Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Mazda Premacy edestas rivaale

    Minimahtuniversaale hakkab Eestisse jõudma kui seeni pärast vihma, Mazda 626 põhjale tehtud Premacy jõudis Eestisse napilt enne põhikonkurente.
    Renault Megane'i baasil paar aastat tagasi tehtud Scenicu edu on sundinud ka teisi autofirmasid oma väikekeskklassi autode keresid suuremaks ehitama. Alanud on suur võidujooks.
    Kui Astra põhjale tehtud Opel Zafirast räägiti juba vähemalt aasta, siis Mazda tuli oma Premacyga ilma igasuguse kärata ja edestas Eestisse jõudmisega mõne nädala jagu nii Zafirat kui juba teisele ringile tulevat Scenicut. Zafira esimene partii jõudis Eestisse oktoobri alguses, kohe-kohe peaks pärale jõudma ka iluravi läbinud Renault' minimahtuniversaal.
    Kui väliselt on väikesed mahtuniversaalid üsna sarnased, siis istmete erinevate pakkimisvõimalustega on püüdnud autotehased küll üksteisele «ära teha».
    Premacy istmete pakendamise enam kui saja võimaliku variandi läbiproovimiseks kulub ilmselt terve päev ning kogu tegevus muutub lõpuks sama segaseks kui legoklotse teineteise otsa sobitades. Igatahes jääb üle vaid jaapanlaste leidlikkust imetleda ja ehk ainus põhjus norimiseks on kahe väikese istme puudumine pagasiruumis, millega saab kiidelda näiteks konkureeriv Zafira.
    Praktilisi detaile leiab aga auto juurest teisigi. Tagaluugi aken on tehtud keskelt madalaks, et juht märkaks paremini auto taga olevaid takistusi. Piisab, kui näiteks auto taga seisva pisipõnni pikkus oleks üks sentimeeter üle meetri, kui ta peanupp juba peeglist paistma hakkab.
    Auto on oma olemuselt lihtne, kuid seevastu korralikult lisavarustatud. Salongiosa pärineb 323-lt ning juhtimisseadmete paigutus laseb end tunda igati mugavalt. Premacy põhivarustuses on ABS, veojõu kontrollsüsteem, turvapadjad juhile ja kaassõitjale, samuti on sõitjate turvalisus kaitstud külgmiste turvapatjade abil.
    Kõrvalistuja turvapatja on võtme abil võimalik blokeerida, et asetada sinna lasteistet. Samuti leiab põhivarustusest elektrilised aknatõstukid ja peeglid ning veel terve rea teisi lisasid.
    Kruusateel sõites tekib vajadus tagumiste logarite järele, sest mahtuniversaal kajab kruusakivide klobinast rattakoopas, nagu täristaks pagasiruumis kuulipildur. Lisavarustusena on logar küll täiesti olemas, kuid soliidse lisatasu eest mõistagi. Samas jääb rohkelt lisavarustatud Premacy oma 249 000 krooniga täpselt samasse hinnaklassi, kus on universaalkerega 626 kõige odavam variant.
    Premacy mootorivalik on kesine, kui mitte öelda, et see puudub täielikult. Esialgu on võimalik osta vaid 1,8-liitriseid ja viiekäigulise manuaalkäigukastiga autosid.
    Oleme müünud kolm Mazda Premacyt ja kahe osas on vaid vormistamise küsimus. Esimese ostjana sai võtmed kätte näitleja Katrin Karisma.
    Esimesed müüginädalad on näidanud, et masin on sattunud õigesse kohta, ehk teisisõnu, tema hinna ja kvaliteedi suhe on eestlastele igati vastuvõetav.
    Ühtegi konkreetset tehingut meie veel sõlminud ei ole, kuid kolme masina osas võib öelda, et ostjad on olemas. Huvi uue Mazda Premacy vastu on väga suur, sest Mazda jaoks on tegemist täiesti uue lähenemisega ja arvestades tema varustustaset, praktilisust ja hinda, on huvi tema vastu ka igati ootuspärane.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.