• OMX Baltic0,35%301,06
  • OMX Riga−0,05%892,51
  • OMX Tallinn0,66%2 082,41
  • OMX Vilnius0,36%1 206,79
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,25%8 801,36
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,99
  • OMX Baltic0,35%301,06
  • OMX Riga−0,05%892,51
  • OMX Tallinn0,66%2 082,41
  • OMX Vilnius0,36%1 206,79
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,25%8 801,36
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,99
  • 15.10.98, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Neptunit huvitab Läänemeri

«Oma uue strateegia kohaselt loobume täielikult Sally UKst ja Ramsgate'i sadamast, müüme soodsal võimalusel Kariibi merel asuvad lõbusõidulaevad ja paneme tulevikus pearõhu oma kõige rentaablima tütarfirma Silja Line'i laevaliikluse arendamisele Läänemerel,» ütles Neptun Maritime'i tegevdirektor Jukka Suominen.
NM ehk endine Silja Line'i kontsern on viimase 10 aasta jooksul kandnud kahju 2,9 miljardit Eesti krooni, millest põhiosa on pärit Inglise kanalilt. Aktsionärid on kahju korvanud täiendavate kapitalisüstidega. Nüüd otsustasid NMi põhiomanikud järjekordselt teha 1,36 mld kroonise aktsiaemissiooni. Peale selle tahetakse erakorralisel aktsionäride koosolekul vastu võtta otsus, et firma aktsiate nominaalhind alandatakse 20 margalt (52 krooni) 10-le (26), ning vabanev kapital kasutatakse kahjumi korvamiseks. NMi poolaastakahjum oli 3,9 miljardi kroonise käibe juures 302 miljonit krooni.
NM on tellinud firma kriisi lahendamise programmi rahvusvaheliselt konsultatsioonifirmalt Cartan, kes ajakirjanduse teatel soovitab personali oluliselt vähendada ja kontserni juhtimise ümber korraldada. Aastasääst tuleb kuni 250 mln krooni. Asjatundjate ringis peetakse otstarbekaks NM või selle tütarfirma Silja Line'i ühinemist Stena Line'iga.

Artikkel jätkub pärast reklaami

NM lõpetas reisijateveo Inglise kanalil eelmisel talvel. Nüüd loobub ta ka kaubavedudest ja Ramsgate'i sadamast, millele aga liiga suure bilansilise väärtuse tõttu on raske ostjat leida. Kerge pole müüa samuti kolme lõbusõidulaeva, mille väärtus on 4,42 miljardit krooni.
Kõigele vaatamata on Neptun Maritime'i tegevdirektor Jukka Suominen optimistlik ja loodab firma juba tuleval aastal kasumisse viia.KL-TS-DI-ÄP

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 22 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele