• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 17.12.99, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Volvole algab liit kahjudega

Volvo 2,3 miljardi Rootsi krooni suurune investeering 5% Mitsubishi aktsiate omandamiseks on kahe kuuga miljardi oma väärtusest kaotanud. Tehingu järgi omandab Volvo 5% Mitsubishi Motorsis, millele kuulub 11 protsenti kohalikust turust ja mis on Jaapani suuruselt neljas autotootja, ning Mitsubishi omandab omakorda aastaks 2002 5% Volvo aktsiatest.
Eelkokkuleppe sõlmimisest oktoobris on Mitsubishi aktsia kukkunud 40% -- 600 jeenilt 358 jeenile. Lepingu järgi maksab Volvo uute emiteeritavate Mitsubishi aktsiate eest 597 jeeni aktsia eest. Majanduslikust aspektist oleks kasulikum olnud Mitsubishi aktsiad hoopis Tokyo börsilt osta.
«Lühikeses perspektiivis ei paista asi kuigi hea välja, kuid kõik on mõeldud kaugemat tulevikku silmas pidades,» ütles Jonas Winzell, kes vastutab Volvos suhete eest investoritega.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Mitsubishi aktsiakursi languse põhjuseks on esimese poolaasta nõrgad majandustulemused, mis Mitsubishi avalikustas varsti pärast Volvoga sõlmitud kokkuleppe teatavaks tegemist 8. oktoobril. Mitsubishi on kandnud suuri kahjumeid ning on suurtes võlgades.
«Ei tohi unustada, et Volvo kavandab koostööd Mitsubishi veokite divisjoniga. Kui see osa põhifirmast lahku lüüakse, on ka võlakoorem kadunud,» ütles Winzell.
Kokkuleppe järgi ühendab Mitsubishi oma veoautode ja bussitootmise 2001. aasta lõpuks eraldi firmasse, millest Volvo on lubanud osta 19,9 protsenti.
Leping näeb samuti ette järgmise põlvkonna keskmise suurusega veoki ühise väljatöötamise, koordineeritud hanketegevuse ja koostöö komponentide alal ning regionaalse koostöö Aasias, Lõuna-Ameerikas, Austraalias ja Uus-Meremaal. Lisaks sellele hakkavad Volvo ja Mitsubishi turustama teineteise tooteid.
«Meil on võimalus kasutada oma toodete jaoks Mitsubishi tugevat turustusvõrku Aasias ja me kavatseme seda teha,» ütles Winzell.
Autor: DI

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele