Personaalturunduse üks peamisi lähtekohti ? kliendile suunatus ? jääb internetis samaks. Kuid siiski on ka mõned väga olulised erinevused.
- Kuna internet on väga dünaamiline keskkond, võivad kliendid sattuda teie elektronärisse vaid korra hiirt klõpsutades. Sama lihtsalt saavad nad sealt aga ka lahkuda. Seega tuleb teil kliendi tähelepanu köita esimesest hetkest atraktiivse ja just sellele kliendile olulise infoga.
Siin võivad abiks olla personaliseeritud tootekataloogid. Samuti võimalused, kus klient saab võrrelda e-äris pakutavaid kaupu omavahel. Veelgi enam, kliendid oleksid väga rahul, kui keegi oskaks neile soovitada kaupa nende vajadustest lähtuvalt. Korporatiivklientidel peaks olema võimalus tellida lihtsalt tootekoodi sisestades.
- Sagedasi kliente teie e-äris on võimalik kindlaks teha mitmel viisil. Fookustage tähelepanu igale visiidile eraldi. Selleks kasutage personaliseerituid tooteid-teenuseid, eripakkumisi või infot. Pakkuge oma kliendile justnimelt seda, mida tema näha-kuulda ja osta soovib. Internet annab selleks parimad võimalused ? salvestub ju info kliendipoolsete toimingute kohta andmebaasi. Neid andmeid aga on võimalik hiljem analüüsida. Samas näete ka kohe, milline pakkumise viis kõige paremini toimib.
- Internet annab võimaluse luua erinevaid reegleid erinevate situatsioonide ja klientide tarbeks. Iga klient võib näha ainult temale mõeldud pakkumisi. Eripakkumised võivad sõltuda näiteks ka sellest, mis on parajasti laos ning vajab hädasti müümist. Klient ei pruugi mõista kataloogide ülesehitust, mistõttu neile võiksid abiks olla otsingud märksõnade abil. Leides märksõna abil sobiva toote või kataloogi, teeks teie e-äri kohe leitud toote või tooterühma spetsiaalpakkumise.
- Kõikvõimalikke teenuseid ning kliendituge võib pakkuda kiiremini ning odavamalt tänu 24 tundi ja 7 päeva nädalas toimivale iseteenindamisele.
Nüüd tekib vaid küsimus, kuidas ennast valmis seada. Näiteks tasuks kaaluda kulutada teatavaid ressursse mitte ainult traditsioonilise klientide hankimise peale, vaid olemasolevate hoidmisele. Mäletate ju, et konkurendi e-äri on vaid hiireklõpsu kaugusel. Kindlasti peaks teie loodud e-äri võimaldama uurida klientide käitumist ning lubama analüüsida nende tegevust. Müügiedu võiks tagada kliendiinfo kombineerimine ning suunamine teie erinevatesse kanalitesse: sissehelistamiskeskusesse, otsepostitusse, veebi ja müügimeeskonnale. Kui teie müügikanal on leidnud huvitatud ostjaskonna või individuaalse kliendi, võite kasutada internetti tegemaks neile spetsiaalpakkumisi ning võimaldama ka kohest ostu. See hoiab kokku aega ja raha.
Seotud lood
Ehitusprojektid, mida hakatakse sageli teostama ilma põhjaliku ja projekti ekspertiisi läbinud tööprojektita, võivad kaasa tuua tüütuid sekeldusi ning probleeme. Ehkki seadus ei pruugi alati projektile ekspertiisi nõuda, on see ülitähtis samm, mis aitab ennetada võimalikke ebakõlasid ning vigu.
Enimloetud
3
Omanik: “Ega see otsus kergelt ei tulnud.”
4
Lisatud Põlvamaa ettevõtete TOP
Hetkel kuum
Omanik: “Ega see otsus kergelt ei tulnud.”
Tagasi Äripäeva esilehele