Poolas on isiklik kontakt oluline nii elus kui ka äris. Koostööprojektide puhul on algfaasis olulisem ühise keele leidmine (äripartneri kompamine) kui lõpptulemusest rääkimine. Poolakate ootused välispartnerite võimaluste ning pakkumiste suhtes on üldjuhul kõrged.
Hea on osata kas või pisut poola keelt ning tunda veidi Poola ajalugu -- see hõlbustab teineteisemõistmist. Poolakad on seltskondlikud. Pikad vestlused, arutelud ning koosolekud on olulised. Isiklik aeg, perekond ja rahvuslikud traditsioonid on esikohal.
Pöördumine ametiisikute või partnerite poole peaks olema täiendatud tiitli või ametikohaga. Mingil juhul ei tohi nime ette unustada lisada «härra» (pan) ja «lugupeetud». Tuleb tähele panna vanemlikkust ja ülemuslikkust.
Tulemuslikem on saavutada võimalikult hea kontakt võimalikult kõrgel positsioonil isikuga.
Pöördudes ametniku poole alustatakse tihti sõnadega «härra direktor» või «härra esimees». Kui on tegemist asedirektori või aseministriga, öeldakse pöördumisel ikkagi «direktor» või «minister». Kui teil on vaja saada ühendust mõne juhiga, siis on parem lasta helistada oma sekretäril, kes teeb selgeks, et teie (näiteks kui härra direktor see ja see) soovite rääkida tema ülemusega.
Käitumistavadest on hea teada, et daami tervitades suudeldakse põgusalt kätt ning pikemaajaliste tuttavate puhul on levinud ka põsesuudlused.
Poolas helistab alati see, kellel on probleem. Kui teil on mure, siis ei maksa lahkuda ega telefonikõnet lõpetada sõnadega «kui te midagi kuulete või otsustate, siis palun helistage». Ärge tehke seda isegi siis, kui teile tundub, et kasu on mõlemapoolne. Üldjuhul ei helistata teile kunagi tagasi. Kui midagi ei laabu, siis viidatakse endast või firmast sõltumatutele asjaoludele. See ei tähenda aga, et teilt ei oodataks täpsust või punktuaalsust.
Suheldes ametiasutustega on hea varuda kannatust, püüdke selgeks teha, kellel on otsustusõigus. Poolakad on väga külalislahked ning otsene keeldumine teie küsimusele vastamisest pole kombeks.
Seotud lood
Kestlikkusaruandlus puudutab üha rohkemaid ettevõtteid, sest lisaks suurusest tulenevale kohustusele tekib raporteerimise vajadus ka tarneahela kaudu.
Viimased uudised
Droonimüüja: Eesti on teistest maha jäänud
Hetkel kuum
Tagasi Äripäeva esilehele