• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 07.04.98, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

TIRi piirang lükati edasi

Märtsi viimase päeva õhtul jõudis Venemaa tollikomitee otsusele lükata TIR-süsteemi piirangute kehtestamine 1. aprillilt edasi 15. maile.
Venemaa tahab TIR-süsteemi alt välja võtta nelja liiki kaubad. Nende kaupade tollimiseks määratakse Moskva regioonis kindlad tollipunktid. Eesti rahvusvaheliste autovedajate assotsiatsiooni (ERAA) TIR-osakonna juhataja Lauri Lusti sõnul pole veel teada millised tollipunktid määratakse. Kõikidesse teistesse punktidesse suundumisel tuleb kasutada siseriiklikku transiidisüsteemi (tolli jaoks peab garantiid hankima kauba saaja).
Esialgu kuulus TIR-süsteemi alt väljaarvatavate kaupade nimekirja 20 kaubagruppi ning piirangut on üritatud kehtestada juba aasta algusest.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Läbirääkimised rahvusvahelise maanteetranspordi liiduga IRU ja Soome vastusanktsioonide ähvardus (Soome ja Venemaa vahelised veod on Venemaa vedajatele suureks tuluallikaks) on seni suutnud piiranguid edasi lükata.
Piirangute rakendumisel tuleb transpordiks leida uued võimalused. Praegu on veel vara neid öelda, kuna rakendumise kohta puudub täielik info.
Ei oska vastata, kas meie kauba saajad on võimelised ise Venemaa tollile garantiisid andma. Praegu tegelevad nad variantide otsimisega, kuidas tegutseda, kui piirang kehtestatakse.
Eksport Venemaale TIR-süsteemi kasutamise piiramisega kindlasti ei katke. Lahenduseks on kasvõi kaupade piiril lahtitollimine.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 12 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele