Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Auto peab olema talvekorras
Talvel osutuvad tülikaks ka sellised korratused, mida suvel tähele ei pane. Näiteks ebatäpne süütemoment ja kõrgepingeosade määrdumine. Võib juhtuda, et bensiinifiltris või torustikus leidub veepiisku, mille külmumise tõttu mootor hommikul ei käivitu või seiskub koguni sõidu ajal.
Suruõhuga kuivatamata uksetihendid külmuvad pärast pesemist nii tugevasti kere külge, et autosse ei pääsegi. Ka määrimata ukselukud võivad külmuda. Hädapärane abinõu lahtisulatamiseks on kuuma veega täidetud kilekott.
Jäätunud klaase saab kraapida kammi seljaga. Ei tohi kasutada kõvu esemeid, mis tekitavad kriimustusi. Porised tuled pühitakse puhtaks lapiga. Igasugune värvkatte pühkimine tekitaks aga selliseid kriimusid, millest ilma autot üle värvimata enam lahti ei saa.
Mootorisse vahetatakse talveks selline õli, mis ei kaota külma käes voolavust. Külmaks talveks sobiva õli markeeringus on tähis 5W või 10W. Näiteks õliga SAE 10W-30 saab mootorit käivitada temperatuurini -20 °C ja õliga, mille tähises on 5W, veel tugevama pakase käes.
Ikka leidub autojuhte, kes varahommikul akende all pikka aega mootorit tuuritavad. Asjatundjal on tuuritamist valus kuulata seetõttu, et külma mootori õlitus jääb puudulikuks. Õli surve suureneb vaid teatud pööreteni, kusjuures viskoosse õli jõudmine kaugetesse piludesse peaaegu ei muutu.
Mõistlikum on mootor kauase kohapeal käitamise asemel tasakesi soojaks sõita. Suuri pöördeid tuleb esialgu vältida. Nii tekib vähem heitgaase ja mootor kulub vähem. Umbes minut tühikäiku on muidugi vajalik.
Kui on kuulda, et väntvõll pöördub külma käes käivitades aeglaselt ja tuled muutuvad seejuures tuhmiks, tuleb kontrollida akut. Peale käivitusraskuste on nõrga aku puhul oht selles, et generaator koormatakse üle.
Kui seisval autol unustati tuled põlema või on aku mõnel muul põhjusel väga tühi ja peale tulede lülitada sisse veel ventilaator ning istmete ja tagaklaasi soojendus, võib generaatori vool tõusta nii suureks, et selle dioodid või mähised läbi põlevad. On olnud ka juhtumeid, et generaator rikneb sellest, et mootoril lastakse töötada suurte pööretega siis, kui akust võetakse voolu teise auto mootori käivitamiseks.