Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Pankrot sõltub omanikust ja juhist

    Eelmisel esmaspäeval kuulutati välja ekspedeerimisfirma AS Tähven pankrot. Bilansi järgi 1,7 miljonit krooni võlgu oleva firma omanik ja tegevjuht Margus Tammest väidab, et tema on pankrotis vaid süütu firma kaotanud kannataja ning jätkab ekspedeerimisäris uue ettevõttega MT & Transport.
    11 aastat Viru hotellis autojuhina ning hiljem Baltspedi juhtkonnas töötanud Margus Tammest hakkas ühisäri ajama valede kaaslastega. Ta asutas Tähveni 1996. a koos Baltspedi kolleegi Andres Oro ja Rain Raimoga -- üks teda ei usaldanud, teine pettis.
    Kahtlustatakse, et Tammest ajas segi enda ja firma rahakoti. Andres Oro otsustas oma Tähveni osaluse Tammestile müüa, kui viimane asus Baltspedi direktori kohalt Tähveni direktoriks. «Meie äritegemises olid mõningased teisitimõtlemised,» kommenteeris Oro oma loobumist Tähvenist. Erinevalt saadi aru näiteks sellest, mida kanda firma kuludesse ja mis on isklikud kulud. Ka Baltspedi praegune juhatus uurib Baltspedi raha kasutamist Margus Tammesti juhtimise ajal. Esialgu pole midagi taunimisväärset suudetud tõestada.
    Tammesti teine äripartner Rain Raimo osutus aga ise petiseks. Kohe pärast Oro müüs oma aktsiad Tammestile ka Rain Raimo (mõlema osaluse müügi kohta on olemas dokumendid, kuid muudatused on äriregistris siiani tegemata).
    Tammest sai firma ainuomanikuks. Paraku oli firma varanduses toimunud eelnevalt oluline muudatus. Raimo oli müünud ka Mercedese veoki, mis oli tema osa firma algkapitalis. Raha jättis ta endale ja on praeguseni sellega kadunud.
    Tammest peabki tema seljataga tehtud automüüki paarisajatuhandese võla ja sellest tuleneva pankroti peapõhjuseks. Paraku on pankrotihaldur Tiina Miti andmetel Tähveni bilansi järgi võlausaldajate nimekiri kaks lehekülge ning 10 000--30 000kroonised võlad annavad Tähveni koguvõlaks 1,7 miljonit krooni. Mitt on nõus, et firma põhjamineku üheks põhjuseks oli kolmeveokilisest masinapargist ühe veoki mahamüümine. Kui puuduvad tootmisvahendid, on raske ka toota. Kuid on küsitav, kas nii pikk võlglaste nimekiri saab tekkida ühe auto müügist.
    Andres Oro arvates võis pankroti põhjustada firma liiga suured ülalpidamiskulud. Paljud ekspedeerijad lasevad ennast petta suurest käibest. Tegelikult peab ekspedeerija maksma enamiku kliendilt saadud rahast edasi vedajatele.
    Kuigi Tammesti osa pankrotis selgub menetluse käigus, ei piirdu see firma ainuomaniku ja tegevjuhi puhul kindlasti vaid süütu kannataja rolliga. Osta kokku firma aktsiad, kontrollimata, palju on firmal vara järel, ning jätta osaluse muutumine äriregistris registreerimata -- see viitab hoolimatusele, mille eest ei ole kaitstud Tammesti edaspidisedki äriettevõtmised.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.