Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Volvole algab liit kahjudega
Volvo 2,3 miljardi Rootsi krooni suurune investeering 5% Mitsubishi aktsiate omandamiseks on kahe kuuga miljardi oma väärtusest kaotanud. Tehingu järgi omandab Volvo 5% Mitsubishi Motorsis, millele kuulub 11 protsenti kohalikust turust ja mis on Jaapani suuruselt neljas autotootja, ning Mitsubishi omandab omakorda aastaks 2002 5% Volvo aktsiatest.
Eelkokkuleppe sõlmimisest oktoobris on Mitsubishi aktsia kukkunud 40% -- 600 jeenilt 358 jeenile. Lepingu järgi maksab Volvo uute emiteeritavate Mitsubishi aktsiate eest 597 jeeni aktsia eest. Majanduslikust aspektist oleks kasulikum olnud Mitsubishi aktsiad hoopis Tokyo börsilt osta.
«Lühikeses perspektiivis ei paista asi kuigi hea välja, kuid kõik on mõeldud kaugemat tulevikku silmas pidades,» ütles Jonas Winzell, kes vastutab Volvos suhete eest investoritega.
Mitsubishi aktsiakursi languse põhjuseks on esimese poolaasta nõrgad majandustulemused, mis Mitsubishi avalikustas varsti pärast Volvoga sõlmitud kokkuleppe teatavaks tegemist 8. oktoobril. Mitsubishi on kandnud suuri kahjumeid ning on suurtes võlgades.
«Ei tohi unustada, et Volvo kavandab koostööd Mitsubishi veokite divisjoniga. Kui see osa põhifirmast lahku lüüakse, on ka võlakoorem kadunud,» ütles Winzell.
Kokkuleppe järgi ühendab Mitsubishi oma veoautode ja bussitootmise 2001. aasta lõpuks eraldi firmasse, millest Volvo on lubanud osta 19,9 protsenti.
Leping näeb samuti ette järgmise põlvkonna keskmise suurusega veoki ühise väljatöötamise, koordineeritud hanketegevuse ja koostöö komponentide alal ning regionaalse koostöö Aasias, Lõuna-Ameerikas, Austraalias ja Uus-Meremaal. Lisaks sellele hakkavad Volvo ja Mitsubishi turustama teineteise tooteid.
«Meil on võimalus kasutada oma toodete jaoks Mitsubishi tugevat turustusvõrku Aasias ja me kavatseme seda teha,» ütles Winzell.
Autor: DI