Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Auto hooldamine pole autoomaniku mure
OÜ Expertus Audit audiitorid ei torma esimese lumega autode kummivahetuse järjekorda. Audiitorite autod on alati töökorras, ilma et nad ise selle peale mõtlema peaksid.
Expertus Auditi viiel töötajal on kokku neli autot. Firma juhataja Arvo Lepiku sõnul otsustati juba autode soetamisel, et autode hoolduse organiseerimine alates kindlustustest kuni talvekummide vahetamiseni ostetakse sisse. «Meil on audiitoritena kasulikum tegeleda kummivahetusjärjekorras seismise asemel oma põhitegevusega,» leiab Lepik.
Ka eraldi inimest autode hooldamiseks firmasse tööle võtta ei tasunud, sest neljast autost on vähe, et sellele inimesele piisavalt tööd anda. Praegu organiseerib Expertus Auditi autode vajalikud hooldustööd Balti Autoliising.
Ka mitusadat autot omav Eesti Telefon otsustas tänavu likvideerida oma autohoolduse üksused ja osta autode teenindus sisse. Seeläbi õnnestus ettevõttes koondada ca 50 firma põhitegevusega mitteseotud ametikohta. Autode täisteeninduse osutaja võttis enda peale peaaegu kõik toimingud alates masinate tehnohooldusest registritoimingute ja kindlustusjuhtumite lahendamiseni. Eesti Telefoni autojuhtide hooleks on jäänud ainult auto kütuse ja aknapesuvedelikuga varustamine.
Eesti Telefoni haldusteenistuse juhataja Kalev Leppoja sõnul on veel vara öelda, kas uus süsteem on efektiivsem või mitte. Esialgu pole tõrkeid ette tulnud. Eesti Telefoni välja kuulutatud autode täisteeninduse rentimise konkurssidele tuli Leppoja väitel kolm arvestatavat pakkumist. Riskide hajutamiseks otsustas Eesti Telefon hakata kasutama kahe firma teenuseid. Valikul sai määravaks teenuse hind, kuigi Leppoja kinnitusel ei ulatunud hinnaerinevused üle 5%.
Suurimad täisteenindusliisingu pakkujad on Eestis Balti Autoliising, Ideal ja Rentacar.
Täisteenindusliising on sõiduki soetamine kasutus- või kapitalirendiga, mille igakuised rendimaksed sisaldavad auto kasutamise möödapääsmatuid lisakulusid (mootorsõidukimaks, liikluskindlustus ja kaskokindlustus) ja valiku auto kasutamisel vajalikke teenuseid. Samas ei ole täisteeninduse pakkujalt auto liisimine kohustuslik. Kui firmal on juba auto välja ostetud, võib ta osta ainult auto haldusteenust saades samasid teenuseid, kuid ainult ilma auto rentimiseta.
Täisteenindusliisingu äriidee põhineb sõidukeid omavate ettevõtete soovil tegeleda võimalikult vähe asjadega, mis ei ole firma põhitegevusalaks. Eesti Energia ostab Balti Autoliisingust täisteenindusliisingut paarisajale autole. Balti Autoliisingu müügidirektori Risto Ojassaare sõnul on Eesti Energia huvitatud sellest, et saada iga auto kohta kuus vaid ühe arve ühest kohast. Need arved saabki Eesti Energia Balti Autoliisingust, kes korraldab iga kuu Eesti Energia autode hoolduse ning maksab töötegijatele sadu arveid. Kuu lõpus esitab Balti Autoliising Eesti Energiale ühe arve, kus on kirjas kõik autole tehtud kulutused.
Täisteenindusliising võimaldab ka kulude paremat planeerimist. Igakuised rendimaksed lihtsustavad sõidukitele tehtavate kulutuste jälgimist. Kokkuhoidu võimaldab ka parem ajakasutus, kuna autohooldamisest säästetud aega saab autokasutaja kulutada oma põhitegevusele.