• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Jälgi Incotermsi kuldreegleid

    Rahvusvaheline kaubanduskoda (ICC) on koostanud Incotermsi tarneklauslite kasutajale kuldreeglite nime all kontroll-lehe, mille järgimine võimaldab vältida tüüpvigu, mida «Incoterms 90» kasutamisel on tähele pandud.
    1. Lepingusse Incotermsi tarneklauslit inkorporeerides kasuta kindlat formuleeringut, nt: FCA Tallinn Incoterms 1990. Alati lisa tarneklauslile sõnad: Incoterms 1990
    2. Oma kättesaadavana Incotermsi täistekst rahvusvahelise kaubanduskoja originaalväljaandena.
    3. Tunnista ainult kolmeteist kehtivat tarneklauslit ja kasuta nende kolmetähelisi lühendeid:
    - EXW -- Ex Works;
    - FCA -- Free Carrier;
    - FAS -- Free Alongside Ship;
    - FOB -- Free On Board;
    - CFR -- Cost and Freight;
    - CIF -- Cost, Insurance and Freight;
    - CPT -- Carrige Paid To (named place);
    - CIP -- Carrige and Insurance Paid to (named place);
    - DAF -- Delivered At Frontier;
    - DES -- Delivered At Frontier;
    - DEQ -- Delivered Ex Quay;
    - DDU -- Delivered Duty Unpaid;
    - DDP -- Delivered Duty Paid;
    Tea, et tarneklauslid FOB Airport ja FOR/FOT on asendatud üldisema tarneklausliga FCA. Väldi teisi mittestandardseid variante, nagu franco named place, free named place või C&F.
    4. FAS, FOB, CFR, CIF, DES, ja DEQ kehtivad ainult laevaveol. Neid tarneklausleid tuleb kasutada ainult traditsioonilisel mereveol, st kaupade puhul, mida laaditakse üle laeva reelingu. Muudel juhtudel tuleb ka laevaveol kasutada kõigi veoviiside universaalklausleid: EXW, FCA, CPT, CIP, DAF, DDU ja DDP.
    5. Pea meeles, et Incoterms on mõeldud kasutamiseks müügilepingus müüja ja ostja vahel, mida ei tohi segi ajada kaasneva veolepinguga müüja (ostja) ja vedaja vahel. Müügilepingu pool, kes sõlmib veolepingu, peab andma vedajale täpse juhise müügilepingus valitud tarneklausli kohta, et vältida lahknevusi müügi- ja veolepingu vahel.
    6. Lisaks Incotermsi tarneklauslile tuleks täpsustada:
    - kuidas tarne täpselt toimub, eriti kes peab kauba peale ja kes maha laadima;
    - milline on kindlustuskate, mida soovid; kust ja millal kindlustus algab ja kus ning millal lõpeb;
    - millised on erinõuded transpordi osas (külmutuskonteinerid, dekil mitte vedada jms);
    - hoolitse, et müügilepingus oleksid vääramatu jõuga asjaolude, vastutusest vabastuse ja tähtaja pikenduse klauslid juhul, kui vastutad impordi tollipuhastuse eest ja tarnekoht on sihtriigi sisemaal;
    7. Pea meeles, et tarneklauslite CFR, CIF, CPT ja CIP puhul läheb vastutus kauba eest müüjalt ostjale mitte kauba saabumiskohas, vaid lähtekohas ekspordimaal.
    Autor: Tiit Tammemägi
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Neeme Korv: kui läheks antiutoopia asemel hoopis ... restorani
Kui leiame rohtu sügis- ja koroonamasenduse vastu, kasvatame endas enesekindlust ja suudame vastu seista ka antiutoopiale. Äripäeva arvamustoimetuse juht Neeme Korv pakub retsepti, mis lisaks toetab ettevõtlust.
Kui leiame rohtu sügis- ja koroonamasenduse vastu, kasvatame endas enesekindlust ja suudame vastu seista ka antiutoopiale. Äripäeva arvamustoimetuse juht Neeme Korv pakub retsepti, mis lisaks toetab ettevõtlust.
LHV: Coopi aktsia on ülehinnatud – aeg müüa
LHV on avaldanud uusima analüüsi Coop Panga aktsia kohta. LHV analüütikud toovad välja, et kuigi Coopi kasv vastab nende ootustele, on kolmanda kvartali kasvu ning kasumlikkuse näitajad pigem neutraalsed.
LHV on avaldanud uusima analüüsi Coop Panga aktsia kohta. LHV analüütikud toovad välja, et kuigi Coopi kasv vastab nende ootustele, on kolmanda kvartali kasvu ning kasumlikkuse näitajad pigem neutraalsed.
Euroopa liidrid soovivad Poola küsimuse jätta komisjonile lahendada
Kuigi pea kõik Euroopa Liidu tippkohtumisele kogunenud liikmesriikide valitsusjuhid avaldasid muret Poolas õigussüsteemi sõltumatuse pärast, siis ei soovi enamik ELi liidritest leida lahendust tippkohtumise laua taga, vaid leiavad, et tüli peaks lahendama Ursula von der Leyeni juhitav Euroopa Komisjon.
Kuigi pea kõik Euroopa Liidu tippkohtumisele kogunenud liikmesriikide valitsusjuhid avaldasid muret Poolas õigussüsteemi sõltumatuse pärast, siis ei soovi enamik ELi liidritest leida lahendust tippkohtumise laua taga, vaid leiavad, et tüli peaks lahendama Ursula von der Leyeni juhitav Euroopa Komisjon.
Soome mõjukas majandusjuht sai maksuparadiisi tulu varjamise eest aasta tingimisi
Soome esimese astme kohtus mõistis aastase tingimisi vanglakaristuse laevafirma Finnlinesi endisele tegevjuhile ja Nokia Matkapuhelimet endisele juhile Antti Lagerroosile ulatusliku maksupettuse eest.
Soome esimese astme kohtus mõistis aastase tingimisi vanglakaristuse laevafirma Finnlinesi endisele tegevjuhile ja Nokia Matkapuhelimet endisele juhile Antti Lagerroosile ulatusliku maksupettuse eest.