• OMX Baltic−0,05%291,07
  • OMX Riga−0,26%883,16
  • OMX Tallinn−0,02%1 848,52
  • OMX Vilnius−0,32%1 132,3
  • S&P 5000,08%5 667,56
  • DOW 300,08%41 985,35
  • Nasdaq 0,52%17 784,05
  • FTSE 100−0,63%8 646,79
  • Nikkei 225−0,2%37 677,06
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%91,85
  • OMX Baltic−0,05%291,07
  • OMX Riga−0,26%883,16
  • OMX Tallinn−0,02%1 848,52
  • OMX Vilnius−0,32%1 132,3
  • S&P 5000,08%5 667,56
  • DOW 300,08%41 985,35
  • Nasdaq 0,52%17 784,05
  • FTSE 100−0,63%8 646,79
  • Nikkei 225−0,2%37 677,06
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%91,85
  • 30.07.99, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Lanose sõiduvõime ületab hinda

Soodsa hinnaga müügitabelitesse trügiva Daewoo Lanose valik laienes hiljuti kolmeukselise ja veel ligi 10 000 krooni odavama variandi võrra.
Kolmeukseline Daewoo Lanos on oma suuruselt võrdne poolteist aastat müügil oleva viieukselise vennaga. Ja ega peale hinna ja uste arvu neil olulist vahet polegi.
Kuni 10 000 krooni odavam uustulnuk peaks igatahes kliente veelgi juurde meelitama, loodavad Daewoo müüjad ise.
Nii Lanose mootori kui ka käigukasti on välja töötanud Daewoo partnerfirma General Motors, disain pärineb Itaaliast, kere eest on hoolitsenud Porsche. Sestap polegi imestada, et Lanos sõiduomadustelt konkurentidele alla ei taha jääda.
Eestis saab valida 1,5- ja 1,6-liitrise mootoriga Lanoste vahel.
ÄP proovisõidukil tuksus kapoti all 106hobujõuline 1,6 DOHC, milest tõsi küll, oleks eeldanud linnasõidul veidi erksamat minekut. Foori tagant startides hakkas mootori võimsus tunda andma alles 3000 pöördest minutis, enne seda pidi gaasipedaali üsna jõuliselt vajutama. Seevastu maanteel möödasõidul piisas viiekäigulise manuaalkäigukastiga auto neljandast käigust täiesti, et manööver muretult sooritada.
Ka auklikel kõrvalteedel ei jäänud masin jänni ning hirm põhjakraapimise ees osutus asjatuks. 15 sentimeetrit, mis eraldab auto madalaimat osa maapinnast, osutus piisavaks, et sõita ka üsna sügavates rööbastes.
Pealtnäha väike auto on seest üllatavalt avar. Juhi vasakule käele jääb ruumi isegi ülearu, samas on gaasipedaali hoidev parem jalg tihedalt keskkonsooli vastu surutud. Põhjus lihtne -- gaasipedaal asub pooleldi konsooli all. Tagaistujal on ruumi piisavalt, kuid pakiruumi suuri esemeid naljalt ei topi. Õnneks käivad tagumised istmed alla, mis pakub sellele probleemile lihtsa lahenduse.
Kokkuvõttes jääb Lanosest hea mulje. Salongi kostev müra on väike-keskklassile omaselt tuntav, kuid mitte häiriv. Vedrustus on sujuv ja lainelisel teel ei teki hetkekski tunnet, et masin hakkaks liigselt loksutama või loopima.
Müüja annab Lanosele garantiiks kolm aastat või 100 000 kilomeetrit. See peaks tagama ostjale piisava kindlustunde auto vastupidavuse suhtes ning kummutama üksjagu madalast hinnast tulenevaid kõhklusi.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele