Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Autoröövi kahju on vältimatu
Mitmed Eesti autovedajate koormad ja veokid on langenud maanteeröövlite kätte ja on seni kadunud. Firmad on pidanud leidmata autod kahjumisse kandma.
Veofirmad on kaitsetud röövkallaletungidest tekkivate kahjude ees.
Politseile loota ei saa. Ei mina ega ERAA juhid pole kuulnud üheski politsei avastatud Eesti veokiröövlist. Veidi parem on olukord, kui röövlite kätte langeda Lätis, kus politsei on ajakirjanduse andmetel paljastanud paljude autoröövide korraldaja Sergei Sedovi. Paraku on sellestki abi vähe, kuna Sedov on kogu röövitud autode eest saadud raha kulutanud pidudel või maksnud võlgadeks.
Koormate valimisest on vähe abi. AS Seir on pärast elektroonikakoormaga röövlite kätte langemist loobunud elektroonika veost. Politsei hinnangul ei ole aga paljudel juhtudel oluline kaup, vaid röövima minnakse üle miljoni krooni maksvat veoautot, mis hiljem Venemaale müüakse.
GPS-asukohamääramissüsteemide autodele paigaldamine on autovedajatele kättesaamatu. Aastatega on süsteemi hind tunduvalt langenud, kuid ühe auto varustuse hind ulatub endiselt paarikümne tuhande kroonini. Majandusraskustes vedajale on see kallis.
Kindlustus tundub võimalusena kaitsta end ootamatute kahjude vastu. Tõenäoliselt ongi see tõsiseltvõetavaim variant autovedajale röövkahjudest hoidumiseks, kuid siingi võib ette tulla ebameeldivaid üllatusi. Transpordikindlustusele spetsialiseerunud Inges Kindlustus näiteks muutis kindlustustingimusi, peatades ühepoolselt kindlustamise röövimiste vastu. Ingese kliendina röövi ohvriks langenud Kaiu Auto sai sellest teada aga alles siis, kui rööv oli juba toimunud.