• OMX Baltic0,95%271,82
  • OMX Riga0,43%880,37
  • OMX Tallinn0,47%1 717,12
  • OMX Vilnius0,74%1 036,37
  • S&P 5000,71%5 792,04
  • DOW 301,03%42 512
  • Nasdaq 0,6%18 291,62
  • FTSE 1000,2%8 260,43
  • Nikkei 2250,26%39 380,89
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%106,59
  • OMX Baltic0,95%271,82
  • OMX Riga0,43%880,37
  • OMX Tallinn0,47%1 717,12
  • OMX Vilnius0,74%1 036,37
  • S&P 5000,71%5 792,04
  • DOW 301,03%42 512
  • Nasdaq 0,6%18 291,62
  • FTSE 1000,2%8 260,43
  • Nikkei 2250,26%39 380,89
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,91
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%106,59
  • 07.03.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Reklaamituru langus sai läbi

Veskimägi hinnangul hakkavad suuri reklaamisummasid välja käima Eesti Telefoni ainuõiguste lõppedes turule tulevad fiksvõrguga telefonisideteenuse pakkujad. ?Alguses on neid vast seitse-kaheksa,? ütles Veskimägi. ?Hiljem jäävad paar tegijat järele.?
Eelmisel aastal reklaamiti mahukamalt mobiilsideteenust, seitsme suurima reklaamija seas olid kõik kolm Eestis tegutsevat operaatorit. Agaralt reklaamiti ka telefoniaparaate. Eelmise reedel toimunud turunduskonverentsil ütles Emori suunajuht Esta Kaal, et mobiiltelefone omavate perede arv kahekordistub aasta lõpuks.
Ajalehtedes oli kolme mobiilsideoperaatori ees suurim reklaamija AS Tietopuhelin, mille turunduseelarve ületas 10 miljonit krooni.
Turundusdirektor Jaanus Sillamets ütles, et sel aastal ei keskenduta enam trükimeediale, vaid hakatakse tegema rohkem imagoreklaami televisioonis ja raadios. ?Reklaamima peab, ilma selleta ei müü midagi,? nentis Sillamets.
Olav Vilborn Q GSMist sõnas, et reklaamimist jätkavad nad samas mahus. ?Vastavalt kampaaniatele muutub reklaamikanal,? ütles Vilborn. ?Praegu oleme näinud, et ka internet täitsa töötab. Tagasiside on olemas ja kavatseme ka seda joont jätkata.?
Veskimägi sõnul kasvas raadioreklaami turg eelmisel aastal üle-eelmisega võrreldes 9, üks suuremaid reklaamijaid oli Postimees. ASi Postimees turundusdirektor Epp Piir ütles, et võrreldes tele- ja välireklaamiga on raadio trükimeedia kõrval odavam reklaamikanal. ?Kuna trükimeedia turg on jaotunud kahe kontserni vahel, siis pool sellest on meile suletud. Nii jääbki kasutada raadiot, mis on odav ja operatiivne.? Piir lisas, et turunduseelarve on Postimehel samas suurusjärgus kui eelmisel aastal.
Suurim telereklaamija Procter & Gamble on Eestis välisfirma filiaalina ja oma selle aasta tegemisi reklaamiturul seetõttu avaldada ei saa.
Eesti reklaamituru maht oli 1999. aastal 639 miljonit krooni, mis on 10 protsenti vähem kui 1998. aasta 700 miljonit krooni. Suurim, 28protsendiline langus oli telereklaamil, lisaks raadio üheksaprotsendilisele tõusule oli neljaprotsendiline tõus ka välireklaamis. Enim uut raha andis eelmisel aastal valimisreklaam, rohkem kulutasid Keskerakond, Reformierakond ja Isamaaliit. ?Edgar Savisaar rääkimas EMT-võrgus Nokia telefoniga oleks eelmise aasta absoluutne reklaamitegija,? sõnas Margo Veskimägi.
Vt. ka joonist:Meediakanalid ja reklaamiandjad 1999

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.10.24, 14:32
Kulla hind tegi 8 aasta suurima kvartaalse tõusu. Mis saab edasi?
Kulla hind tõusis kolmandas kvartalis viimase kaheksa aasta kiireimas tempos, jõudes septembris ka värskete rekorditeni. Kas praeguses tõusutsüklis on kullal veel ruumi kallineda ja mis saab edasi järgnevatel aastatel?

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele