• OMX Baltic−0,33%292,8
  • OMX Riga−0,57%910,82
  • OMX Tallinn−0,15%1 961,27
  • OMX Vilnius−0,5%1 227,68
  • S&P 5000,04%6 609,73
  • DOW 300,58%46 023,16
  • Nasdaq −0,23%22 283,57
  • FTSE 1000,47%9 238,52
  • Nikkei 225−0,25%44 790,38
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,84
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,64
  • OMX Baltic−0,33%292,8
  • OMX Riga−0,57%910,82
  • OMX Tallinn−0,15%1 961,27
  • OMX Vilnius−0,5%1 227,68
  • S&P 5000,04%6 609,73
  • DOW 300,58%46 023,16
  • Nasdaq −0,23%22 283,57
  • FTSE 1000,47%9 238,52
  • Nikkei 225−0,25%44 790,38
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,84
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,64
  • 26.04.99, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Brand ja kaubamärk

Sageli aetakse segamini mõisted kaubamärk ja brand, kuigi neil on suured erinevused:

Artikkel jätkub pärast reklaami

- kaubamärgiks võib olla nimi, termin, sümbol, kujundus või nende kombinatsioon eristamiseks konkurentidest;
- brand on kontseptsioon, mis kätkeb endas funktsionaalseid kasusid, lisaväärtust ja lubadust, mida mõned tarbijad väärtustavad piisavalt, et tema peale raha kulutada, ehk brand- on n-ö lubadusemärk.
Peale materiaalsete atribuutide, nagu toode, pakend ja hind, omab brand ka mittemateriaalseid atribuute: nimi, logo, pakendi kujundus, maine ja personaalsus. Brand'i ehk margitoote peamised funktsioonid on:

Artikkel jätkub pärast reklaami

- identifitseerida toode/teenus, määratleda margitoote füüsiline olemus;
- eristada toode/teenus kuvandiliselt koos lisaväärtuse lisamisega, st eristades margitoode konkurentidest psühholoogiliselt.
Niisiis, brand ei eksisteeri füüsiliselt -- see on pigem kujutlus. Brand'i ehitamine on kujutluse valitsemine.
Autor: Ants Lusti

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele