• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kütusekulu sunnib autojuhid lahkuma

    Talupidamisele pühendunud Priit Aru autojuhipõli lõppes pärast järjekordset Venemaa sõitu, kus tööandja leidis, et Venemaa reisil on kogunenud liiga palju kilomeetreid. ?Kütusekulu ei meeldinud neile kogu aeg,? räägib Aru, kes pärast seda juhtumit lahti lasti. Lahkuda otsustasid veel neli autojuhti, kelle kütusekuludega Alu Veoki juhatuse esimees Aivo Härmaste rahul ei olnud. Minevikus ka ise autojuhina töötanud Härmaste on teinud oma kahtluste kontrollimiseks veokitega ka kontrollsõite. Parim tulemus Rapla ja Türi vahelisel trassil oli 24,65 liitrit 100 km kohta. Alu Veoki endised juhid kehitavad Härmaste kontrollsõitudest rääkides õlgu ? küttekulu sõltub tee tõusudest ja langustest, auto koormatusest jne. Seetõttu ei saa Eestis tehtud kontrollsõiduga saavutada adekvaatset tulemust. Üks endistest juhtidest kinnitab, et Scaniate ametlik keskmine kütusekulu on 29?45 liitrit 100 kilomeetri kohta.
    Scania Eesti tegevdirektor Janno Karu ütleb, et tehas keskmist kütusekulu ei anna, sest kulu sõltub tingimustest. 29?45 liitri määratlemisel poleks mõtet, leiab Karu ja lisab, et 45 liitrit võib ehk kätte saada suurtel metsaveomasinatel Rootsis, kus on lubatud raskemad koormad.
    Mina olen Alu Veokist tulnud juhtidega väga rahul. Jaburdus on kakelda mingi 10 liitri kütuse pärast, mis võib saja kilomeetri kohta vahel rohkem kuluda (lumi, mäed jne).
    Kui ma hakkan autojuhte kahtlustama kütuse liigtarbimises, siis ma võtan eelkõige ära kulude tekitamise võimalused. Ei tule tegeleda mitte tagajärgede, vaid põhjustega. Näiteks oleme kütuse ostmisel läinud sularahaga arveldamiselt kaardiga maksmisele.
    Meil on väljatöötatud oma sõiduleht, kus on kirjas läbisõit Eestis ja väljaspool Eestit. Samuti kirjutab juht eraldi lahrtisse ka oma sõidud. Oma sõitude eest ma talle palka ei maksa, kuid kütuseraha ka ei võta. Kui juht kirjutab midagi valesti või kui kulud tunduvad liiga suured, peab ta neid põhjendama. Samuti tuleb viga välja auto üleandmisel ühelt juhilt teisele.
    Karistamiseks on kolmetasandiline palgaskaala. Iga juhi puhul vaadatakse see üle üks kord kuus. Kui juht on pattu teinud, siis kukub ta kuuks või kvartaliks madalamale palgatasandile. Ma ütlen talle, mille eest ta sinna kukkus, ja mehed ei ole virisenud, et neid on valesti karistatud.
    Veoki valmistajatehase poolt on teada, kui palju üks veok kütust võtab. Vähemalt peaks teada olema, millist kütusekulu lugeda normaalseks.
    Kui praktikas selgub, et mõni masin ei mahu normidesse, siis võib põhjuseks olla korrast ära mootor, juhi valed sõiduvõtted ja loomulikult võimalus, et osa kütust läheb vasakule. Täpselt samas järjekorras tuleb neid põhjusi kontrollida. Kui tehnilises pooles probleeme pole, siis tuleb analüüsida juhi töövõtteid ja vaadata, kuidas ta tööga toime tuleb.
    Kui ka seal ei ole viga, siis on ilmselt kolmas variant, millele tööandja peab juhilt seletust nõudma. Kui selgitus tööandjat ei rahulda, tuleb üleastumisele töötaja tähelepanu juhtida distsiplinaarkaristuse korras. Distsiplinaarvastutuse seadustik näeb ette, et see vormistatakse käskkirjana.
    Kütuse ülekulu tõestamiseks võib firmajuht ise teha kontrollsõidu või tellida mõõdistused mõnelt firmalt. Seadustes ei ole kirjas, kuidas kontrollsõit peab toimuma. Kirjas on aga, et töötaja karistamisel peab detailselt paberil kirjas olema, milles tema üleastumine seisnes.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Briti nael tegi 37 aasta rekordi, turud languses
Turud kukkusid esmaspäeval. Eelmisel nädalal alguse saanud müügilaine jätkus, kuna ärevuses investorid muretsevad globaalse majanduslanguse väljavaadete pärast, mida põhjustavad kõrgemad intressimäärad, energiapuudus ja kiire inflatsioon.
Turud kukkusid esmaspäeval. Eelmisel nädalal alguse saanud müügilaine jätkus, kuna ärevuses investorid muretsevad globaalse majanduslanguse väljavaadete pärast, mida põhjustavad kõrgemad intressimäärad, energiapuudus ja kiire inflatsioon.
Selgeid sõnumeid palun! Ja mitte ainult 5 minutit enne “AK”d
Peaminister Kaja Kallas ei teinud neljapäeval ehk otseselt viga endale eetriaega soovides, küll aga peab sõnum, mis sel viisil avalikkuse suunas teele saadetakse, olema soovitud mõju saavutamiseks lihtsam ja täpsem, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Peaminister Kaja Kallas ei teinud neljapäeval ehk otseselt viga endale eetriaega soovides, küll aga peab sõnum, mis sel viisil avalikkuse suunas teele saadetakse, olema soovitud mõju saavutamiseks lihtsam ja täpsem, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Taavi Pertman langes esimese investeeringuga kohe petturite küüsi
Rahafoorumi blogi autori ja finantskoolitaja Taavi Pertmani südameasi on alustavate investorite abistamine nende esimeste sammude tegemisel investeerimismaailmas. Kõik tundub kohutavalt keeruline ja abi kulub marjaks ära, usub Pertman, kes ise sai aastaid tagasi oma esimesi investeeringuid tehes petturitelt vastu pükse.
Rahafoorumi blogi autori ja finantskoolitaja Taavi Pertmani südameasi on alustavate investorite abistamine nende esimeste sammude tegemisel investeerimismaailmas. Kõik tundub kohutavalt keeruline ja abi kulub marjaks ära, usub Pertman, kes ise sai aastaid tagasi oma esimesi investeeringuid tehes petturitelt vastu pükse.
Reaalajas börsiinfo
Lemeks teenis möödunud aastal rekordilise käibe ja kasumi
Möödunud aastal oli Lemeks ASi käive 193 miljonit eurot, mis oli 61% suurem tunamullusest käibest. Hea aasta põhjus oli ettevõtte juhatuse esimehe Jüri Külviku sõnul selles, et koroona ajal kulutamata jäänud raha investeeriti Eestis ja Euroopas kodude uuendamisse, mis tõi kaasa puidust toodete müügi hüppelise kasvu.
Möödunud aastal oli Lemeks ASi käive 193 miljonit eurot, mis oli 61% suurem tunamullusest käibest. Hea aasta põhjus oli ettevõtte juhatuse esimehe Jüri Külviku sõnul selles, et koroona ajal kulutamata jäänud raha investeeriti Eestis ja Euroopas kodude uuendamisse, mis tõi kaasa puidust toodete müügi hüppelise kasvu.
Raadiohitid: vihjed kasvusektoritele ja hinnalangusele uusarendustes
Kust võiks investorid leida praegusel ajal kasvu, mis viitab peidetud hinnalangusele uusarenduste turul ja kuidas elada üle langusperiood ehituses – need olid sel nädalal raadiokuulajate põletavamad küsimused, millele saadetest vastust otsiti.
Kust võiks investorid leida praegusel ajal kasvu, mis viitab peidetud hinnalangusele uusarenduste turul ja kuidas elada üle langusperiood ehituses – need olid sel nädalal raadiokuulajate põletavamad küsimused, millele saadetest vastust otsiti.
Kusti Salm: Venemaa suurendab panuseid, peame talle sõja hinda tõstma
Oluline on sõnum Venemaale, et mobilisatsioon ja annekteerimine tähendavad Läänelt rohkem relvaabi Ukrainale, ainult nii saab Venemaa isu ohjeldada, ütles kaitseministeeriumi kantsler Kusti Salm tänasel pressikonverentsil.
Oluline on sõnum Venemaale, et mobilisatsioon ja annekteerimine tähendavad Läänelt rohkem relvaabi Ukrainale, ainult nii saab Venemaa isu ohjeldada, ütles kaitseministeeriumi kantsler Kusti Salm tänasel pressikonverentsil.
Teadusnõukoja juht: kas vaktsineerida?! Seda küsimust ei tohi üldse esitada!
Koroonapandeemiat on vara lõppenuks kuulutada. Vaktsineerimist tuleb kindlasti jätkata ja maskid varuks hoida, rääkis Äripäeva raadio hommikuprogrammis teadusnõukoja juht, Tartu Ülikooli rakubioloogia professor Toivo Maimets.
Koroonapandeemiat on vara lõppenuks kuulutada. Vaktsineerimist tuleb kindlasti jätkata ja maskid varuks hoida, rääkis Äripäeva raadio hommikuprogrammis teadusnõukoja juht, Tartu Ülikooli rakubioloogia professor Toivo Maimets.
Lääne-Viru ettevõtjaid elektrikatkestus ei hirmuta
Selline teade nagu eile, kui peaminister Kaja Kallas palus rahval valmistuda võimalikeks paaritunnisteks elektrikatkestusteks, Lääne-Viru ettevõtjaid verest välja ei löö, kirjutab
Selline teade nagu eile, kui peaminister Kaja Kallas palus rahval valmistuda võimalikeks paaritunnisteks elektrikatkestusteks, Lääne-Viru ettevõtjaid verest välja ei löö, kirjutab

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.