Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Lennufirmad sõjajalal
Kui algas Euroopa lennuliikluse liberaliseerimine, hakkas 50protsendiliselt Taani, Rootsi ja Norra valitsusele kuuluv Põhjamaade lennufirma SAS käsitama Soome lääneranniku linnu Lääne-Euroopa ja Stockholmi vaheliste liinide jätkuna. Ta asus korraldama otselende Stockholmist Turusse, Tamperesse, Vaasasse ja Oulusse. «Ja selle peale ei jäänud meil muud üle, kui alustada enesekaitseks invasiooni Rootsi,» ütles Eero Ahola.
Finnair alustas oma Rootsi-strateegiat 1995. aasta kevadel ja tegi Helsingi Vantaa lennujaama kõrval oma uueks tugipunktiks Stockholmi. Nüüd, kaks ja pool aastat hiljem, teeb Finnair Stockholmist lende 16 välislinna.
Rootsi rahvusvahelisest lennuliiklusest on Finnairi käes 13% ja SASil Soome rahvusvahelisest lennuliiklusest veelgi rohkem ehk 20%.
SAS teeb praegu lende seitsmesse Soome linna. «Uurime praegu turgu ja vajaduse korral avame uusi liine,» kinnitas SASi peadirektor Jan Sternberg.
Tema sõnul on SAS tunginud Soome turule sellepärast, et Finnair on hakanud korraldama rahvusvahelisi lende Stockholmi kaudu ja asunud üle lööma SASi kliente.
Eelmisel nädalal teatas SAS, et ta ostab 29% finantsraskustes oleva väikese Norra lennufirma Widerøe aktsiatest ning sõlmis optsioonitehingu veel 34,2% aktsiate ostuks kahe väiksema lennufirma käest. KL-DI-DN-ÄP