Tasuta internetiühenduse pakkumise algatas eelmisel aastal Briti juhtiv operaatorfirma Freeserve. Nüüd on tasuta Netscape Online'i abonendi pakkumise võimsa kampaania käivitanud USA America on Line (AOL).
Uued interneti operaatorfirmad teenivad seda rohkem, mida enam neil õnnestub kliente oma võrku saada, sest siis on neil kergem hankida reklaami. Veelgi rohkem huvitavad neid aga telefonikõnede eest saadavad maksud.
Euroopa Liidu reeglite kohaselt peab nimelt üleriigilise telefonivõrgu valdaja müüma oma infrastruktuurimahtu tegelike kulude järgi. Kuna tegelik hind on tunduvalt väiksem, kui maksavad abonendid, siis järelikult teenivad internetioperaatorid selle vahe pealt seda enam, mida rohkem neil on kliente.
Tasuta internetil on ka klientide jaoks mõningane varjukülg. Kui operaatorfirma võrk on aeglane, siis suurenevad ooteaeg ning telefonimaks. Teiseks ei saa kliendid loobuda reklaamist, mida neile suures mahus tasuta edastatakse.
Autor: ÄP