• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 28.03.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Hoia klient hiireklõpsu kaugusel

Personaalturunduse üks peamisi lähtekohti ? kliendile suunatus ? jääb internetis samaks. Kuid siiski on ka mõned väga olulised erinevused.

Artikkel jätkub pärast reklaami

- Kuna internet on väga dünaamiline keskkond, võivad kliendid sattuda teie elektronärisse vaid korra hiirt klõpsutades. Sama lihtsalt saavad nad sealt aga ka lahkuda. Seega tuleb teil kliendi tähelepanu köita esimesest hetkest atraktiivse ja just sellele kliendile olulise infoga.
Siin võivad abiks olla personaliseeritud tootekataloogid. Samuti võimalused, kus klient saab võrrelda e-äris pakutavaid kaupu omavahel. Veelgi enam, kliendid oleksid väga rahul, kui keegi oskaks neile soovitada kaupa nende vajadustest lähtuvalt. Korporatiivklientidel peaks olema võimalus tellida lihtsalt tootekoodi sisestades.
- Sagedasi kliente teie e-äris on võimalik kindlaks teha mitmel viisil. Fookustage tähelepanu igale visiidile eraldi. Selleks kasutage personaliseerituid tooteid-teenuseid, eripakkumisi või infot. Pakkuge oma kliendile justnimelt seda, mida tema näha-kuulda ja osta soovib. Internet annab selleks parimad võimalused ? salvestub ju info kliendipoolsete toimingute kohta andmebaasi. Neid andmeid aga on võimalik hiljem analüüsida. Samas näete ka kohe, milline pakkumise viis kõige paremini toimib.

Artikkel jätkub pärast reklaami

- Internet annab võimaluse luua erinevaid reegleid erinevate situatsioonide ja klientide tarbeks. Iga klient võib näha ainult temale mõeldud pakkumisi. Eripakkumised võivad sõltuda näiteks ka sellest, mis on parajasti laos ning vajab hädasti müümist. Klient ei pruugi mõista kataloogide ülesehitust, mistõttu neile võiksid abiks olla otsingud märksõnade abil. Leides märksõna abil sobiva toote või kataloogi, teeks teie e-äri kohe leitud toote või tooterühma spetsiaalpakkumise.
- Kõikvõimalikke teenuseid ning kliendituge võib pakkuda kiiremini ning odavamalt tänu 24 tundi ja 7 päeva nädalas toimivale iseteenindamisele.
Nüüd tekib vaid küsimus, kuidas ennast valmis seada. Näiteks tasuks kaaluda kulutada teatavaid ressursse mitte ainult traditsioonilise klientide hankimise peale, vaid olemasolevate hoidmisele. Mäletate ju, et konkurendi e-äri on vaid hiireklõpsu kaugusel. Kindlasti peaks teie loodud e-äri võimaldama uurida klientide käitumist ning lubama analüüsida nende tegevust. Müügiedu võiks tagada kliendiinfo kombineerimine ning suunamine teie erinevatesse kanalitesse: sissehelistamiskeskusesse, otsepostitusse, veebi ja müügimeeskonnale. Kui teie müügikanal on leidnud huvitatud ostjaskonna või individuaalse kliendi, võite kasutada internetti tegemaks neile spetsiaalpakkumisi ning võimaldama ka kohest ostu. See hoiab kokku aega ja raha.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 12 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele