• OMX Baltic0,21%293,43
  • OMX Riga0,28%913,34
  • OMX Tallinn0,05%1 962,35
  • OMX Vilnius0,26%1 230,91
  • S&P 5000,48%6 631,96
  • DOW 300,27%46 142,42
  • Nasdaq 0,94%22 470,73
  • FTSE 1000,21%9 228,11
  • Nikkei 2250,83%45 679,14
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,13
  • OMX Baltic0,21%293,43
  • OMX Riga0,28%913,34
  • OMX Tallinn0,05%1 962,35
  • OMX Vilnius0,26%1 230,91
  • S&P 5000,48%6 631,96
  • DOW 300,27%46 142,42
  • Nasdaq 0,94%22 470,73
  • FTSE 1000,21%9 228,11
  • Nikkei 2250,83%45 679,14
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,13
  • 24.10.00, 08:02
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

EPL: Eesti Raudtee erastajatel on väärt ideed

Eesti Raudtee erastajatele - nii müüjatele kui ka ostjatele - on ette heidetud sadat surmapattu. Ometi on viimased ostupakkumiste ettevalmistamise käigus välja käinud hulga väärt ideid raudteefirma arendamiseks, kirjutab Eesti Päevaleht tänases juhtkirjas.
Need ei ole küll nii geniaalsed, et raudtee praeguse omaniku - Eesti riigi - esindajad ise midagi sarnast välja ei suudaks mõelda. Aga tõenäoliselt nad seda ei teeks ja erastamiseta jääks Eesti Raudtee tulevikukavades pikaks ajaks valitsema mõtteviis 'las jääda nii kuis oli, las jääda nii kuis on'.
Ent Eesti Raudtee praegusel äristrateegial on vähemalt üks tahk, mille pärast peaks kartma. Kõik kolm ostjakandidaati lubavad seda ka muuta - hakata nafta kõrval rohkem muid kaupu vedama, sest põhiliselt ühe kaubagrupi vedudest sõltuda on riskantne.
Samamoodi asjalikult kõlab jutt, et Eesti Raudtee on (välis)poliitiliste tõmbetuulte eest paremini kaitstud siis, kui ta on tähtis lõik suure rahvusvahelise transpordiahela keskel.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Praeguse seisuga pole põhjust väita, et erastamine farsiks kujuneb või riiki ohustab, leiab Eesti Päevaleht. Eesti Raudtee pärast konkureerib kolm tõsiselt võetavat ärimeeste gruppi, erastamisagentuuril on, mille vahel valida.

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele