Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Sohvrid põgenevad Tulikast

    «Kui ma end ära ei toida, ei leia ma põhjust, miks edasi rabeleda,» ütleb anonüümseks jääda sooviv Tulika taksojuht. «Leidub ka paremaid jahimaid.»
    Auto kasutamine maksab Tulika taksojuhile nüüdsest 45 krooni töötunni eest, pluss 1 kroon sõidetud kilomeetri kohta.
    «Niisuguse süsteemiga ei ole võimalik sohvri ametit pidada,» kommenteerib taksojuht. Iga minuti tagant tõuseb käsi närviliselt kella vaatama, viimane meenutab aga, kui mitu krossi oled oma rahakotist jälle kaotanud, ütleb ta.
    Kui arvestada kokku liisingu- ja logo maksed, bensiin ja autohooldus, tuleb autojuhil oma taskust välja käia kuni 15 000 krooni kuus. «See nõuab täielikku pühendumist, mis näiteks pere kõrvalt on võimatu,» nendib taksojuht.
    Mõnedele juhtidele on välja pakutud ka uus, kindla kuumaksuga süsteem, mille alusel peab auto kasutaja maksma Tulikale 7500 krooni kuus, kuid kütus tuleb oma raha eest lunastada. «Saab näha, palju mulle nüüd raha kätte jääb,» ütleb taksojuht.
    Tulika Takso juhataja Mati Saar nõustub, et võrreldes teiste taksofirmadega on uus kord Tulikas tunduvalt karmim. «Info äraminekust on ka minul, aga me ei karda massilisi lahkumisi,» lisab ta. Saare väitel ei baseeru Tulika tulukus «viina- ja vorstirallile» tulevatel Soome turistidel, vaid lepingute ja kliendikaardi süsteemiga kinnistatud stabiilsel klientuuril.
    Saar räägib, et varem võttis Tulika endale taksojuhist tunduvalt rohkem riske. Sageli istusid nad kuskil äärelinnas, tahtmata sõita, sest sõidetud tee eest pidi maksma, põhjendab Saar aja järgi auto rentimise süsteemile üleminekut. «Tunnitasule lisanduv sümboolne kilomeetri hind on kehtestatud, et sõidukit efektiivselt kasutataks,» ütleb Saar.
    E-Takso ASi juhatuse esimees Guido Mandre räägib, et paljud Tulika taksojuhid on avaldanud soovi neile tööle tulla, kolm neist on hiljuti ka võetud.
    Esra KO OÜ juhataja Heiti Kross väidab, et ka nende juures on mitmed Tulika taksojuhid maad kuulamas käinud.
    «Paljud tuleksid kohe, kuid neid hoiab kinni lepingujärgne kahekuuline etteteatamise tähtaeg,» räägib Kross. Tema andmetel tuleb selle rikkumise korral lahkujal Tulikale hüvitada 7000 krooni, mis mitmedki juhid mõtlema paneb.
    Krossi ütlusel võivad Tulika töösüsteemide juures vastu pidada veel vaid need, kellel on kindel klientuur ja oma kindlad kohad, mis tagavad neile töö. «Kellel see puudub, neil on kindlasti suured probleemid,» lisab ta.
  • Hetkel kuum
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Ain Kivisaar: Tallinna planeerimisamet vajab suurpuhastust
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.