3. detsember 1997 kell 22:00

Suunamine lihtsustab helistamist

Eestlane ei taha rääkida masinaga. Kuuldes telefonitorust automaatvastaja sõnumit, viskab enamik meist toru hargile.

Taibukamad on jõudnud arusaamisele, et masinrääkijale, automaatvastajale ehk kõneposti jäänud teadetele reageeritakse siiski operatiivselt ja asjad saavad korda kiiremini.

On olemas veel üks võimalus, mis aitab automaatvastaja hirmust üle saada. Selleks on suunamine. Olles mõnel koosviibimisel, kus ei saa mobiiltelefoni kasutada, võite saabuvad kõned suunata mõnele teisele numbrile ja teie äraolekul vastab kõnedele kolleeg või sekretär. Hea meeskonnatöö puhul saab abivajaja info kätte ka teie kaastöötaja käest.

EMT on praegu ainus operaator, kes suunamise eest raha ei võta, kuid arvestades suunamise suurenevat mahtu, peab ilmselt õige pea kehtestama hinna ka teisele numbrile suunduvale kõnele, loomulikult madalama kõne üldisest tariifist. Hetkel maksustab EMT ainult suunamist, mis läheb välismaale.

Seega istudes näiteks Stockholmi hotellis ja suunates saabuvad kõned hotelli telefonile, tuleb suunamise eest ikkagi maksta. Kui te aga suunate oma kõned teisele mobiiltelefonile, mis asub välismaal, siis on küll suunamine tasuta, kuid vastuvõtjal tuleb tasuda roaming-maal viibides ettenähtud kõnede vastuvõtmise maksu.

Suunata saab ka juhul, kui mobiiltelefon on välja lülitatud, pooleli on teine kõne, kui telefon ei vasta või asub väljaspool teeninduspiirkonda.

Kasutades telefonipaarina koos NMT 450 ja GSM-mobiiltelefoni, suunduvad GSMile tulevad kõned automaatselt NMT 450 telefonile. Kui NMT 450 mobiiltelefon on välja lülitatud või hõivatud, siis suunduvad saabuvad kõned kõneposti.

Kui soovitakse sõbrale või tuttavale edastada olulist teadet, kuid pikem jutustamine ei ole nii oluline, siis võib helistada otse tema kõneposti, valides tavapärase 250 (251, 252) asemel 2530. Sellisel juhul on kõne sama hinnaga nagu kõneposti kuulamine.

Suunamise ja kõneposti kasutamine tagab kõikide saabuvate kõnede ja teadete jõudmise adressaadini ning aegamööda taandub ka hirm automaatvastajaga suhelda.

Viisakaid ja teistega arvestavaid võimalusi on mobiiltelefoni kasutamisel veel teisigi.

- koosolekul suuna kõned kolleegile või sekretärile

- kasuta automaatsuunamist, kui telefon on kinni, ei vasta või on välja lülitatud

- NMT-GSM-telefonipaariga toimub automaatne suunamine GSMilt NMT-le, kui GSMiga ühendust ei saa

Hetkel kuum