Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Sõidumeerikust vabastavat erandit esineb harva

    Jaak Ideon on uuest aastast kehtima hakkava mootorsõiduki juhi sõidu- ja puhkeaja korralduse eeskirja koostaja. Ta vastab ettevõtjate küsimustele autojuhi töö- ja puhkeaja korralduse kohta.
    Alates 1. jaanuarist moodustatakse meie firma struktuuris kaks autojuht-laohoidja ametikohta. Kumbki töötaja asub tööle 12tunnise graafiku alusel kolm päeva tööl ja kolm vaba, siis jälle kolm tööl ja üks vaba jne.
    Tegemist on vedelkütuse veoga. Samal ajal laohoidja kohustusi täites võtavad nad vastu sissetulevat kütust ja väljastavad seda. Kütuse vastuvõtt toimub kaks korda päevas ja võtab iga kord aega ca 1 tund.
    Kuidas on õige korraldada nende kahe töötaja töö, et ei tekiks probleeme tööajaga? Ergo Elmend, AS Flexar
    Töö- ja puhkeaja korralduses on piirangud seatud autojuhile juhtimisajas. Kaks korda nädalas võib juht olla roolis kuni 10 tundi, standardsõiduaeg on aga 9 tundi. Seega võib juhil olla nädalas maksimaalselt 56 sõidutundi. Kirjeldatud graafikus tekib aga ka 60tunniseid töönädalaid. Seega pole see pakutud graafik uue korra järgi autojuhile töötamiseks sobiv.
    Kas põllumajandusettevõtte jahuveok, KAMAZ-auto baasil ehitatud ZSKF-15 kasutamisel jõusööda veol kaugemalt kui 50 km on nõutav sõidumeeriku paigaldamine? Millised erijuhud sõidumeerikute kohta kehtivad põllumajandusettevõtetele? Märt Riisenberg
    Sõidumeerik on vajalik, sest veo kaugus ületab 50 kilomeetri raadiuse. Sõidumeerikut ei ole vaja juhul, kui sõidukit kasutatavad põllumajandus-, kalandus-, aiandus- või metsandusettevõtted oma veoste veol 50 km raadiuses kohast, kus sõiduk tavaliselt asub, kaasa arvatud linnad, mis jäävad sellesse piirkonda. Teised erijuhud, millal pole sõidumeerik vajalik siseriiklikul autoveol, on kirjas 7. detsembri Äripäeva transpordi rubriigis.
    Kas tehnoloogilise protsessiga seotud veoautodel GAZ-53 (platvorm- ja tsisternautod) peab olema paigaldatud sõidumeerik? Karl Rei, EMV Soilmec
    Kirjeldatud auto ei kuulu ühegi erandi alla, mistõttu on vajalik talle paigaldada sõidumeerik.
    Kas pakiautol (täismass 3500 kg), millel on haagis täismassiga 1600 kg, peab olema sõidumeerik? CB Terminaali OÜ
    Sõidumeerik peab olema kõigil autorongidel, mille täismass ületab 3500 kg.
    Autor: Jaak Ideon
  • Hetkel kuum
Villu Zirnask: üle poole ESGst on udukudumine. Saatana advokaadid au sisse!
Kuna eurodirektiividega lisandub ettevõtteid, mis peavad kestlikkusinfot avaldama, siis kehvasti põhjendatud roheinfo kogus pigem kasvab, kirjutab majandusajakirjanik, Äripäeva teemaveebi Finantsuudised.ee juht Villu Zirnask.
Kuna eurodirektiividega lisandub ettevõtteid, mis peavad kestlikkusinfot avaldama, siis kehvasti põhjendatud roheinfo kogus pigem kasvab, kirjutab majandusajakirjanik, Äripäeva teemaveebi Finantsuudised.ee juht Villu Zirnask.
LHV 10,5% intressiga võlakirju tabas täna ehmatus
LHV Group 10,5% suuruse intressiga allutatud 10aastaste võlakirjade turuhind langes täna pea 5%.
LHV Group 10,5% suuruse intressiga allutatud 10aastaste võlakirjade turuhind langes täna pea 5%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Kohalikud kosmeetikaärid sirutavad tiibu. Ettevõtja: konnatiigis elamise mentaliteedist võiks üle saada Uus artiklisari “Tiir väikeärides”
Ühe jaoks algas kõik isepruunistajast, mida kuskil polnud. Teise jaoks mürgistest liimiaurudest, mis silmi ärritasid. Nüüdseks on neist saanud tõelised maailmavallutajad: kodumaist kosmeetikakaupa võib leida USAst, Dubaist ja üle terve Euroopa ning hoog ei paista raugevat.
Ühe jaoks algas kõik isepruunistajast, mida kuskil polnud. Teise jaoks mürgistest liimiaurudest, mis silmi ärritasid. Nüüdseks on neist saanud tõelised maailmavallutajad: kodumaist kosmeetikakaupa võib leida USAst, Dubaist ja üle terve Euroopa ning hoog ei paista raugevat.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Tallinna Sadam tõi uue IT-juhi Ericssonist
Juulis asub Tallinna Sadama IT-juhina ametisse Priit Koppel, kes varem töötas Ericssonis Balti riikide IT-juhina.
Juulis asub Tallinna Sadama IT-juhina ametisse Priit Koppel, kes varem töötas Ericssonis Balti riikide IT-juhina.
Marko Pomerants: ratsarünnakuga ei saavuta rohepööret ega -lepet
Kommunikatsioonivaldkonnas toimetav poliitilise kogemusega keskkonnainimene Marko Pomerants kuulas Rakveres Äripäeva loodusressursside aastakonverentsi ettekandeid ja järeldab, et metoodikate maailmast tuleb liikuda päriseluliste selgitusteni.
Kommunikatsioonivaldkonnas toimetav poliitilise kogemusega keskkonnainimene Marko Pomerants kuulas Rakveres Äripäeva loodusressursside aastakonverentsi ettekandeid ja järeldab, et metoodikate maailmast tuleb liikuda päriseluliste selgitusteni.
Peeter Koppel: elektriautode uudsus on kadunud, turuosa on raske edasi võita Kaubandussõjast Hiina tootjatega kaotaksid tarbijad
Elektriautode esialgne vaimustus on hakanud lahtuma, kuna elektriautode kasutusmugavus pole oluliselt kasvanud ning hinnad on oodatust aeglasemalt langenud, rääkis investeerimisspetsialist ja autohuviline Peeter Koppel.
Elektriautode esialgne vaimustus on hakanud lahtuma, kuna elektriautode kasutusmugavus pole oluliselt kasvanud ning hinnad on oodatust aeglasemalt langenud, rääkis investeerimisspetsialist ja autohuviline Peeter Koppel.
Arengutreener Sandra Sillamaa avaldas, kuidas suutis taastuda läbipõlemisest
Kõige olulisem elus on luua üldse selgus, millega ma pean tegelema, rääkis muusik ja arengutreener Sandra Sillamaa, kes kuus aastat tagasi põles korralikult läbi.
Kõige olulisem elus on luua üldse selgus, millega ma pean tegelema, rääkis muusik ja arengutreener Sandra Sillamaa, kes kuus aastat tagasi põles korralikult läbi.
Suure languse teinud transpordifirma alustab uue ärisuunaga
Suure languse läbi teinud transpordifirma Viru Trans alustab uue ärisuunana ürituste korraldamist, mille tõmbenumbriks on omaniku uhke vanaautode kogu.
Suure languse läbi teinud transpordifirma Viru Trans alustab uue ärisuunana ürituste korraldamist, mille tõmbenumbriks on omaniku uhke vanaautode kogu.