Vene tollistatistika andmeil domineerisid Eesti ja Venemaa vaheliste vedude turul eestlased 81 protsendiga, jättes Vene vedajatele turust 11 protsenti.
Möödunud aastal langes Läti veofirmade arvele 81 protsenti Läti ja Venemaa vahelistest vedudest, Vene firmadele jäi kaheksa, Leedu firmadele viis, Eesti firmadele kaks ja muudele neli protsenti turust.
Venemaa ja Leedu vahelisel veoseturul domineerisid Leedu firmad 71 protsendiga, jättes Vene firmadele 18 protsenti turust.
Vene rahvusvaheliste autovedajate liidu hinnangul on Eesti, Läti ja Leedu veofirmad Türgi omade kõrval Vene vedajate kõige suuremad konkurendid.
Vene transpordiministeerium püüab liidu mõjutusel piirata Balti autovedajate tegevust ning toetada Vene autovedajaid.
Möödunud aastal vähendas transpordiministeerium järsult tasuta sissesõidulubade arvu Eesti veofirmadele ning läks suures osas üle tasulistele lubadele, mis maksavad 250 dollarit.
Novembris jõustub Venemaal uus seadus, mis hakkab kitsendama välismaiste veofirmade tegevust.
Vene asetranspordiminister Aleksandr Lagutin ütles sel nädalal, et aastail 1990--1996 kasvas rahvusvaheliste autovedude maht Venemaal peaaegu viis korda, Venemaa transpordifirmade osa selles vähenes 20 protsendini.
Peagi jõustuv seadus näeb ette riiklikku kontrolli rahvusvaheliste autovedude üle ning määrab kuni 50 minimaalpalga suurused trahvid sanktsioneerimata kaubavedude, marsruudist kõrvalekaldumiste ja muude rikkumiste eest.
Seadus jõustub 4. novembril. BNS