Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Zhiguli tuleb tagasi

    Igal nädalal teavitavad kümned inimesed kuulutuslehtedes, et soovivad oma vana, vahel ka isegi mitte nii väga vana lääne autot vahetada vene päritolu auto vastu. Ford Taunus 2,5 88. a müüa või vahetada Niva vastu, Ford Escort 1,3 83.a vahetada VAZ 2105 vastu, Mercedes-Benz 200 B 81. a soodsalt müüa või vahetada VAZ 2108/09 vastu. Ja nii edasi...
    Noor pere Rakverest tahab oma ligi 20 aasta vanust Ford Taunust Zhiguli vastu vahetada. «Me arutasime mehega, et meil on väiksed lapsed, üks inimene teenib, ja Zhiguli oleks palju ökonoomsem,» tõdeb Kristel Vinni Rakverest. Ta tunnistab, et üks autovahetuse põhjus on Fordi east tingitud probleemid, mis Zhiguli ehk läänepäraselt Lada puhul Kristeli lootuste järgi ära peaks jääma.
    Ka Urmas Tamm Märjamaalt nõustub, et Zhigulid oleks soodsam pidada. «Mul seisab suur Nissan, polegi temaga sõitnud, nii kulukas on,» räägib ta.
    «Olen pidanud igasuguseid autosid, aga Zhigulid polegi veel olnud. Mõtlesin, et tuleks see ka ära proovida,» kaalutleb mees.
    Ta lisab, et kuulutusele vahetada Nissan Zhiguli vastu on tulnud küllalt pakkumisi. Ent otsustanud mees veel pole. On ju pakkujaid igalt poolt Eestist ja kõiki pole võimalik kohe vaatamas-hindamas käia.
    Sass otsustas oma vana Zhiguli maha müüa. Mõne teise vastu vahetada ta autot ei taha, sest peres on veel kaks autot. Oma 28aastase Zhiguli hinnaks pakub Sass 7000 krooni. «Vanus on ainus, mis autole algusest alles jäänud on,» väidab Sass. «Kõik ülejäänu on uute vastu vahetatud.» Sass räägib ka, et pole autot tegelikult juba mitu aastat kasutanud. «Ta on soojas garaazhis seisnud, seepärast on ka nii heas korras,» sõnab ta. «Aga natuke jalus on.»
    Kuigi auto on jalus olnud juba mitu aastat, pani Sass müügikuulutuse lehte alles nüüd. «Zhigulid on jälle turule tulnud. Vahepeal oli täielik vaikus ja keegi neid ei tahtnud,» põhjendab ta. «Praegu minge vaadake Kadaka turule, kogu aeg liiguvad.»
    Kaido Pajumaa on pidanud mitmeid autosid, teiste hulgas ka mõnda Zhigulid. Praegu on ta otsustanud oma 1983. aasta Mitsubishist lahti saada, et uuesti Zhiguli omanikuks saada. «Vot see pole auto,» osutab Pajumaa hoovinurgas seisvale Moskvit?i vrakile. «Aga Zhiguli on väga hea auto. Tehniliselt saab ta normaalsesse korda ajada.» Pajumaa on ise remontimise ja tehnikaga tegelenud. Ta nendib, et lääne pannid on kõike muud kui korras ja turvalised. Lisaks pole ka nende juppe saada.
    «Enne polnud liiklustingimused nii karmid, ent praegu on vana autoga juba tunduvalt ohtlikum sõita,» räägib Pajumaa.
    «Tihti just naistele meeldivad Jaapani autod, aga mina olen küll soovitanud, et nii vana asemel on Zhiguli palju mõttekam. Uut lääne autot tasub küll pidada. Aga igaüks seda ju ei jõua.»
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.