• OMX Baltic0,08%300,24
  • OMX Riga−0,23%890,95
  • OMX Tallinn−0,33%2 061,8
  • OMX Vilnius0,27%1 205,66
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,12%8 812,15
  • Nikkei 225−0,56%39 587,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,33
  • OMX Baltic0,08%300,24
  • OMX Riga−0,23%890,95
  • OMX Tallinn−0,33%2 061,8
  • OMX Vilnius0,27%1 205,66
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,12%8 812,15
  • Nikkei 225−0,56%39 587,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,33
  • 21.01.98, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Klementi käive kuni 130 miljonit

Esimese poolaasta käibeks prognoosib Klementi 54 miljonit krooni, mis on 46 protsenti enam kui möödunud aasta samal perioodil.
Klementi kavatseb saavutada käibe kasvu omatoodangu müügimahtude suurenemisest nii kodu- kui eksporditurgudel, ütles Klementi juhatuse esimees Madis Võõras.
Ekspordi osakaal moodustab Klementi prognoosi järgi ligikaudu 60 protsenti selle aasta käibest ehk 72--78 miljonit krooni.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Eksporditavatest toodetest 40 protsenti soovib ettevõte müüa Baltimaade turul; 54 protsenti Skandinaavias ning kuus protsenti SRÜ riikides.
Skandinaavia turu osatähtsuse vähenemine tuleneb põhiliselt sinna suunatud allhanketööde vähenemisest kogukäibes, kasv Balti turgudel tuleneb aga kasvavast ostujõust ja uute ostjate leidmisest 1997. aastal, märkis Võõras.
Võõrase hinnangul kasvab läbimüük ka Skandinaavias, sest Eesti läheneb Euroopa Liidule ja Skandinaavia rõivamüüjatel on seoses Euroopa Liiduga ühinemisega peal hankekvoodid.
Klementi õmblusvabriku käibe kasvu eelduseks on veel ostjate leidmine ja esimesed positiivsed kogemused SRÜ turgudel.
Võõrase sõnul kavatseb Klementi sel aasta keskenduda naisterõivaste tootmisele. «Naisterõivaste turg on kõige dünaamilisem ja jätkuva nõudlusega uue järele,» rääkis ta. «Klementi lõpetas mullu meeste rõivakollektsioonide tootmise ja suunab vabanenud ressursid naisterõivaste müügi ja marketingi arendamisse.»
Klementi käive naiste moerõivaste tootmisest annab plaani järgi tänavu 64 protsenti rõivatootja kogukäibest; ametirõivaste tootmine 14 ja allhanketööd 20 protsenti.
Suurimat, 55--65protsendilist kasvu planeerib Klementi naiste moerõivaste alal. Eksport moodustab moerõivaste käibest 60 protsenti.
Klementi ametirõivaste müügimaht suureneb plaani järgi tänavu 30 protsenti. Eksport annab sellest 10 protsenti.
Allhanketööde maht väheneb prognoosi kohaselt 20 protsenti. Selle põhjuseks on Võõrase sõnul tootmisvõimsuste rakendamine lisanduva omatoodangu valmistamiseks.
Klementi õmblusvabrik avaldab selle aasta kasumiprognoosi ja täpsustatud käibeplaani veebruaris pärast sügiskollektsiooni ettemüügi tulemuste selgumist. BNS

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 9 p 21 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele