• OMX Baltic−0,33%292,8
  • OMX Riga−0,57%910,82
  • OMX Tallinn−0,15%1 961,27
  • OMX Vilnius−0,5%1 227,68
  • S&P 500−0,08%6 601,72
  • DOW 300,49%45 983,78
  • Nasdaq −0,27%22 273,79
  • FTSE 1000,14%9 208,37
  • Nikkei 225−0,25%44 790,38
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,84
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%99,48
  • OMX Baltic−0,33%292,8
  • OMX Riga−0,57%910,82
  • OMX Tallinn−0,15%1 961,27
  • OMX Vilnius−0,5%1 227,68
  • S&P 500−0,08%6 601,72
  • DOW 300,49%45 983,78
  • Nasdaq −0,27%22 273,79
  • FTSE 1000,14%9 208,37
  • Nikkei 225−0,25%44 790,38
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,84
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%99,48
  • 23.04.98, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Balti riikides ei ole vaja ehitada uusi maanteid

Balti riikides ei ole vaja ehitada uusi maanteid, vaja on hoopis olemasolevad teed korda teha, leiab Euroopa komisjonile esitatud aruandes Euroopa Investeerimispanga asepresident Wofgang Roth.
Teede olukorra aruande kohaselt peaks kolmandik teedevõrgu rekonstruktsiooniks vajalikest vahenditest tulema Balti riikide enda eelarvetest, teine kolmandik ELi fondidest ning viimane kolmandik erasektorist.
Via Baltica magistraali väljaehitamise suhtes oli Rothi seisukoht, et kuna lähiaastatel pole ette näha transpordivoogude järsku suurenemist Baltimaade kaudu, pole mõtet ehitada ka uusi teid.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Samas eraldas Euroopa Investeerimispank alles poolteist aastat tagasi ainuüksi Leedule Via Baltica ehitustöödeks üle 6 miljoni dollari.
Mitme lääne eksperdi hinnangul on õigem Läti ja Eesti valitsuse hoiak, mille järgi Via Baltica ehitust ei forsseerita. Lääne ekspertide hinnangul vastab Balti maanteede olukord praegu Lääne-Euroopa maanteede olukorrale 1950ndate aastate lõpul.
Lähiaastail on soov Lääne- ja Ida-Euroopa transpordivõrkude ühendamisel põhirõhk panna raudteele. ETA

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele