Opel Vectra on hea disainiga keskklassi auto, mis kulutab vähe kütust, kuid paraku esineb tal tüüpvigu, mida ei tohiks uuel autol olla.
Opel Vectra väline disain on vägagi pilkupüüdev, kuid interjöör on samalaadne eelmise mudeliga. Puudu jääb uudsemast ja julgemast disainist, kõik on veidi aegunud. Sõidumugavus on Vectral hea, juhi kohal on ruumi ka üle keskmiste mõõtudega meesterahvale. Suureks plussiks on Vectra hea läbivusvõime ja väike kütusekulu.
Positiivne on ka standardvarustuses olev ABS ja kaks turvapatja, samuti dead-lock süsteem, millega saab auto kindlalt sulgeda, nii et ka akna purustamisel uksi seestpoolt lahti ei saa. Selle süsteemi ainus miinus on, et kui aku jookseb mingil põhjusel tühjaks, saab autosse ainult juhiukse kaudu. Seetõttu tasub kõigil Vectra omanikel juhiukse lukke aeg-ajalt kontrollida. Harilikult kasutatakse uste avamiseks kaugjuhtimispulti ja võtmega keeratav lukk võib kinni jääda. Nõrk aku võib palju muret tekitada ka automaatkäigukastiga autodel. Nimelt ei saa ilma vooluta käigukangi «park»-asendi pealt maha.
Tehnika poolelt ei ole Opel Vectra just kõige õnnestunum auto. Kasutamisel hakkavad häirima mitmed vead, mille kõrvaldamine nõuab nii aega kui ka raha. 1,6-liitrise mootoriga Opel Vectratel on mitmel purunenud mootoririhm juba läbisõidu 45 000--55 000 km juures (hooldusprogrammi järgi kuulub see vahetamisele 60 000 km järel). Teine nõrk koht on veepump, mida on samuti vahetatud meie autodel hulgaliselt ja mis kipub läbi minema juba läbisõidul ca 50 000 km.
Muudest pisivigadest: tagurpidi käigu lülitid keelduvad töötamast, bensiinipaagi andurid jäävad kinni, turvapatjade ohutuli kipub põlema jääma jms.
Opeli esindusi on Tallinnas kaks: Ascar Tallinn AS ning Viking Motors AS. Ascar Tallinn on pikaajalise kogemusega Opeli esindus, kus on heal tasemel autode müügi ja remondi osa, varuosade pool jääb veidi maha. Tellitud autod saabuvad tähtaegselt, müügimehed on abivalmid, autode ettevalmistus on hea.
Remonditöökojas on head tingimused ja asjatundlikud meistrid, ainsa miinusena võiks välja tuua suhteliselt pika ooteaja remonti vormistamisel või kättesaamisel.
Keretööd tehakse Amserv Autos ja ka sellega võib rahule jääda. Kvaliteet on hea ja töö tehakse kiiresti, kuid seda vaid varuosade olemasolul. Just viimane ongi Ascari nõrgim koht. Sageli ei ole varuosade letis kedagi, tellitud varuosad saabuvad tihtipeale kaua, 2-3 nädalat. Tundub, et varuosade ja hoolduse vahel pole info liikumine ka kõige parem, sest erinevad osakonnad annavad erinevaid vastuseid.
Viking Motors ASi kohta on raske veel midagi öelda, sest tegemist on uue Opeli müüjaga. Kokkuvõtlikult võiks märkida, et Opeli puhul on auto ja müüja koondhinne igati keskmine: mis jääb puudu auto juures, korvab diiler oma oskustega.
Umbes poolteist aastat on minu käsutuses olnud Opel Vectra 2.0, CD, universaalkere ja automaatkäigukastiga. Läbisõit on nüüdseks 43 000 km. Olen kasutanud ka mitmeid teisi masinaid, kuid see on osutunud neist kõige vähem lagunevaks. Olen suhteliselt «raske jalaga», kuid mootori, veermiku ja käigukasti kohta pole midagi paha öelda. Pöördemoment on kõrge juba madalatel pööretel, mistõttu on ka kiirendus hea.
Riketest meenub vaid see, et 30 000 km hoolduses vahetati ära roolivarda rist. Veel olen ära vahetanud mõlemad esitulede pirnid ja sellega kõik piirdubki. Kuna töö nõuab reisimist, tuleb sõita sageli näiteks Tallinnast Vilniusse ja tagasi. Maanteel käitub Vectra stabiilselt, hoiab suunda, rool pole tundlik külgtuulele. Ka libedaga seisab hästi teel. Bensiini kulub pikkadel otsadel 7-8 liitrit sajale, linnas on kulu mõistagi suurem. Eriti head on Vectra pidurid, küll aga jätavad soovida lähituled, mis, tõsi küll, on praegu müüdavatel mudelitel juba paremate vastu välja vahetatud.
Ascarile, kust auto on ostetud, küll etteheiteid pole. Kõik hoolduskulud on olnud vastavuses plaanituga, hooldused on toiminud korralikult.
Autor: Paul Reinula
Seotud lood
Sujuv makseprotsess on ülimalt tähtis osa e-poe ostukogemusest. Kogu vaev ja pingutus kliendile meeldiva ostukogemuse pakkumisest võib minna luhta, kui toote eest tasudes tabab klienti mõni ebameeldiv üllatus või takistus. Selleks võib olla nii soovitud makseviisi puudumine, tehnilised takistused toimingu lõpuleviimiseks kui ka ebamugav makse kinnitamise protsess.
Enimloetud
5
Investor ootaks madalamat hinda
6
Ka Villig avas oma padeliäri
Hetkel kuum
Investor ootaks madalamat hinda
Lisatud Põlvamaa ettevõtete TOP
Tagasi Äripäeva esilehele