25 aprill 1999

Brand ja kaubamärk

Sageli aetakse segamini mõisted kaubamärk ja brand, kuigi neil on suured erinevused:

- kaubamärgiks võib olla nimi, termin, sümbol, kujundus või nende kombinatsioon eristamiseks konkurentidest;

- brand on kontseptsioon, mis kätkeb endas funktsionaalseid kasusid, lisaväärtust ja lubadust, mida mõned tarbijad väärtustavad piisavalt, et tema peale raha kulutada, ehk brand- on n-ö lubadusemärk.

Peale materiaalsete atribuutide, nagu toode, pakend ja hind, omab brand ka mittemateriaalseid atribuute: nimi, logo, pakendi kujundus, maine ja personaalsus. Brand'i ehk margitoote peamised funktsioonid on:

- identifitseerida toode/teenus, määratleda margitoote füüsiline olemus;

- eristada toode/teenus kuvandiliselt koos lisaväärtuse lisamisega, st eristades margitoode konkurentidest psühholoogiliselt.

Niisiis, brand ei eksisteeri füüsiliselt -- see on pigem kujutlus. Brand'i ehitamine on kujutluse valitsemine.

Autor: Ants Lusti

Hetkel kuum