Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Mida tegi konkurentsiamet leppekahtluse tõestamiseks?
Sel aastal nad rääkisid meie jaemüügijuhiga. Eelmisel aastal istusime konkurentsiameti inimestega päris mitu tundi.
Seletasime üldse seda kütusemaailma, kuidas ta toimib, areneb ja missugused seosed valitsevad. Inimene, kes püstolist paaki bensiini laseb, ei pruugi ette kujutada, et näiteks ka Ameerika külm talv mõjutab kütuse hinda.
Loogiliselt mõeldes -- riik tõstab 1. detsembril makse, kuidas oleks võimalik ilma nende maksudeta kütuseid müüa.
Konkurentsiamet on huvi tundnud, see on tema õigus ja kohustus. Võib-olla peaks amet kogu Eestimaal tõsisemalt ringi vaatama.
Eestis on palju vanu kolhoosibensiinijaamu, mis kõik rõõmsalt töötavad. Süüdistati suuri firmasid -- neilt nõutakse täna kõikvõimalikke topeltseintega mahuteid, mõõtureid jne. Ja sealsamas töötavad igasugused putkad.
Konkurentsiamet on meie vastu huvi tundnud. Ta on meile kirjutanud ja meie oleme tema kirjale ka vastanud. Eelmise aktiivse tõusu ajal toimus ka midagi sellist. Ka siis tuli meil konkurentsiametile vastata.
Aga see kartellikokkulepe, millele siin viimasel ajal vihjatakse, selle kartelli juhiks pean mina Toomas Savi ja tema poolt juhitavat riigikogu.
Riigikogu on see, kes Eesti Vabariigis seadusi vastu võtab ja kõigi kütuseettevõtete austav kohus on neid seadusi järgida.
Ma ei oska öelda, et konkurentsiamet meid kuidagi seganud või ka aidanud oleks.
Mina arvan, et tõenäoliselt on olukord sealmaal, vähemalt meie osas, et Eestis ei ole konkurents veel nii terav. Küsimus ei ole sedamoodi päevakorda kerkinud, et ettevõtja peaks konkurentsiameti poole mingi konkurendi ebaväärika käitumise pärast pöörduma.