Telekommunikatsioon on tänapäeval kiiremini arenevaid valdkondi, kus muutused toimuvad kuudega. Kuidas saab keskmine ettevõte kasutada parimat, n-ö viimase sõna tehnoloogiat ning samas kaitsta ennast võimaliku investeeringute riski eest?
Näide kinnisvara valdkonnast: on mitmeid ettevõtteid, kes põhimõtteliselt kasutavad alati rendipindasid. See võimaldab neil keskenduda põhitegevusele. Ettevõtte kasvu puhul ei jää juba tehtud investeering arengule jalgu. Alati on võimalik loobuda käesolevast rendipinnast ning kolida uuele rendipinnale.
Sama kehtib ka firma sidesüsteemi kohta. Kui ettevõte on väga kiiresti arenev, ei ole mõttekas osta suurimat võimalikku sidesüsteemi lootusega suurele kasvule tulevikus. Tihti osutub põhjendatuks rentida ettevõttele telekommunikatsioonilahendus. See tähendab, et ettevõte maksab renditasu vaid teatud omaduste paketi eest (digitaalsed süsteemitelefonid, integreeritud juhtmeteta telefonide süsteem, odavaima operaatori automaatne valik jpm).
Telefonijaamade rendi eelisteks võib enamasti lugeda ka kogu rendiperioodi kestel kehtivat tasuta garantiid. Mistahes tootjapoolne rike kõrvaldatakse rendile andja kulul. Kui aga ettevõte soovib mingit uut omadust, mis võib nõuda ka telefonisüsteemi väljavahetamist, siis maksab ta vaid lisaomaduse eest.
Rendihinnas sisaldub tavaliselt ka hooldusleping ehk teatud ulatuses tehakse muudatused ja täiendused telefonijaamas tasuta. Selle jaoks ei pea teenindaja kohale minema, vaid paljudes telefonijaamades on sisseehitatud distantshoolduse võimalus.
Samas siiski ei ole telefonijaamade rent n-ö riiulitoode. Telefonijaama konfiguratsioon ja programm tehakse vastavalt kliendi soovidele ja müüja soovitustele, arvestades kliendi tegevusvaldkonnast tulenevaid erinõudeid. Võimalik on rentida juhtmeteta telefonidest tehtud sidesüsteemi, personaalseid digitaalseid automaatvastajaid kõikidele abonentidele jpm. Rendiperioodi pikkus on tavaliselt kolm kuni viis aastat.
Kuid ei ole head ilma halvata. Pikema perioodi puhul tuleb rent telefonijaama ostmisest kallim. Vastutasuks aga saab investeeringute riski veeretada rendile andja õlgadele, ettevõte saab neilt pideva teeninduse ning garantii kogu rendiperioodi jooksul.
Sidesüsteemi rendihind moodustab aga tavaliselt vaid kolmandiku kuni viiendiku äriettevõtte jooksvatest kulutustest sideteenustele, seega ei anna kokkuhoid siinkohal moodsa tehnika pealt erilist säästu. Põhirõhk tuleb aga hoopis pöörata sidekulutuste vaoshoidmisele.
Autor: Ivo Remmelg