• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Sohvrid põgenevad Tulikast

    «Kui ma end ära ei toida, ei leia ma põhjust, miks edasi rabeleda,» ütleb anonüümseks jääda sooviv Tulika taksojuht. «Leidub ka paremaid jahimaid.»
    Auto kasutamine maksab Tulika taksojuhile nüüdsest 45 krooni töötunni eest, pluss 1 kroon sõidetud kilomeetri kohta.
    «Niisuguse süsteemiga ei ole võimalik sohvri ametit pidada,» kommenteerib taksojuht. Iga minuti tagant tõuseb käsi närviliselt kella vaatama, viimane meenutab aga, kui mitu krossi oled oma rahakotist jälle kaotanud, ütleb ta.
    Kui arvestada kokku liisingu- ja logo maksed, bensiin ja autohooldus, tuleb autojuhil oma taskust välja käia kuni 15 000 krooni kuus. «See nõuab täielikku pühendumist, mis näiteks pere kõrvalt on võimatu,» nendib taksojuht.
    Mõnedele juhtidele on välja pakutud ka uus, kindla kuumaksuga süsteem, mille alusel peab auto kasutaja maksma Tulikale 7500 krooni kuus, kuid kütus tuleb oma raha eest lunastada. «Saab näha, palju mulle nüüd raha kätte jääb,» ütleb taksojuht.
    Tulika Takso juhataja Mati Saar nõustub, et võrreldes teiste taksofirmadega on uus kord Tulikas tunduvalt karmim. «Info äraminekust on ka minul, aga me ei karda massilisi lahkumisi,» lisab ta. Saare väitel ei baseeru Tulika tulukus «viina- ja vorstirallile» tulevatel Soome turistidel, vaid lepingute ja kliendikaardi süsteemiga kinnistatud stabiilsel klientuuril.
    Saar räägib, et varem võttis Tulika endale taksojuhist tunduvalt rohkem riske. Sageli istusid nad kuskil äärelinnas, tahtmata sõita, sest sõidetud tee eest pidi maksma, põhjendab Saar aja järgi auto rentimise süsteemile üleminekut. «Tunnitasule lisanduv sümboolne kilomeetri hind on kehtestatud, et sõidukit efektiivselt kasutataks,» ütleb Saar.
    E-Takso ASi juhatuse esimees Guido Mandre räägib, et paljud Tulika taksojuhid on avaldanud soovi neile tööle tulla, kolm neist on hiljuti ka võetud.
    Esra KO OÜ juhataja Heiti Kross väidab, et ka nende juures on mitmed Tulika taksojuhid maad kuulamas käinud.
    «Paljud tuleksid kohe, kuid neid hoiab kinni lepingujärgne kahekuuline etteteatamise tähtaeg,» räägib Kross. Tema andmetel tuleb selle rikkumise korral lahkujal Tulikale hüvitada 7000 krooni, mis mitmedki juhid mõtlema paneb.
    Krossi ütlusel võivad Tulika töösüsteemide juures vastu pidada veel vaid need, kellel on kindel klientuur ja oma kindlad kohad, mis tagavad neile töö. «Kellel see puudub, neil on kindlasti suured probleemid,» lisab ta.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Sille Pettai: rohepööre vajab heas mõttes survet
Me ei saa eeldada, et ühiskonna meel muutub pelgalt riigi võetud rohepöörde eesmärkide najal. Vajame sotsiaalset ja seadusandlikku survet ning raami, kirjutab SmartCapi fondijuht Sille Pettai Äripäeva idufirmade portaalis foundME.
Me ei saa eeldada, et ühiskonna meel muutub pelgalt riigi võetud rohepöörde eesmärkide najal. Vajame sotsiaalset ja seadusandlikku survet ning raami, kirjutab SmartCapi fondijuht Sille Pettai Äripäeva idufirmade portaalis foundME.
USA aktsiate pika mõõnaperioodi lõpetas rallinädal
USA peamine börsiindeks S&P 500 tõusis täna 2,47% ja tänasega lõppenud nädalal 6,5%, lõpetades seitsmenädalase langusperioodi.
USA peamine börsiindeks S&P 500 tõusis täna 2,47% ja tänasega lõppenud nädalal 6,5%, lõpetades seitsmenädalase langusperioodi.
Pea püsti, see on normaalne kriisiaeg
Kobarkriiside raskuse all optimismi säilitamine on võimalik ja annab tugeva efekti, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kobarkriiside raskuse all optimismi säilitamine on võimalik ja annab tugeva efekti, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Sunly juht ametnikele: otsustage ja kaitske otsuseid ka kohtus, aga lõpetage venitamine
Ehkki meretuulikud võiksid katta Eesti elektrivajaduse, pole ühtegi tuulikut veel püsti pandud. Küsimus, kas sel kümnendil selleni jõutakse, lööb asjaosalised kahte lehte.
Ehkki meretuulikud võiksid katta Eesti elektrivajaduse, pole ühtegi tuulikut veel püsti pandud. Küsimus, kas sel kümnendil selleni jõutakse, lööb asjaosalised kahte lehte.
Venemaa autovedajad virelevad siseturul
Üle kuue miljoni Venemaa veoki, mille tee välismaale on lukku keeratud, on püüdnud leida tööd siseturul, kuid kaks korda langenud transpordihinnad ei tõota midagi head: enamik autodest lihtsalt seisab, vahendab logistikauudised.ee.
Üle kuue miljoni Venemaa veoki, mille tee välismaale on lukku keeratud, on püüdnud leida tööd siseturul, kuid kaks korda langenud transpordihinnad ei tõota midagi head: enamik autodest lihtsalt seisab, vahendab logistikauudised.ee.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.