• OMX Baltic−0,19%308,06
  • OMX Riga0,56%875,47
  • OMX Tallinn−0,14%2 046,56
  • OMX Vilnius0,25%1 211,18
  • S&P 5000,04%5 846,74
  • DOW 30−0,04%41 844,2
  • Nasdaq 0,55%18 976,17
  • FTSE 100−0,73%8 722,06
  • Nikkei 225−0,84%36 985,87
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%89,76
  • OMX Baltic−0,19%308,06
  • OMX Riga0,56%875,47
  • OMX Tallinn−0,14%2 046,56
  • OMX Vilnius0,25%1 211,18
  • S&P 5000,04%5 846,74
  • DOW 30−0,04%41 844,2
  • Nasdaq 0,55%18 976,17
  • FTSE 100−0,73%8 722,06
  • Nikkei 225−0,84%36 985,87
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%89,76
  • 02.02.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Sadam investeerib tänavu 600 miljonit

Kõige rohkem raha kulub tänavu Muuga sadamas, kus ainuüksi konteineriterminali kai ehitus neelab 113,6 miljonit krooni.
Lisaks on Muuga sadama efektiivsemaks majandamiseks kavas rajada sisetee autodele ja raudteelõik süstikrongidele ning võtta kasutusele veel mitu uut kaid. Näiteks ehitatakse välja uus naftakai senisest suuremate tankerite vastuvõtuks. Selleks on kavas merelt maad juurde võtta.
Kuna peaaegu kogu Muuga sadama territoorium on operaatoritele laiali jagatud, peab Tallinna Sadama juhtkond sadama laiendamise plaani.
Huvilisi, nagu ka kaubavoogusid, on ASi Tallinna Sadam juhatuse esimehe Riho Rasmanni väitel piisavalt. Millal ja kuidas laienemine toimuma hakkab, seda arutab Tallinna Sadama nõukogu oma järgmisel istungil.
Osa investeeringuid on tingimuslikud. Nii näiteks on Tallinna Sadam valmis panema ligi sada miljonit krooni Paldiski Lõunasadamasse, kuid tingimusel, et Keila ja Paldiski linn aitavad lahendada sealse maaküsimuse.
«Kuni maa ei kuulu sadamale, on risk sinna raha paigutada liiga suur,» leidis Rasmann. Võimalikud operaatorid on valmis omalt poolt garantiisid andma. Võimalik oleks kasvatada sealne kaubavedu praeguselt ühelt miljonilt tonnilt kolme miljoni tonni peale.
Teistest suhteliselt vähem investeeringuid vajab Vanasadam, kus tuleb uuendada teine kai ja ehitada juurde laopinda kauba töötlemiseks.
Rasmanni sõnul kasvavad kauba- ja reisijatevood ka ilma midagi investeerimata, kuid mitte rohkem kui 5 protsenti aastas. Kuna ettevõte on seadnud kõrgemad eesmärgid, tuleb nende saavutamiseks teha ka investeeringuid.
Selleks aastaks kavandatud üle 600 miljoni krooni suurusest investeeringust läheb 368 miljonit uue äritegevuse arendamisse, 188 miljonit krooni aga olemasoleva toetamiseks. Ligi 52 miljonit krooni on jäetud reservi Paljassaare sadama tarvis, juhuks kui sealsed kohtuvaidlused peaks Tallinna Sadama jaoks positiivselt lahenema.
Kõik see peaks võimaldama sadamal teenida 2004. aastaks pool miljardit krooni puhaskasumit aastas. See tulemus on kavas saavutada võõrkapitali kaasamata ja sadamateenuste hindu tõstmata, kinnitas Rasmann.
Tallinna Sadama eelmise aasta kaubakäive oli 806,2 miljonit krooni ja auditeerimata puhaskasum 280 miljonit krooni. Edaspidi planeerib sadam mõlema majandusnäitaja püsivat kasvu koos ärikulude vähenemisega.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele