Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Neptunit huvitab Läänemeri
«Oma uue strateegia kohaselt loobume täielikult Sally UKst ja Ramsgate'i sadamast, müüme soodsal võimalusel Kariibi merel asuvad lõbusõidulaevad ja paneme tulevikus pearõhu oma kõige rentaablima tütarfirma Silja Line'i laevaliikluse arendamisele Läänemerel,» ütles Neptun Maritime'i tegevdirektor Jukka Suominen.
NM ehk endine Silja Line'i kontsern on viimase 10 aasta jooksul kandnud kahju 2,9 miljardit Eesti krooni, millest põhiosa on pärit Inglise kanalilt. Aktsionärid on kahju korvanud täiendavate kapitalisüstidega. Nüüd otsustasid NMi põhiomanikud järjekordselt teha 1,36 mld kroonise aktsiaemissiooni. Peale selle tahetakse erakorralisel aktsionäride koosolekul vastu võtta otsus, et firma aktsiate nominaalhind alandatakse 20 margalt (52 krooni) 10-le (26), ning vabanev kapital kasutatakse kahjumi korvamiseks. NMi poolaastakahjum oli 3,9 miljardi kroonise käibe juures 302 miljonit krooni.
NM on tellinud firma kriisi lahendamise programmi rahvusvaheliselt konsultatsioonifirmalt Cartan, kes ajakirjanduse teatel soovitab personali oluliselt vähendada ja kontserni juhtimise ümber korraldada. Aastasääst tuleb kuni 250 mln krooni. Asjatundjate ringis peetakse otstarbekaks NM või selle tütarfirma Silja Line'i ühinemist Stena Line'iga.
NM lõpetas reisijateveo Inglise kanalil eelmisel talvel. Nüüd loobub ta ka kaubavedudest ja Ramsgate'i sadamast, millele aga liiga suure bilansilise väärtuse tõttu on raske ostjat leida. Kerge pole müüa samuti kolme lõbusõidulaeva, mille väärtus on 4,42 miljardit krooni.
Kõigele vaatamata on Neptun Maritime'i tegevdirektor Jukka Suominen optimistlik ja loodab firma juba tuleval aastal kasumisse viia.KL-TS-DI-ÄP