• OMX Baltic0,2%293,38
  • OMX Riga−0,13%909,68
  • OMX Tallinn−0,03%1 961,79
  • OMX Vilnius0,12%1 229,18
  • S&P 5000,48%6 631,96
  • DOW 300,27%46 142,42
  • Nasdaq 0,94%22 470,73
  • FTSE 1000,08%9 235,4
  • Nikkei 225−0,57%45 045,81
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%97,83
  • OMX Baltic0,2%293,38
  • OMX Riga−0,13%909,68
  • OMX Tallinn−0,03%1 961,79
  • OMX Vilnius0,12%1 229,18
  • S&P 5000,48%6 631,96
  • DOW 300,27%46 142,42
  • Nasdaq 0,94%22 470,73
  • FTSE 1000,08%9 235,4
  • Nikkei 225−0,57%45 045,81
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%97,83
  • 22.10.99, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Autoostud interneti kaudu

Esilagu on tootjate haare jaemüüjate üle hindade ettekirjutamisel veel sedavõrd tugev, et tarbijatel tuleb hinnalangust ilmselt mõnda aega oodata. Kindlasti on ostjatel aga interneti vahendusel hõlpsam autode hindu võrrelda. Seda eriti nüüd, kus need on märgitud eurodes.
Tegemist on siiski alles esimeste sammudega. Ford käivitab pilootprojekti Soomes, Vauxhall müüb interneti kaudu vaid piiratud arvu mudeleid. Vaevalt et suured käärid autode hindades sellest niipea kaovad -- Euroopas võib eri riigist ostetud sama automudeli hind varieeruda kuni 40% .
Tootjad õigustavad end sellega, et peavad madalamate maksudega riikides (Suurbritannia) autode hinda tõstma, et korvata näiteks Taani kõrgemaid makse. Toimiva konkurentsi tingimustes selline ühe riigi tarbijate subsideerimine ei oleks võimalik.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tõenäoliselt kaovad vahed autode hinnas ELis pärast 2002. a, mil kaotab kehtivuse seadus, mis lubab autotootjatel igas müügipiirkonnas kehtestada eri hinna.
Autor: ÄP

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele