• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,15%39 703,64
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,18
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,15%39 703,64
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,18
  • 08.10.99, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Zhiguli tuleb tagasi

Igal nädalal teavitavad kümned inimesed kuulutuslehtedes, et soovivad oma vana, vahel ka isegi mitte nii väga vana lääne autot vahetada vene päritolu auto vastu. Ford Taunus 2,5 88. a müüa või vahetada Niva vastu, Ford Escort 1,3 83.a vahetada VAZ 2105 vastu, Mercedes-Benz 200 B 81. a soodsalt müüa või vahetada VAZ 2108/09 vastu. Ja nii edasi...
Noor pere Rakverest tahab oma ligi 20 aasta vanust Ford Taunust Zhiguli vastu vahetada. «Me arutasime mehega, et meil on väiksed lapsed, üks inimene teenib, ja Zhiguli oleks palju ökonoomsem,» tõdeb Kristel Vinni Rakverest. Ta tunnistab, et üks autovahetuse põhjus on Fordi east tingitud probleemid, mis Zhiguli ehk läänepäraselt Lada puhul Kristeli lootuste järgi ära peaks jääma.
Ka Urmas Tamm Märjamaalt nõustub, et Zhigulid oleks soodsam pidada. «Mul seisab suur Nissan, polegi temaga sõitnud, nii kulukas on,» räägib ta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

«Olen pidanud igasuguseid autosid, aga Zhigulid polegi veel olnud. Mõtlesin, et tuleks see ka ära proovida,» kaalutleb mees.
Ta lisab, et kuulutusele vahetada Nissan Zhiguli vastu on tulnud küllalt pakkumisi. Ent otsustanud mees veel pole. On ju pakkujaid igalt poolt Eestist ja kõiki pole võimalik kohe vaatamas-hindamas käia.
Sass otsustas oma vana Zhiguli maha müüa. Mõne teise vastu vahetada ta autot ei taha, sest peres on veel kaks autot. Oma 28aastase Zhiguli hinnaks pakub Sass 7000 krooni. «Vanus on ainus, mis autole algusest alles jäänud on,» väidab Sass. «Kõik ülejäänu on uute vastu vahetatud.» Sass räägib ka, et pole autot tegelikult juba mitu aastat kasutanud. «Ta on soojas garaazhis seisnud, seepärast on ka nii heas korras,» sõnab ta. «Aga natuke jalus on.»
Kuigi auto on jalus olnud juba mitu aastat, pani Sass müügikuulutuse lehte alles nüüd. «Zhigulid on jälle turule tulnud. Vahepeal oli täielik vaikus ja keegi neid ei tahtnud,» põhjendab ta. «Praegu minge vaadake Kadaka turule, kogu aeg liiguvad.»
Kaido Pajumaa on pidanud mitmeid autosid, teiste hulgas ka mõnda Zhigulid. Praegu on ta otsustanud oma 1983. aasta Mitsubishist lahti saada, et uuesti Zhiguli omanikuks saada. «Vot see pole auto,» osutab Pajumaa hoovinurgas seisvale Moskvit?i vrakile. «Aga Zhiguli on väga hea auto. Tehniliselt saab ta normaalsesse korda ajada.» Pajumaa on ise remontimise ja tehnikaga tegelenud. Ta nendib, et lääne pannid on kõike muud kui korras ja turvalised. Lisaks pole ka nende juppe saada.
«Enne polnud liiklustingimused nii karmid, ent praegu on vana autoga juba tunduvalt ohtlikum sõita,» räägib Pajumaa.
«Tihti just naistele meeldivad Jaapani autod, aga mina olen küll soovitanud, et nii vana asemel on Zhiguli palju mõttekam. Uut lääne autot tasub küll pidada. Aga igaüks seda ju ei jõua.»

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 6 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele