• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 2250,06%39 785,37
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,06
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 2250,06%39 785,37
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,06
  • 17.08.98, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Balti vedajad Venemaa turul

Vene tollistatistika andmeil domineerisid Eesti ja Venemaa vaheliste vedude turul eestlased 81 protsendiga, jättes Vene vedajatele turust 11 protsenti.
Möödunud aastal langes Läti veofirmade arvele 81 protsenti Läti ja Venemaa vahelistest vedudest, Vene firmadele jäi kaheksa, Leedu firmadele viis, Eesti firmadele kaks ja muudele neli protsenti turust.
Venemaa ja Leedu vahelisel veoseturul domineerisid Leedu firmad 71 protsendiga, jättes Vene firmadele 18 protsenti turust.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Vene rahvusvaheliste autovedajate liidu hinnangul on Eesti, Läti ja Leedu veofirmad Türgi omade kõrval Vene vedajate kõige suuremad konkurendid.
Vene transpordiministeerium püüab liidu mõjutusel piirata Balti autovedajate tegevust ning toetada Vene autovedajaid.
Möödunud aastal vähendas transpordiministeerium järsult tasuta sissesõidulubade arvu Eesti veofirmadele ning läks suures osas üle tasulistele lubadele, mis maksavad 250 dollarit.
Novembris jõustub Venemaal uus seadus, mis hakkab kitsendama välismaiste veofirmade tegevust.
Vene asetranspordiminister Aleksandr Lagutin ütles sel nädalal, et aastail 1990--1996 kasvas rahvusvaheliste autovedude maht Venemaal peaaegu viis korda, Venemaa transpordifirmade osa selles vähenes 20 protsendini.
Peagi jõustuv seadus näeb ette riiklikku kontrolli rahvusvaheliste autovedude üle ning määrab kuni 50 minimaalpalga suurused trahvid sanktsioneerimata kaubavedude, marsruudist kõrvalekaldumiste ja muude rikkumiste eest.
Seadus jõustub 4. novembril. BNS

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele