• OMX Baltic−0,18%293,76
  • OMX Riga−0,03%916,06
  • OMX Tallinn−0,71%1 964,19
  • OMX Vilnius0,00%1 233,86
  • S&P 500−0,13%6 606,76
  • DOW 30−0,27%45 757,9
  • Nasdaq −0,07%22 333,96
  • FTSE 100−0,88%9 195,66
  • Nikkei 2250,3%44 902,27
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,84
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,72
  • OMX Baltic−0,18%293,76
  • OMX Riga−0,03%916,06
  • OMX Tallinn−0,71%1 964,19
  • OMX Vilnius0,00%1 233,86
  • S&P 500−0,13%6 606,76
  • DOW 30−0,27%45 757,9
  • Nasdaq −0,07%22 333,96
  • FTSE 100−0,88%9 195,66
  • Nikkei 2250,3%44 902,27
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,84
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,72
  • 31.08.00, 11:54
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Autokoolid hädas uue seadusega

Homsest kehtima hakkavate uute auto ja mootorratturite kvalifikatsiooninõuete ning auto- ja mootorrattajuhi ettevalmistamise eeskirja järgi peavad autokoolid lisaks algõppele hakkama juhte mõne aja möödudes ette valmistama ka libedal teel sõiduks, kuid selleks puuduvad vastavad tingimused, kirjutab homse Äripäeva autorubriik.
'Kuidas õnnestub õpetada juhile täiendkoolitust libedal rajal, kui seda rada Eestis olemaski pole,' oli Autokoolide liidu president, 'Haja' autokooli direktor Ants Elb nõutu.
Vabariigis oleks tarvis vähemalt kolme rada, ühe hinnaks tuleks 15-20 miljonit krooni. Autokoolidel sellist raha aga pole ja Elb näeb ainsa võimalusena seda, et riik peab radade ehitamisele õla alla panema. Kui ühe töövõimelise inimese hukkumist liiklusõnnetuses loetakse riigile umbes 5 miljoni krooni suuruseks kahjuks, oleks Elbi sõnul riigil väga kasulik aidata kaasa selliste õppesõiduradade rajamisele. 'Kui riigil raha pole, on olemas Euroopa Liidu rahaallikad jne. Selle nimel tasub pingutada,' on Elb veendunud.
Sõidukoolitust eritingimustes vajavad lisaks B-kategooria juhtidele ka veoauto ja bussijuhid, mujal Euroopas on kombeks, et alarmsõidukijuhid saavad pidevalt harjutada juhtimisvõtteid ekstreemolukordades ega pea seda tegema riskipiiril igapäevatööd tehes.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Uudise vahendas Tõnu Tramm

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele