaks. Et töö ootamatult kehvaks osutus, möönab ka valutava sõrmega abilinnapea ise.
Tühja sest Kreitzbergi sõrmest, tegemist on järjekordse valusa näitega sellest, kuidas linn maksumaksja raha tuulde (või Vene Erakonnale -- ka sellist skeemi nähakse libauurimuse taga) lennutab.
Käes on suur suvi ning põhiline puhkuste aeg. Ekslikult arvatakse, et soe suveaeg kipub paljudele eestlastele koos alkoholiga mööduma. Aastast aastasse on kasvanud aga just alkoholivabade toodete populaarsus ning seda mitte üksnes suvel, vaid üleüldiselt – kasvanud on nii alkoholivabade toodete hulk kui ka tarbijate nõudlus.