• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,73
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,73
  • 15.02.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Laopidamise probleemidest vabastab laoteenus

Kaubandusega tegelevale ettevõttele tähendab ladu ja laopidamine suurt hulka probleeme, mida tuleb igapäevaselt lahendada, et tagada klientide kasvavate vajaduste rahuldamine. Samuti on keeruline ja riskantne prognoosida tulevast perioodi. Ettevõtte müügimahtude suurenedes vajatakse tavaliselt suuremal määral laopinda ja laotöölisi. Mahtude vähenedes on situatsioon vastupidine.
Eestis on laoteenuse sisseostmine laooperaatorilt veel vähesel määral kasutust leidnud. Mujal maailmas kasutavad laooperaatorite teenuseid suured müügiorganisatsioonid juba aastakümneid. Meil kehtib veel arusaam, et kõike ise tehes omab ettevõte parimat ülevaadet kogu olukorrast ja suudab seeläbi alati operatiivselt tegutseda.
Laooperaatorit kasutades vabaneb ettevõte täielikult laopidamisega seotud probleemidest, kogu operatiivse tööga tegeleb laooperaator. Klient informeerib laooperaatorit saabuvast kaubakogusest ette, et ladu saab teha ettevalmistused kauba vastuvõtmiseks. Kliendi tellimused kaupade väljastamiseks võetakse üldjuhul vastu elektrooniliselt ja tellimuste saatmine lattu on võimalik lahendada otse kliendi raamatupidamise- ja/või müügiprogrammist.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ehk teisisõnu, tehes arvet kauba ostjale saadab klient automaatselt teate lattu vastavate kaubakoguste komplekteerimiseks ja väljastamiseks kindlal ajahetkel. Kuna paljudel ettevõtetel sõltub laopinna ja kaupadega tehtavate operatsioonide suurus ja hulk otseselt läbimüügist, siis laoteenuse sisseostjale on kindlasti suurim eelis see, et ta maksab ladustamise eest täpselt nii palju, kui palju tema kaupu ladustatakse ja tehakse operatsioone kaubaga laos. Samuti ei seo klient oma ressursse laopidamisega, vaid saab need suunata ainult oma põhitegevusse, ehk müügitöösse.
Kõik õigused ja kohustused määratakse kindlaks vastavasisulise lepinguga laooperaatori ja kliendi vahel, kus laooperaator võtab endale kohustuse täita kokkulepitud tööprotseduure. Reeglina laooperaator kindlustab kliendi kaubad riskide vastu, mis võivad kahjustada kaupu ladustamise perioodil kliendile sobivas kindlustusseltsis ja vastutab kaupade säilimise eest.
Autor: Andres Matkur

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 12 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele