• OMX Baltic0,23%293,21
  • OMX Riga0,61%890,71
  • OMX Tallinn−0,03%1 863,38
  • OMX Vilnius0,09%1 137,94
  • S&P 5002,13%5 638,94
  • DOW 301,65%41 488,19
  • Nasdaq 2,61%17 754,09
  • FTSE 1001,05%8 632,33
  • Nikkei 2250,72%37 053,1
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%93,05
  • OMX Baltic0,23%293,21
  • OMX Riga0,61%890,71
  • OMX Tallinn−0,03%1 863,38
  • OMX Vilnius0,09%1 137,94
  • S&P 5002,13%5 638,94
  • DOW 301,65%41 488,19
  • Nasdaq 2,61%17 754,09
  • FTSE 1001,05%8 632,33
  • Nikkei 2250,72%37 053,1
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%93,05
  • 22.10.99, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Hirmkallis supermersu jõudis ka Eesti teedele

Mõni nädal tagasi tõi AS Silberauto Eestisse esimese poolteist miljonit krooni maksva tehnikaimedest pakatava kupee Mercedes-Benz CL 500, mis on hetkel kalleim seeriatootmises olev mersu.
Oma eelkäijast veidi väiksem, nelja ümmarguse tulega uus CL on esialgu saadaval viieliitrise V8-mootoriga. Uue aasta alguses lisandub kuueliitrise V12-mootoriga CL 600, mis hakkab maksma ligi 2 miljonit krooni. CL 500 hind kõigub 1,5--1,9 miljoni piires.
Kui uus S-klassi põhjale tehtud kupee mingi nipiga rääkima panna, oleks ta peaaegu sama võimekas kui ratsarüütli nime kandva ulmefilmi kangelane. Igatahes ei valmista talle vähimatki probleemi lasta end kiiruse suurenedes madalamale, hoida end kurvides sama otse kui sirgel teel, tunda vaevata ära autoomanik jne. Tehnikasaavutuste loetelu jagub ühtekokku kolmele leheküljele.
Üks olulisemaid uuendusi ongi aktiivvedrustuse süsteem ABC (Active Body Control), mis ei lase masinat kalduda ei kurvides ega pidurdamisel. Selle juurde kuuluvad automaatne veojõukontroll ja ABS-pidurid jätavad kurvilisel teel juhi ainsaks hooleks anda gaasi ja keerata rooli õiges suunas. Sirgel teel laseb auto end kiiruse kasvades madalamale, et hoida parimat aerodünaamikat.
Tavapärast süütevõtit ja kesklukku CLil ei ole. Juhi isiku selgitab auto ise välja ja seda Keyless-Go nime kandva süsteemi abil. Piisab, kui autoomanikul on taskus pangakaardi sarnane kaart, et juhiuks läheks selle linki katsudes ise lukust lahti.
Auto käivitamiseks tuleb vajutada jalaga piduripedaalile ning pöidlaga käigukangi küljel olevale nupule. Kui kaarti salongis ei ole, pole lootustki, et auto tööle hakkaks. Kui juhtub, et näiteks abikaasa poolel teel kaardiga autost maha läheb, sõidab auto küll edasi, kuid vaid seni, kuni mootor seisma jäetakse. Uuesti ta enam käima ei lähe. Kaardi puudumisest salongis annab koheselt märku ka tablool vilkuma hakkav meeldetuletus.
Keskkonsoolil asuv ekraan võimaldab navigatsioonikaardi sisestamisel jälgida satelliidi vahendusel auto asukohta, samuti oleks ekraani võimalik kasutada televiisorina. Paraku pole praeguseni suudetud välja töötada nii võimast vastuvõtjat, mis oleks võimeline igas kolkakülas ilma hiigelantennita kvaliteetset pilti näitama.
Lisaks on võimalik CL 500-le paigaldada lisavarustusena ZAS-süsteem, mis lülitab madalatel pööretel V-kujulise mootori poolte silindrite toitesüsteemi järelt ära, aidates nõnda kütust kokku hoida. Uuel CL 600 on ZAS olemas juba põhivarustuses.
Täiesti ainulaadne on ka masina kere, mis on kombineeritud terasest, alumiiniumist, magneesiumist ja plastikust, olles nõnda 350 kilo kergem oma eelkäijast.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele