• OMX Baltic0,26%269,96
  • OMX Riga0,66%882,35
  • OMX Tallinn0,5%1 709,09
  • OMX Vilnius0,41%1 032,89
  • S&P 5000,71%5 792,04
  • DOW 301,03%42 512
  • Nasdaq 0,6%18 291,62
  • FTSE 1000,65%8 243,74
  • Nikkei 2250,5%39 473,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,15
  • OMX Baltic0,26%269,96
  • OMX Riga0,66%882,35
  • OMX Tallinn0,5%1 709,09
  • OMX Vilnius0,41%1 032,89
  • S&P 5000,71%5 792,04
  • DOW 301,03%42 512
  • Nasdaq 0,6%18 291,62
  • FTSE 1000,65%8 243,74
  • Nikkei 2250,5%39 473,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,15
  • 17.02.98, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Metsaväljavedajad loovad teedel ohte

Eelmise aasta detsembris kihutas Hiiumaal libedaga teelt välja sõiduauto. Õnnetuseks otse tee äärde veetud palgihunnikusse. Juht hukkus.
Maanteeametis ja teedevalitsustes leitakse, et tänavu talvel on metsaväljavedajad läinud maanteedel tehtavate laadimistöödega ja tee äärde veetud palgihunnikutega liiale. Enamik selliseid liiklusohtlikke aktsioone on metsavedajatel kooskõlastamata. Milleks kooskõlastada, kui karta pole puiduvedajatel kedagi. Politsei laadimistööde ja teeäärsete ladude kooskõlastusi ei kontrolli. Vahelejäämiselgi oleks maksimaalne trahvimäär vaid 200 päevapalka ehk 7200 krooni.
Puidu kooskõlastamata laadimine otse maanteel on läinud kontrolli alt välja. Probleem on ka metsast väljaveetud ja tee ääres seisvad palgihunnikud.
Suured metsaveomasinad varjavad teel laadimistöid tehes nähtavust ning lisaks on pool teed ka kinni. Metsa veetakse välja kust juhtub, tihti lõhutakse ära tee servad, mida keegi ei taasta. Libedaga on ohtlikud ka tee äärde ladustatud puiduvirnad.
Metsaväljavedajad peavad teedevalitsusega oma töid kooskõlastama. Valime laadimiseks liiklusohutu koha. Lepime kokku, kuidas taastada pärast tööde lõppu endised teeolud. Kooskõlastamiseks on vaja võtta ühendust teemeistriga ja vaadata koht üle. Anname välja loa, mis ei maksa midagi.
Kui kooskõlastamata metsaväljaveotööd teemaa-alal on tõusnud probleemiks, siis soovitan kohalikul teedevalitsusel pöörduda kohaliku politsei poole. Kahekesi saavad asjad ruttu paika. Politsei mundris mehesse suhtutakse kuulekamalt kui teedevalitsuse töötajasse.
Politseil on õigus kontrollida lubade olemasolu laadimistööde tegemiseks või palkide virnastamiseks tee ääres, kuid senini ei ole seda eriti tehtud. Rohkem kontrollitakse teel liikuvate sõidukite kaalu ja dokumentatsiooni.
Kriminaalasi algatatakse kooskõlastamata tööde puhul siis, kui teemaa-alal toimunud laadimistöö või seal asunud palgivirn on olnud otsene või kaudne liiklusõnnetuse põhjustaja.
Esimest korda kuulen, et puidu ladustamisel tee äärde peab olema luba.
Kui oleme tahtnud ladu tee äärde teha, oleme kohaliku teedevalitsusega ühendust võtnud. Lepime kokku, kui kauaks ladu tee äärde jääb, samuti märkide paigaldamise. Kirjalikust loast pole ma aga midagi kuulnud.
Kooskõlastuse keerukus sõltub sellest, kust alustada. Kui alustada asjaajamist maanteeametist, siis arvan, et kooskõlastamine on raske. Lihtsam on hakkama saada kohaliku teedevalitsusega.
Politsei pole meie laoplatside kooskõlastusi kontrollinud. Küll on nad meie Tallinna--Tartu maantee äärseid laoplatse kasutanud teel sõitvate autode kiiruse mõõtmiseks. Puuhunniku taha on hea peituda.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.10.24, 10:49
“Kujuta ette, kui saaksid teada, et sadu inimesi on käinud salaja su elutoas?”
Et riigiametid või elutähtsate teenuste osutajad pakuvad küberkurjategijatele huvi ei üllata kedagi. Tõsiasi, et igapäevaselt rünnatakse ka väikeettevõtteid tuleb ilmselt paljudele uudisena – sageli ka neile endile.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele