Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Lacto plaan on utoopiline

    Lacto lubab järgmisel aastal osta 85 protsenti Eestis toodetavast piimast aasta keskmise hinnaga 3,30 krooni kilost. Talvel ostaks Lacto päevas 700 ja suvel 900 tonni piima. Seega peaks Lacto iga päev piimarahana välja maksma keskmiselt 2,6 miljonit krooni ehk 950 miljonit krooni aastas.
    Lacto tänavuse aasta käive on umbes 400 miljonit krooni.
    Lacto juhatuse esimees ja ettevõtte põhiomanik Yaqub Haidary ütles, et firma on valmis kõnealuste piimakoguste ostmiseks. «Poole sellest töötleme ise, mis ülejäänuga teeme, on ärisaladus,» lausus Haidary.
    Haidary sõnul pole miljard krooni aastas piimaraha maksta võimatu, sest seda summat ei pea välja maksma korraga. «Tehase suutsime ehitada, suudame ka piima eest maksta,» lisas ta.
    «Olen segaduses, kuuldes nende plaanist,» ütles eile Hansapanga krediididirektor Aivar Rehe. «Numbrid ei klapi, kuidagi kahtlaselt suured.» Hansapank laenas septembris avatud Lacto uue piimatööstuse ehituseks ligi 200 miljonit krooni.
    Rehe sõnul suhtub Hansapank esialgu Lacto plaani reserveeritult. «Nad on teinud suuri investeeringuid, nüüd on oluline müüa,» rääkis Rehe. «Eksporditurul müües on aga oluline, mis hinnaga nad piima kokku ostavad. Nii kõrge kokkuostuhinna juures on ilmselt keeruline kasumit teenida.»
    Praegu töötleb Lacto päevas umbes 300 tonni piima. Enamiku sellest müüb tehas piimapulbrina Euroopasse, küsides 20 000 krooni tonni eest. Võttes toorpiima hinnaks Lacto lubatud 3,30 krooni kilolt, peaks Lacto nullkasumisse jõudmiseks teenima piimapulbri tonni eest vähemalt 28 000 krooni. Arvestades, et ettevõte toodab 30 tonni piimapulbrit päevas, oleks firma kahjum praeguste maailmaturu hindade juures 200 000 krooni päevas.
    ASi Rävala Piim juhataja Rein Viilu kahtleb Lacto plaanides. «Lõssipulbrit pole kasumlik nii kallist toorainest teha,» ütles ta. «Kui neil tõesti nii palju raha on, siis võivad ju selle koguse kokku osta, kuid suvel upuvad nad piima sisse.»
    Viilu kinnitas, et ta ei karda firma varustatava Tallinna Piimatööstuse «kuivale» jäämist. «Meil on vaja 100 tonni piima päevas ja selle me ka kokku korjame,» lausus ta. «Oleme võimelised maksma hinda enam kui kolm krooni kilolt.»
    ASi Tapila Laeva Meierei nõukogu liige Mati Mölder ütles, et Lacto lubadust kogu piim kokku osta on raske uskuda. «Selle põhjuseks võis olla hirm, et tekib mingi piima vahendav firma, kes nende uuelt võimsalt tööstuselt piima eest ära ostab,» sõnas Mölder.
    Lactole piima müüva ASi Phoenix juhatuse esimees Rein Kaidla suhtus samuti Lacto plaani umbusklikult. «Ei usu, et nad kogu piima suudavad kokku osta,» ütles ta. «Ei usu ka, et nad kaks korda kuus raha saaksid maksta, kauplused on ju neilegi võlgu.» Kaidla sõnul peaks konkurents piimandusturul igal juhul säilima, muidu hakkab turgu omav ettevõte hinnaga mängima ja tootja võib taas kaotaja rolli sattuda.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.