• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,12
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,12
  • 15.06.99, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Autoröövi kahju on vältimatu

Mitmed Eesti autovedajate koormad ja veokid on langenud maanteeröövlite kätte ja on seni kadunud. Firmad on pidanud leidmata autod kahjumisse kandma.
Veofirmad on kaitsetud röövkallaletungidest tekkivate kahjude ees.
Politseile loota ei saa. Ei mina ega ERAA juhid pole kuulnud üheski politsei avastatud Eesti veokiröövlist. Veidi parem on olukord, kui röövlite kätte langeda Lätis, kus politsei on ajakirjanduse andmetel paljastanud paljude autoröövide korraldaja Sergei Sedovi. Paraku on sellestki abi vähe, kuna Sedov on kogu röövitud autode eest saadud raha kulutanud pidudel või maksnud võlgadeks.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Koormate valimisest on vähe abi. AS Seir on pärast elektroonikakoormaga röövlite kätte langemist loobunud elektroonika veost. Politsei hinnangul ei ole aga paljudel juhtudel oluline kaup, vaid röövima minnakse üle miljoni krooni maksvat veoautot, mis hiljem Venemaale müüakse.
GPS-asukohamääramissüsteemide autodele paigaldamine on autovedajatele kättesaamatu. Aastatega on süsteemi hind tunduvalt langenud, kuid ühe auto varustuse hind ulatub endiselt paarikümne tuhande kroonini. Majandusraskustes vedajale on see kallis.
Kindlustus tundub võimalusena kaitsta end ootamatute kahjude vastu. Tõenäoliselt ongi see tõsiseltvõetavaim variant autovedajale röövkahjudest hoidumiseks, kuid siingi võib ette tulla ebameeldivaid üllatusi. Transpordikindlustusele spetsialiseerunud Inges Kindlustus näiteks muutis kindlustustingimusi, peatades ühepoolselt kindlustamise röövimiste vastu. Ingese kliendina röövi ohvriks langenud Kaiu Auto sai sellest teada aga alles siis, kui rööv oli juba toimunud.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 23 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele