Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kullerpostiteenus on tolli tõttu aeglustunud
Rahvusvahelist kiirkullerteenust pakkuva ASi UPS Eesti käsitlusteeninduse osakonna juhataja Arko Lossman ütles, et rahvusvahelise saadetise kättetoimetamise aeg kahekordistub praegu tolliprotseduuride tõttu. «Euroopast peaks saadetis kliendini jõudma ööpäevaga, nüüd tuleb 24 tundi kindlalt juurde,» lausus ta. «Inimesed ei taha isegi enam Eestist mujale kaupa saata, sest nad arvavad, et kui kohale ei jõua, on ka vastupidises suunas sama lugu.»
Kolm rahvusvahelist kullerteenust osutavat firmat teevad lähiajal tollile taotluse, et suuri kaubamahte käitlevad ettevõtted saaksid oma saadetisi deklareerida lihtsustatud korras ja kaupa ei peaks ükshaaval ladustamisele vormistama.
TNT Express Worldwide Eesti ASi operatsioonijuht Enno Aermates ütles, et kõige hullem on juba möödas, aga ASYCUDA tarkvaraprogrammi kasutuselevõtmise eelne tase pole veel kaugeltki saavutatud. «Arvuti seisab iga päev pool tundi kuni tund aega, meie jaoks on see täiesti kriitiline aeg,» sõnas Aermates.
OÜ Ferdida omanik Endel Linask oli nördinud, et kiirkullerfirmat kasutades pole võimalik kaupa kiiresti kätte saada. «Tellisin Saksamaalt kaks kastitäit arvutiprogramme, selleks et need kiiresti kätte saada ja oma klientidele välja jagada, maksin 260 Saksa marka (2080 kr -- toim.),» rääkis ta. «Firma tõi kauba küll 24 tunniga siia, aga kuna tollis on lootusetu järjekord, sain need alles järgmise päeva õhtul kätte.»
Eesti Kaubandus-Tööstuskoda on koostanud ettepanekud tolliseaduste muutmiseks ning saatnud need rahandusministeeriumile. Kaubandus-Tööstuskoja juhatuse esimees Toomas Luman teatas reedel, et parandusettepanekute sisu ei kuulu enne avalikustamisele, kuni riik pole kujundanud oma seisukoha. «Me ei soovi neid asju rahandusministeeriumiga meedia vahendusel arutada,» kinnitas ta.
Uue tolliseaduse ning sellega seotud õigusaktide muutmise ettepanekutest saab Lumani sõnul lugeda kaubandus-tööstuskoja infolehest.
Autor: Henrik Ilves