• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,09%40 045,11
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,12
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,09%40 045,11
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,12
  • 22.12.97, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Sohvrid põgenevad Tulikast

«Kui ma end ära ei toida, ei leia ma põhjust, miks edasi rabeleda,» ütleb anonüümseks jääda sooviv Tulika taksojuht. «Leidub ka paremaid jahimaid.»
Auto kasutamine maksab Tulika taksojuhile nüüdsest 45 krooni töötunni eest, pluss 1 kroon sõidetud kilomeetri kohta.
«Niisuguse süsteemiga ei ole võimalik sohvri ametit pidada,» kommenteerib taksojuht. Iga minuti tagant tõuseb käsi närviliselt kella vaatama, viimane meenutab aga, kui mitu krossi oled oma rahakotist jälle kaotanud, ütleb ta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kui arvestada kokku liisingu- ja logo maksed, bensiin ja autohooldus, tuleb autojuhil oma taskust välja käia kuni 15 000 krooni kuus. «See nõuab täielikku pühendumist, mis näiteks pere kõrvalt on võimatu,» nendib taksojuht.
Mõnedele juhtidele on välja pakutud ka uus, kindla kuumaksuga süsteem, mille alusel peab auto kasutaja maksma Tulikale 7500 krooni kuus, kuid kütus tuleb oma raha eest lunastada. «Saab näha, palju mulle nüüd raha kätte jääb,» ütleb taksojuht.
Tulika Takso juhataja Mati Saar nõustub, et võrreldes teiste taksofirmadega on uus kord Tulikas tunduvalt karmim. «Info äraminekust on ka minul, aga me ei karda massilisi lahkumisi,» lisab ta. Saare väitel ei baseeru Tulika tulukus «viina- ja vorstirallile» tulevatel Soome turistidel, vaid lepingute ja kliendikaardi süsteemiga kinnistatud stabiilsel klientuuril.
Saar räägib, et varem võttis Tulika endale taksojuhist tunduvalt rohkem riske. Sageli istusid nad kuskil äärelinnas, tahtmata sõita, sest sõidetud tee eest pidi maksma, põhjendab Saar aja järgi auto rentimise süsteemile üleminekut. «Tunnitasule lisanduv sümboolne kilomeetri hind on kehtestatud, et sõidukit efektiivselt kasutataks,» ütleb Saar.
E-Takso ASi juhatuse esimees Guido Mandre räägib, et paljud Tulika taksojuhid on avaldanud soovi neile tööle tulla, kolm neist on hiljuti ka võetud.
Esra KO OÜ juhataja Heiti Kross väidab, et ka nende juures on mitmed Tulika taksojuhid maad kuulamas käinud.
«Paljud tuleksid kohe, kuid neid hoiab kinni lepingujärgne kahekuuline etteteatamise tähtaeg,» räägib Kross. Tema andmetel tuleb selle rikkumise korral lahkujal Tulikale hüvitada 7000 krooni, mis mitmedki juhid mõtlema paneb.
Krossi ütlusel võivad Tulika töösüsteemide juures vastu pidada veel vaid need, kellel on kindel klientuur ja oma kindlad kohad, mis tagavad neile töö. «Kellel see puudub, neil on kindlasti suured probleemid,» lisab ta.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele