Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Auto hooldamine pole autoomaniku mure

    OÜ Expertus Audit audiitorid ei torma esimese lumega autode kummivahetuse järjekorda. Audiitorite autod on alati töökorras, ilma et nad ise selle peale mõtlema peaksid.
    Expertus Auditi viiel töötajal on kokku neli autot. Firma juhataja Arvo Lepiku sõnul otsustati juba autode soetamisel, et autode hoolduse organiseerimine alates kindlustustest kuni talvekummide vahetamiseni ostetakse sisse. «Meil on audiitoritena kasulikum tegeleda kummivahetusjärjekorras seismise asemel oma põhitegevusega,» leiab Lepik.
    Ka eraldi inimest autode hooldamiseks firmasse tööle võtta ei tasunud, sest neljast autost on vähe, et sellele inimesele piisavalt tööd anda. Praegu organiseerib Expertus Auditi autode vajalikud hooldustööd Balti Autoliising.
    Ka mitusadat autot omav Eesti Telefon otsustas tänavu likvideerida oma autohoolduse üksused ja osta autode teenindus sisse. Seeläbi õnnestus ettevõttes koondada ca 50 firma põhitegevusega mitteseotud ametikohta. Autode täisteeninduse osutaja võttis enda peale peaaegu kõik toimingud alates masinate tehnohooldusest registritoimingute ja kindlustusjuhtumite lahendamiseni. Eesti Telefoni autojuhtide hooleks on jäänud ainult auto kütuse ja aknapesuvedelikuga varustamine.
    Eesti Telefoni haldusteenistuse juhataja Kalev Leppoja sõnul on veel vara öelda, kas uus süsteem on efektiivsem või mitte. Esialgu pole tõrkeid ette tulnud. Eesti Telefoni välja kuulutatud autode täisteeninduse rentimise konkurssidele tuli Leppoja väitel kolm arvestatavat pakkumist. Riskide hajutamiseks otsustas Eesti Telefon hakata kasutama kahe firma teenuseid. Valikul sai määravaks teenuse hind, kuigi Leppoja kinnitusel ei ulatunud hinnaerinevused üle 5%.
    Suurimad täisteenindusliisingu pakkujad on Eestis Balti Autoliising, Ideal ja Rentacar.
    Täisteenindusliising on sõiduki soetamine kasutus- või kapitalirendiga, mille igakuised rendimaksed sisaldavad auto kasutamise möödapääsmatuid lisakulusid (mootorsõidukimaks, liikluskindlustus ja kaskokindlustus) ja valiku auto kasutamisel vajalikke teenuseid. Samas ei ole täisteeninduse pakkujalt auto liisimine kohustuslik. Kui firmal on juba auto välja ostetud, võib ta osta ainult auto haldusteenust saades samasid teenuseid, kuid ainult ilma auto rentimiseta.
    Täisteenindusliisingu äriidee põhineb sõidukeid omavate ettevõtete soovil tegeleda võimalikult vähe asjadega, mis ei ole firma põhitegevusalaks. Eesti Energia ostab Balti Autoliisingust täisteenindusliisingut paarisajale autole. Balti Autoliisingu müügidirektori Risto Ojassaare sõnul on Eesti Energia huvitatud sellest, et saada iga auto kohta kuus vaid ühe arve ühest kohast. Need arved saabki Eesti Energia Balti Autoliisingust, kes korraldab iga kuu Eesti Energia autode hoolduse ning maksab töötegijatele sadu arveid. Kuu lõpus esitab Balti Autoliising Eesti Energiale ühe arve, kus on kirjas kõik autole tehtud kulutused.
    Täisteenindusliising võimaldab ka kulude paremat planeerimist. Igakuised rendimaksed lihtsustavad sõidukitele tehtavate kulutuste jälgimist. Kokkuhoidu võimaldab ka parem ajakasutus, kuna autohooldamisest säästetud aega saab autokasutaja kulutada oma põhitegevusele.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Balti turul kaubeldi enim tugevast kvartalist teatanud LHV aktsiatega
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.