Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Leppetrahv sunnib vedajat pingutama

    Fagel ei hakanud ekspedeerijalt hilinemise eest trahve nõudma, sest transpordifirma oli nende pikaajaline koostööpartner. Tavaliselt pääsevad transpordifirmad oma klientide käest terve nahaga tänu kliendi taipamatusele nõuda veolepingusse leppetrahve veo viibimise eest.
    Transpordis on välja kujunenud trahvimäär 200--250 Saksa marka ööpäevas. Sellist määra kasutatakse nii klientide puhul, kes ei jõua kaupa laadimiseks valmis panna, tekitades sellega veokile lisaseisuaega, kui ka veofirmade puhul, kes ei suuda koormat kokkulepitud ajaks kohale toimetada.
    Tänu leppetrahvile pidi ehitusmaterjalide hulgifirma Vipex kokkulepitust nädal hiljem Soomest kohalejõudnud koorma 11 000kroonise veotasu asemel transpordifirmale ainult paartuhat krooni maksma.
    Trahvid veolepingus sunnivad ekspedeerijat otsima veovõimalusi teiste transpordifirmade kaudu ka siis, kui endal veovõimalus ära langeb. Kui õigeaegne veovõimalus jääbki leidmata, on klient kaitstud vähemalt otsese tarne hilinemisega seotud materiaalse kahju eest.
    Fikseerimata ooteaja tasumäära tingimus jätab automaatselt kehtima CMR-konventsiooni, mille järgi ei saa veo tellija nõuda hüvitust, kui vedaja on kauba kohale toimetanud vähemalt 30 päevaga.
    Meie oleme tavaliselt lepingus ettenähtud leppetrahvi välja nõudnud. Kõige selle aluseks on muidugi vedajaga sõlmitud veoleping. Paljude ettevõtjate veod aga põhinevad tihti suusõnalistel kokkulepetel, mis kehtivad senikaua, kuni neist kinni peetakse.
    Veolepingus trahvide määramisel lähtume sellest, millised on meie klientide trahvid Vipexile, kui me tarnega hiljaks jääme. Praegu on välja kujunenud, et ooteajal maksab ööpäev 200 Saksa marka.
    Vedajatega, kes pole nõus leppetrahve lepingusse sisse võtma, me koostööd ei tee. Kuid trahvide määratlemisega nõustuvaid vedajaid pole raske leida. Meie lepinguvorm on väikeste parandustega töötanud juba kolm aastat.
    Kas me iga hilinemise korral trahvi välja nõuame, sõltub ka vedajast. Pikaajalise koostöö puhul ei hakka me seda trahvi täie rauaga nõudma. Kui on aga näha, et ekspedeerimisfirmas meie koormaga keegi ei tegele ja probleemide tekkimisel ei soovita meiega suhelda (vajalik inimene on alati kas koolitusel või lihtsalt kadunud), siis rakendame kindlasti leppetrahvi võimalust.
    Veo tellija peab täpselt vormistama veolepingu. Sinna saab sisse panna ka leppetrahvid.
    Loomulikult ei tule ükski ekspedeerija vabatahtlikult kliendile leppetrahve pakkuma. Kui aga klient nõuab, siis meie paneme need sisse.
    Ekspediitor sanktsioneerib ka kliendi eksimused -- kui laadimisaegadest ei peeta kinni jne. Reeglina tulevad samasugused sanktsioonid ka kliendi poolt transpordifirmale. Kui need jäetakse veolepingus fikseerimata, siis toimub kõik seaduse ehk CMR-konventsiooni järgi. CMR-konventsiooni järgi on transpordifirmal õigus vähemalt kuu aega kaupa kohale toimetada ilma, et kellelgi oleks alust midagi nõuda. Nõudmisteks peab klient eritingimused lepingus alati eelnevalt ära märkima.
    Leppetrahvide maksmise vältimiseks peab ekspediitor, kui tunnetab, et asi on imelik, või kardab, et midagi võib puusse minna, kliendile andma pikema veoaja. Mina jätan reeglina sellisel puhul varuks kaks päeva. Kunagi ei tea, milline on olukord piiridel.
    Meie autod on sõitnud ka poole koormaga, kuid veo ärajätmisega firmamärki ei riku.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Equinor maksab erakorralist dividendi ja ostab aktsiad tagasi
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Kohus jättis Merko vaidluses riigiga tühjade pihkudega
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.