• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Zhiguli tuleb tagasi

    Igal nädalal teavitavad kümned inimesed kuulutuslehtedes, et soovivad oma vana, vahel ka isegi mitte nii väga vana lääne autot vahetada vene päritolu auto vastu. Ford Taunus 2,5 88. a müüa või vahetada Niva vastu, Ford Escort 1,3 83.a vahetada VAZ 2105 vastu, Mercedes-Benz 200 B 81. a soodsalt müüa või vahetada VAZ 2108/09 vastu. Ja nii edasi...
    Noor pere Rakverest tahab oma ligi 20 aasta vanust Ford Taunust Zhiguli vastu vahetada. «Me arutasime mehega, et meil on väiksed lapsed, üks inimene teenib, ja Zhiguli oleks palju ökonoomsem,» tõdeb Kristel Vinni Rakverest. Ta tunnistab, et üks autovahetuse põhjus on Fordi east tingitud probleemid, mis Zhiguli ehk läänepäraselt Lada puhul Kristeli lootuste järgi ära peaks jääma.
    Ka Urmas Tamm Märjamaalt nõustub, et Zhigulid oleks soodsam pidada. «Mul seisab suur Nissan, polegi temaga sõitnud, nii kulukas on,» räägib ta.
    «Olen pidanud igasuguseid autosid, aga Zhigulid polegi veel olnud. Mõtlesin, et tuleks see ka ära proovida,» kaalutleb mees.
    Ta lisab, et kuulutusele vahetada Nissan Zhiguli vastu on tulnud küllalt pakkumisi. Ent otsustanud mees veel pole. On ju pakkujaid igalt poolt Eestist ja kõiki pole võimalik kohe vaatamas-hindamas käia.
    Sass otsustas oma vana Zhiguli maha müüa. Mõne teise vastu vahetada ta autot ei taha, sest peres on veel kaks autot. Oma 28aastase Zhiguli hinnaks pakub Sass 7000 krooni. «Vanus on ainus, mis autole algusest alles jäänud on,» väidab Sass. «Kõik ülejäänu on uute vastu vahetatud.» Sass räägib ka, et pole autot tegelikult juba mitu aastat kasutanud. «Ta on soojas garaazhis seisnud, seepärast on ka nii heas korras,» sõnab ta. «Aga natuke jalus on.»
    Kuigi auto on jalus olnud juba mitu aastat, pani Sass müügikuulutuse lehte alles nüüd. «Zhigulid on jälle turule tulnud. Vahepeal oli täielik vaikus ja keegi neid ei tahtnud,» põhjendab ta. «Praegu minge vaadake Kadaka turule, kogu aeg liiguvad.»
    Kaido Pajumaa on pidanud mitmeid autosid, teiste hulgas ka mõnda Zhigulid. Praegu on ta otsustanud oma 1983. aasta Mitsubishist lahti saada, et uuesti Zhiguli omanikuks saada. «Vot see pole auto,» osutab Pajumaa hoovinurgas seisvale Moskvit?i vrakile. «Aga Zhiguli on väga hea auto. Tehniliselt saab ta normaalsesse korda ajada.» Pajumaa on ise remontimise ja tehnikaga tegelenud. Ta nendib, et lääne pannid on kõike muud kui korras ja turvalised. Lisaks pole ka nende juppe saada.
    «Enne polnud liiklustingimused nii karmid, ent praegu on vana autoga juba tunduvalt ohtlikum sõita,» räägib Pajumaa.
    «Tihti just naistele meeldivad Jaapani autod, aga mina olen küll soovitanud, et nii vana asemel on Zhiguli palju mõttekam. Uut lääne autot tasub küll pidada. Aga igaüks seda ju ei jõua.»
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

E-resident: õiglased tasud Eesti loomemajandusse!
Rohkem kui 70 aastat pärast loojate õiguste fikseerimist ÜRO inimõiguste deklaratsioonis on paljude autorite tasustamine endiselt kõike muud kui õiglane ja läbipaistev, kirjutab ettevõtte Digiciti asutaja ning Eesti e-resident Philippe Rixhon.
Rohkem kui 70 aastat pärast loojate õiguste fikseerimist ÜRO inimõiguste deklaratsioonis on paljude autorite tasustamine endiselt kõike muud kui õiglane ja läbipaistev, kirjutab ettevõtte Digiciti asutaja ning Eesti e-resident Philippe Rixhon.
Läti ükssarvikulootus kaasas lisaraha
Suuresti Läti börsifirmale HansaMatrix kuuluv ja Kanadas börsiplaane pidav Lightspace Technologies kaasas 2 miljonit eurot noteerimiseelse konverteeritava üleminekulaenuga.
Suuresti Läti börsifirmale HansaMatrix kuuluv ja Kanadas börsiplaane pidav Lightspace Technologies kaasas 2 miljonit eurot noteerimiseelse konverteeritava üleminekulaenuga.
Coop Panga tippjuht: usaldust tuleb treenida
Juhtidel peaks olema julgust usaldada oma töötajaid ning juhul kui eesmärgid täidetakse, siis peaks andma präänikut, mitte piitsa, rääkis Coop Panga riskijuht Heikko Mäe.
Juhtidel peaks olema julgust usaldada oma töötajaid ning juhul kui eesmärgid täidetakse, siis peaks andma präänikut, mitte piitsa, rääkis Coop Panga riskijuht Heikko Mäe.
Raadiohommikus: Eesti suurim pank ja tööstuste kriisiplaanid
Teisipäevases Äripäeva raadio hommikuprogrammis räägime lisaks sõja mõjudele ka kasvavate intressimäärade ja kiire hinnatõusu tagajärgedest nii ettevõtetele kui tarbijatele.
Teisipäevases Äripäeva raadio hommikuprogrammis räägime lisaks sõja mõjudele ka kasvavate intressimäärade ja kiire hinnatõusu tagajärgedest nii ettevõtetele kui tarbijatele.
Viimse hetkeni ellujäämist lootnud ettevõte heitis hinge
13. reedel läks lõplikult pankrotti pika ajalooga Eesti ekspedeerimisfirma Mep Trans, mille omanik Denis Belov kõigest kaks nädalat tagasi ütles, et olukord pole veel täiesti lootusetu. „Võitleme,” ütles Belov siis.
13. reedel läks lõplikult pankrotti pika ajalooga Eesti ekspedeerimisfirma Mep Trans, mille omanik Denis Belov kõigest kaks nädalat tagasi ütles, et olukord pole veel täiesti lootusetu. „Võitleme,” ütles Belov siis.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.