• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,11
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,11
  • 12.06.98, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Päevalehtede hinnasõda

Kolmapäeval levitas Postimees Tallinnas otsepostituse teel reklaami, milles pakkus Harjumaa ja Tallinna elanikele ajalehe poole aasta tellimust 99 krooni eest. Neljapäeval vastas sellele Eesti Päevaleht, pakkudes Tallinnas, Harjumaal ja Tartus poole aasta tellimust 95 krooni eest. See on üle nelja korra odavam kui senised tellimishinnad.
Kui varem maksis päevalehtede kuutellimus keskmiselt 72 krooni, siis Postimehel ja Päevalehel nüüd vaid 16 krooni. Ajalehtede tellimustest said päevalehed seni umbes veerandi kuni kolmandiku oma tuludest.
«See on suurim hinnasõda Eesti ajakirjandusturul, mis toob meile miljoneid kroone kahjumit,» tunnistas Eesti Päevalehe peadirektor Hando Sinisalu. Ülisoodsa tellimishinna tõttu jääb Päevalehel poole aastaga praeguse tellijate arvu juures saamata üle 5 miljoni krooni.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Äripäeva arvestuse kohaselt kannab Postimees tuhande tellija juurdevõitmiseks koos reklaamikampaaniaga 0,5--1 miljon krooni kahjumit.
Postimehe peadirektor Toomas Issak kinnitas, et loodavad sellisest kampaaniast siiski kasu saada. «Juba praegu lisandub meile tellijaid tuhandete kaupa päevas,» märkis Issak. Ta ei osanud aga täpsustada, kui palju inimesi oli eile pärastlõunaks Postimehe sooduspakkumisega ühinenud.
«Arvestasime sellega, et Päevaleht midagi ette võtab, kui meie pakkumisest kuuleb,» lisas Issak. «Nemad meid ei üllatanud, aga meie neid vist küll.»
Hando Sinisalu märkis, et kui Sõnumileht sellise «elu ja surma peale võitlusega» kaasa ei lähe, kaob ta tõenäoliselt Tallinna turult.
Sõnumilehe peatoimetaja Mart Luik kinnitas, et leht ei kavatse dumpinghindadega kaasa minna. «Loomulikult puudutab see meid ja mõned tellijad tõenäoliselt napsatakse ära, kuid loodame oma lugejatele selgeks teha, et sellised hinnad on hooajaline nähtus ja normaalne olukord taastub varsti,» lausus Luik. Tema hinnangul võib tellimishindade dumping kesta kuni pool aastat.
Issaku selgitusel oli Postimehe algatatud kampaania ainus eesmärk lehele lugejaid juurde võita, mitte aga Sõnumilehte põhja lasta.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 23 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele