Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Vale käeharjutus kaotab garantii
Uue auto Eestist ostnutega probleeme reeglina ei ole. Nii garantiiajal kui hiljem jäädakse reeglina teeninduses-hoolduses käima lähimas esinduses.
Mercedes-Benzi (MB) esindustes üle Eesti tuuakse aga hulgaliselt näiteid, et kasutatult Eestisse jõudnud auto tuuakse autoriseeritud teenindusse alles siis, kui keegi on selle kallal juba kätt harjutanud. Loomulikult on see auto kaotanud tehasegarantii.
Aprilli alguse seisuga on Eestimaal Mercedes-Benzi autoriseeritud teenindusi kümme. Kuna ainult kaks neist asub Tallinnas, on suurel osal 15 000st Mercedese omanikust võimalus lasta oma autot teenindada suhteliselt kodu lähedal.
Erinevalt mitmest teisest automargist ei püüa MB ostjat aastatepikkuse garantiiga, vaid annab selleks sõiduautodele aasta või läbisõidu 100 000 kilomeetrit. Selle jooksul tulevad tehaseapsud või materjali mittevastavus välja.
Täna, mil turg täis eri tootjate toodangut, annab garanteeritud tulemuse kontrollitud toode. Mõni väliselt sarnane varuosa võib tegelikult olla kas täiesti sobimatu või vähesobiv. Turul liigub ka võltsitud tooteid originaalile sarnases pakendis.
Kaup, mida autotootja heaks peab, on turul täiesti konkurentsivõimelise hinnaga. Senised MB originaalvaruosad olid tuntud oma sinise pakendi ja valgete kirjade poolest, nüüd on pakend pruun.
Originaalvaruosade kõrval on saadaval ka osi firmadelt, kes toodavad nii Mercedes-Benzi tehastele kui jaemüügiks. Tavaliselt on jaemüügiks toodetavate osade hind madalam, kuid osad ei pruugi olla ühesuguse kvaliteediga. Erinevusi on olnud näiteks amortisaatorite puhul.
Kolmandasse kategooriasse kuuluvad järgitehtud varuosad, mida tuntakse ka B-varuosade nime all. Suurim konkurents selles kategoorias on täna filtrite turul. Võrdeline hinna alanemisega on aga võimalus sattuda halva ja margile sobimatu kauba ostjaks.
Mercedes-Benzi kesklaos Saksamaal on varuosi 280 000 nimetust. Kui vajalikku osa kesklaos ei ole, leitakse see kesklao kaudu Euroopa diilerite ladudest.
Tallinnas ja Maardus on varuosi ca 9000 nimetust. Soome kesklaost, kus on 35 000 nimetust, tarnitakse kaupa Eestisse kord päevas. Lõunaks tellitud varuosa on käes järgmise tööpäeva alguseks.
Mercedeste seni parim diagnostikasüsteem töötab Tallinnas, Maardus, Tartus, Pärnus ja Viljandis. Otseühendus Saksamaa keskarvutiga tagab tehnilise info ja varuosade tellimise ka siis, kui kohapealsetest arvutisüsteemidest ei peaks piisama.
Autor: Üllar Born