Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ostukooperatiiv internetis lööb hinna alla
Johan Stael von Holsteini firma
letsbuyit.com kogub esmalt kokku klientide ostusoovid -- alates jõulukuusest kuni laiekraan-televiisorini -- ning esitab siis tellimuse suurele partiile, mis võimaldab tarbijale hinnaalandust 20--80 protsenti.
«Hinnavahe on sedavõrd suur, et jätta digikaamera või arvuti meie juurest ostmata oleks puhas rumalus,» ütles Stael von Holstein, kellele kuulub ka Euroopa üks juhtivaid interneti konsultatsioonifirmasid Icon Medialab.
Jõulukuuse saab tavalise 200 Rootsi krooni asemel kätte 39 krooniga.
Viimase poolteise kuuga on letsbuyit.com müünud tarbekaupu kokku 1,43 miljoni dollari eest. Firma on avanud koduleheküljed Rootsis, Soomes, Norras, Taanis, Saksamaal ja Suurbritannias ning plaanib oma tegevust veelgi laiendada.
«Praegune on vaid jäämäe tipp,» ütles Stael von Holstein. «Kolme-nelja aastaga tahame saada Euroopa üheks suuremaks firmaks.»
Käive peaks 1999. aasta 4 miljonilt dollarilt kasvama aastaks 2000 53 miljonile ning aastaks 2003 juba 713 miljonile dollarile.
«Praegu on tarbija Euroopas väga kehvas positsioonis -- ta on täiesti tootjate ja jaemüüjate meelevallas,» ütles Stael von Holstein. «Letsbuyit.com ongi uudne selle poolest, et ta teeb võrgust ostmise tarbija jaoks soodsamaks kui mistahes muu ostuviisi.»
Tellimuse esitamiseks peab astuma kooperatiivi liikmeks (tasuta) ning kaubaartikli saab osta alles siis, kui minimaalne ostusoovide arv on täis tulnud.
Praegu on letsbuyit.com kooperatiivil Rootsis 60 000 liiget.
Samas möönab Stael von Holstein, et internetikaubamajad on ikka veel alles lapsekingades ja et firmad peavad tegema tarbijate veenmiseks aktiivselt tööd, et neid uskuma panna küberruumis tehtavate ostude ohutuses.
Autor: ÄP