• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Hirm vaevab autovedajaid

    Homne Eesti rahvusvaheliste autovedajate assotsiatsiooni (ERAA) erakorraline üldkogu võib opositsioonile osutuda loodetud triumfi asemel valusaks lüüasaamiseks. ERAA põhikirja järgi muutub üldkogu otsustusvõimeliseks 50% liikmete kohalolekul. Nii suurt osavõttu on raske loota.
    Segaduses ja hirmul autovedajad ei tea, kelle paati astuda. Neile näib kindlaim olevat vaikselt kõrvalt vaadata ja alles pärast lahingut sobivale poolele asuda. Kaotajate poolele jäämine tähendab suure tõenäosusega firma transporditegevuse lõpetamist.
    52 erakorralise üldkogu kokkukutsumise üleskutsele allakirjutanud ettevõtte väljaheitmine ERAAst meenutas autovedajatele, et mitteliikmele on veolubade ja TIRide ostmine tunduvalt ebasoodsam. Tõnu Läänemets Viru Transist tunnistab, et rahaline seis läheb sellises situatsioonis väga nukraks. Üle kuu aja firma vastu ei pea.
    Kohus tühistas ERAA praeguse nõukogu jõuaktsiooni, ennistades väljaheidetud firmade õigused organisatsioonis. Kuid ERAA juhtkond oli juba eesmärgi saavutanud. Autovedajatesse külvati hirm võimalike sanktsioonide ees.
    Viis firmat võtsidki üleskutselt allkirjad tagasi. Nõmme Auto nimel opositsiooni pöördumisele allkirja andnud ja hiljem sellest loobunud Aivar Jätla ei soovi oma allkirja andmist kommenteerida. «Ma ei tea midagi,» vastab ta igale katsele teada saada, kas teda mõjutas opositsioon allkirja andma või ERAA juhtkond allkirjast loobuma.
    Potentsiaalsed opositsiooni toetajad on endale teadvustanud, et paleepöörde ebaõnnestumisel leiab praegune juhtkond kindlasti ka mõne juriidiliselt vettpidava põhjenduse, et mässajad assotsiatsioonist välja visata.
    Sündmuste keskpunktist eemalolevatel autovedajatel puudub adekvaatne info toimuvast.
    Võru Transi direktor Hanno Järv vastas küsimusele osavõtu kohta 10. detsembri erakorralisest üldkogust veel reedel omapoolse küsimusega: «Kas see toimub?» Temani oli jõudnud vaid ERAA levitatud seisukoht, et üleskutsele kogutud allkirjad on saadud pettuse ja väljapressimisega. Järv tunnistab aga, et ka kindel teadmine üldkogu toimumisest ei vii teda arvatavasti kolmapäeval Tallinna. Olukord on segane. Selge on vaid, et kaupa on enne jõule vedada palju ja tööaeg kiire.
    Sarnaselt Järvega võivad mõelda enamik ERAA liikmetest väikevedajaid (üle poole liikmeskonnast): opositsiooni toetamisega võib võita võimaluse saada tulevikus mõni defitsiitne CEMT-luba ning uurida, mida on praegune ERAA juhtkond teinud autovedajate ühise rahaga. Paraku on enamik väikevedajaid niikuinii pidanud läbi ajama ilma CEMTideta ja nende osa ühises rahakatlas liiga väike, et sunniks riskima kogu tegevuse lõpetamisega. Parem tegutseda vaikselt vanaviisi edasi.
    ERAA juhtkonna lobby on olnud tugevam. Et kokku saada 470 ERAA liikmest 235 osavõtjat, peab opositsioon järelejäänud päevaga kõvasti pingutama, et mahajäämus tasa teha.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

TalTechi teadur: süsinikdioksiid tuleb kinni püüda
Kliimavõidujooksus aitab meid seni kasutamata tehnoloogia, kirjutab TalTechi vanemteadur Alla Šogenova.
Kliimavõidujooksus aitab meid seni kasutamata tehnoloogia, kirjutab TalTechi vanemteadur Alla Šogenova.
USA börs jätkas tõusu
Kolmapäeval jätkus USA börsidel tõus, kui kõik kolm peamist indeksit ronisid kõrgemale, vahendab Yahoo Finance.
Kolmapäeval jätkus USA börsidel tõus, kui kõik kolm peamist indeksit ronisid kõrgemale, vahendab Yahoo Finance.
Eesti aasta auto valimisel ruulisid “elektrikad”
Eile õhtul selgus tiitli Eesti Aasta Auto 2022 kandja, milleks on täiselektriline Hyundai Ioniq 5.
Eile õhtul selgus tiitli Eesti Aasta Auto 2022 kandja, milleks on täiselektriline Hyundai Ioniq 5.
Ehitusettevõtete TOP: hinnatõusud pole enam järsud, vaid igapäevased
Seekordses Äripäeva TOPi saates räägime ehitusettevõtete TOPist. Suuremad ehitusprojektid on üsna pikaajalised ja praeguse hinnatõusulainetuse ajal on väga keeruline tööde maksumust prognoosida. Nii on ehitusturul tekkimas lepingud, kus peatöövõtja marginaal on fikseeritud, kuid ehitusega seotud kulud tasutakse avatud arvete alusel.
Seekordses Äripäeva TOPi saates räägime ehitusettevõtete TOPist. Suuremad ehitusprojektid on üsna pikaajalised ja praeguse hinnatõusulainetuse ajal on väga keeruline tööde maksumust prognoosida. Nii on ehitusturul tekkimas lepingud, kus peatöövõtja marginaal on fikseeritud, kuid ehitusega seotud kulud tasutakse avatud arvete alusel.