• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,46%39 628,41
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,46%39 628,41
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 24.08.98, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kaubavedu raudteel võib sügisel kallineda

Teede- ja sideminister Raivo Vare pidas reedel rahandusminister Mart Opmanniga läbirääkimisi, et saada uute tariifide kehtestamiseks ajapikendust, sest rii-giraudtee pole muudatuseks valmis.
Eesti Raudtee pole tänaseni uute tariifide määrasid teatanud, sest pole neid veel välja töötanud. Raudtee pressiesindaja Liia Riksoni sõnul pole raudtee finantsasjatundjad tariife välja arvestanud, sest nad puhkasid suvel.
Valitsus pani maikuus Eesti Raudteele kohustuse hakata septembrist transiitkaupade päralejõudmise eest vastutama. Valitsuse määrusest tulenevalt peab Eesti Raudtee septembrikuust alates kulutama 2 miljonit krooni, et palgata 300 töötajat kõikide raudteel veetavate kaupade lahtitollimise kontrollimiseks. Riksoni sõnul pole raudtee juhtkond rahul, et peab saatma oma töötajad kõikidele haruteedele ja mahalaadimisplatsidele, et uut kohustust täita.

Artikkel jätkub pärast reklaami

«Rahandusministeerium jättis valitsuse määrust ette valmistades meie ettepanekud arvestamata,» ütles teede- ja sidemisteeriumi pressiesindaja Tommy Biene. Tema sõnul maksavad kulutuse lõpptulemusena kinni ekspedeerijad, kui määrus praegusel kujul kehtima jääb.
Tolliameti peadirektori asetäitja Rein Velling nimetas Eesti Raudtee poolset viivitamist omakorda vastutustundetuks. Vastutuse panemine riigiraudteele lihtsustaks paberlikku asjaajamist ning vähendaks vagunite seisuaega kaubajaamades, ütles Velling.
N-Terminaali müügijuht Mart Loo ütles, et teda pole valitsuse määruse rakendamisest ja võimalikest uutest tariifidest teavitatud. «Vastavalt korrale peab uutest tariifidest teatama 45 päeva ette,» ütles Loo. «Meil on aasta lõpuni raudteega leping, mille kohaselt teatud mahu korral tariife alandatakse.»

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele