Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Automüügile tõmmati pidur peale
Pingestunud seis Eesti rahaturul, mis sel nädalal viis liisinguintresside hüppelise tõusuni, on peamiseks põhjuseks, miks viimastel kuudel ülesmäge läinud sõiduautode müük eelmisel kuul taas nõksu allapoole tegi. Langus mõjutas just Eestisse müüdud autosid, eksport oli samal tasemel maiga.
Kui mais jõuti kõigi aegade teise tulemuseni (1300 uut sõiduautot), siis nüüd ületati napilt 1000 auto piir. Eelmise aasta juunist on see siiski pisut enam -- siis müüdi 964 autot.
Kuue kuuga on Eesti automüüjad müünud ligi 6000 uut sõiduautot. Mullu samal ajal oli seisuks 4515. Siis läks aga tõeline automüük lahti alles juulis (juulist oktoobrini müüdi kuus 1150--1300 autot).
Sel aastal pole sarnaseid superkuid vähemalt esialgu oodata, sest kasvanud liisinguintresside tõttu prognoosisid automüüjad esmaspäevases Äripäevas läbimüügi langust kolmandiku kuni poole võrra.
Eriti mõjutab intresside tõus eraisikutest autoostjaid, kelle arv on viimasel ajal tasapisi kasvanud. Nüüd tuleb autoostuplaane tõsisemalt kaaluda või neist esialgu sootuks loobuda.
Mullusügisene börsikrahh kukutas automüüki enam kui kolmandiku võrra ning turul kulus toibumiseks pool aastat. Kui kaua läheb seekord?